Toon posts:

[lan] Instellingen voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle faq's al gelezen en gesearched maar kom er maar niet uit, ik zal eerst ff wat vertellen over de opstelling

Multikabel modem > linksys wireless router>pc 1 met wireless usb conectie

Pc 1 met een netwerk kaart verbonden via utp kabel met pc 2

Pc1 instellingen van de usb connectie:

ip: 192.168.1.3
subnetmask: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1
Voorkeur dsn: 213.73.255.52
Voorkeur dsn 2 : 213.73.255.53

Voor de netwerk kaart in pc 1

ip: 192.168.0.1
subnetmask: 255.255.255.0

verder niks ingesteld

Voor netwerk kaart 2

192.168.0.2
subnet mask 255.255.255.0

er is ook bestand en printerdeling,Qos pakketplanner en ipx spx geinstalleerd,
op bijde machines is xp pro geinstalleerd.

Wat ik nou wil is bestanden delen, internet delen en kunnen gamen via lan, wat nu het geval is is dat games elkaar niet viden zoals delta force black hawk down enzo, en internet delen heb ik ingeschakeld op de usb verbinding maar op pc 2 kan hij geen connectie krijgen.

Wat mis ik nou aan instellingen

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28
PC2: Gateway 192.168.0.1 (ip van PC1)
PC2: DNS servers ff invullen (kun je hetzelfde doen als van PC1 usb verbinding)

Je hebt de 2 pc's toch niet aangesloten met een straight kabel of wel.. Want in dat geval zal het helaas niet gaan werken ;). Moet je een crosslink kabel hebben.

Probeer PC2 bijvoorbeeld eens te pingen vanaf PC1 enzo.. dan weet je gouw genoeg of je netwerk goed is aangelegd.

Dit alles is trouwens ook wel terug te vinden in de FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Internet sharing werk nu, en ik heb ping gedaan op bijde pc's en alle 4 de packets komen aan met 0% verlies , maaarr, nou probeer ik delta force lan maar hij find niks.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 20:22 ]

Verwijderd

-- Het werkt al ;) --

Heb je de computers in hetzelfde subnet zitten? Heb je ze in dezelfde werkgroep zitten?

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 20:27 ]

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28
Staat de firewall van windows XP uit op de pc waar de server op draait? Als die aan staat, dan houd ie gewoon je verkeer van delta force tegen.

Verwijderd

_Hades_ schreef op 26 april 2003 @ 20:35:
Staat de firewall van windows XP uit op de pc waar de server op draait? Als die aan staat, dan houd ie gewoon je verkeer van delta force tegen.
In dat geval zou hij ook intenetverkeer tegenhouden. Het gaat echt om de mate van 'zichtbaarheid' van de computers denk ik, dus bijv. werkgroep instellingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van want bij alle 2 staat de firewall uit en heb geen andere programma's runnen, en ze zitten allebij in dezelfde werkgroep,

En ze zitten allebij in het zelfe subnetmask 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die het weet?

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11
wat kun je nu precies wel??

pingen van pc1 op pc2 en andersom?
internetten op beide pc's?

Heb je wel de zelfde versie van delta force, niet een andere patch ofzo, en heb je wel een goede game gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan internetten op beide pc en ik van beide pc pingen, ja ik heb allebij met de nieuwste patch en het rare is hij vind de game wel maar als ik wil joinen doet hij het gewoon niet en dat heb ik zowel bij delta force 3 als bij 4 en ook bij raven shield

Verwijderd

Je moet is proberen die QoS eruit te gooien , heeft bij mij geholpen ..

Verwijderd

Topicstarter
Op een of andere manier lukt het bij delta force maar niet, hoewel het multiplayeren met unreal tournament het wel doet. vreemde zaak
Pagina: 1