Toon posts:

Brander werkt maar een tijdje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komt het dat m'n brander het ongeveer twee dagen doet, en dan moet 'ie weer een tijdje 'rust hebben' of zo, dus niet aangesloten zijn en dan kun je er weer een paar keer mee branden...

Dus alles werkt gewoon, maar tot een bepaalde tijd.

Specs doen er verder niet zoveel toe denk ik, want ik had het met m'n oude systeem ook al. Kan het met master en slave enz. te maken hebben? Maar waarom doet 'ie het dan eerst wel gewoon normaal. Of kunnen branders ook te heet worden of zo?

Of ligt m'n lieve brandertje gewoon in coma, wachtend op zijn dood? Hij is al wel 3 jaar oud of zo.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Je mag maar een beperkt aantal kopieen per dag maken. Je brander heeft een intern tellertje..

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

QuarK schreef op 26 April 2003 @ 19:11:
Je mag maar een beperkt aantal kopieen per dag maken. Je brander heeft een intern tellertje..
:o :D

Denk het ook ja ;)

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

vage brander dan... ik heb een normale plextor en die fikt voor het leven hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dat ding dus zo maar met een moker bewerken. Nieuwe kost toch maar €50.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56

Nibbz

Postmaster General

wat doet hij dan niet, pakt de bios hem gelijk al niet meer..?

13:37

Verwijderd

Topicstarter
Jep, bios pakt hem al niet meer, en in Windows is dan vaak ook m'n DVD-speler niet meer te zien.

Verwijderd

Bios pakt hem niet meer (IDE/ATA op Auto): kabels en jumpers nakijken/vervangen evt. voedingsprobleem. Test ook op een andere PC met andere IDE/ATA kabels. Rounded kabels kunnen ook problemen geven, vooral lange onafgeschermde.

Branders kunnen ook te heet worden (er zijn ook branders met ventilatoren ingebouwd) door oa een te hoge casetemperatuur.

Als een andere drive het wel doet met dezelfde kabels, mobo en bios kun je uitsluiten dat het een software probleem is (omdat bios hem niet herkend) en het vrijwel zeker de brander is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 20:48 ]

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Meestal zijn dit tekens van ouderdom, dat had ik met mijn eerste (Acer 6x) brander ook.
Koop gewoon een nieuwe, scheelt je een hoop ellende en brandt een stuk sneller.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Kijk niet gek op van een voeding die te zwak is, of gaat worden.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

mijn lite-on 12 speed deed ook zo vaag. opengeschroefd en even flink schoongemaakt en hij doet het weer als een zonnetje :)
heb alles van stof ontdaan en de fikker zelf met een scheut alcohol schoongemaakt

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Andere brander, andere kabel; exact hetzelfde probleem! Brandt een paar keer, nokt er dan mee. Meteen in dos wordt 'ie al niet meer herkend. Als mijn voeding te zwak is zou hij het toch nooit moeten doen? Dat ding is btw 400Watt en een half jaar oud.

Iiyama 17" (Pro 410)
Logitech MX500
Sidewinder Gamepad
Headphones (Sennheiser)
AMD 2000+
GeForce 4 Ti4200 (128MB, Asus)
256DDRam
DVD-player
CD-(Re)writer
Networkcard
SB Live! 128
Asus A7V8X-mobo
Zalman 6000Cu-cooler

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 18:52

casemodder

--->

Heb je al geprobeert om je firmware te flahsen?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Pagina: 1