Toon posts:

DTS Audio cd's.

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
(heb search gebruikt maar stond geen oplossing in)

Ik heb geprobeerd om een dts cd te maken. Heb ook het programma van Surcode
hiervoor gebruikt. Alles omgezet naar *.wav 1.5 mb/s allemaal goed. Maar als ik hem in m'n dvd speler stopt dan hoor ik alleen maar ruis en gekraak. Ik heb een dvd met dts en reciever met dts en ook nog eens met digitale uitgangen. (coax)
Als hij het probeert of te spelen komt het PCM 44.1 khz in het display van de reciever te staan. Ik kan helaas niet zelf dts selecteren.
Ik hem het ook geprobeerd met een ander programma te branden (Easy Cd Creator) dan hoor ik helemaal niets. :/ . Ik snap er helemaal niets meer
van.

Kunnen jullie mij hier aub mee helpen?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm vreemd.. zogauw ik hier een DTS cd in m'n DVD doe herkent de receiver dat automatisch en begint ie te decoden. Lijkt me dat er dan toch iets niet goed gegaan is bij het branden ofzo.
Je hebt dus wel een digitale verbinding tussen je dvd en je receiver?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Hmm geen idee, ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik ging zoeken naar guides en kwam alleen deze tegen, waarin stond dat je het uiteindelijke resultaat met ieder brandprogramma zou moeten kunnen branden.

Ik zal nog eens verder zoeken, maar ik ben bang dat ik je niet kan helpen iig.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 18:37:

hiervoor gebruikt. Alles omgezet naar *.wav 1.5 mb/s allemaal goed. Maar als ik hem in m'n dvd speler stopt dan hoor ik alleen maar ruis en gekraak. Ik heb een dvd met dts en reciever met dts en ook nog eens met digitale uitgangen. (coax)
Als hij het probeert of te spelen komt het PCM 44.1 khz in het display van de reciever te staan. Ik kan helaas niet zelf dts selecteren.
Ik hem het ook geprobeerd met een ander programma te branden (Easy Cd Creator) dan hoor ik helemaal niets. :/ . Ik snap er helemaal niets meer
van.

Ik vrees dat je data cd's met wav'jes gemaakt hebt. Je moet een echte audio CD maken.

• Bigs
  • Niet online
Fairy schreef op 26 April 2003 @ 18:42:
[...]

Ik vrees dat je data cd's met wav'jes gemaakt hebt. Je moet een echte audio CD maken.
Hmm dat zou ook nog kunnen ja :) DTS audio regeert trouwens best wel, via bepaalde P2P programma's zijn best wat albums te vinden (in Nederland kom ik niet zoveel DTS CD's tegen namelijk).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook audio cd's gemaakt. Geen data.. Anders had ik er zelf wel achtergekomen dat er iets niet goed was.

Als ik een dvd met dts geluid heb, dan speelt ie het wel gewoon af :S..
Ik maak gebruik van een digitale uitgang (coax)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 19:11 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb 't ook eens geprobeerd, maar no go. Misschien dat mijn DVD speler el cheapo is, maar met Power DVD op mijn PC wilde ie ook niet.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59
Begrijp ik dat goed?
Kun je zelf gewoon dts cd's maken met je cdr brander???

Welke bron codeer je dan naar dts :?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een WAV FILE... Moet je een programma hebben van Surcode. Dan heb je 6 aparte kanalen (mono).. die maakt er een dts wav file van. Maar het lukt echter niet om die aftespelen (zie hierboven)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik denk eerder dat je het in een videobestand moet zetten....
waarschijnlijk een soort beveiliging.

waarvoor denk je anders dat ze DVD-A & SACD hebben uitgevonden?? :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
het moet lukken hoor. Bij andere werkt het ook dus waarom niet bij mij?

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Je kunt een DTS .wav file gewoon met Nero, Easy CD-Creator & welk willekeurig cd-r programma fikken..
Dat is geen probleem.. gewoon als audio fikke.. als je hem in een normal cdspeler doet dan hoor je als het goed is geruis en gekraak.. doe je em in een DTS speler dan krijg je 6 kanaals audio :) En niet als video bestand zoals hierboven beschreven :)
En ik gebruik gewoon elcheapo CD-R's

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar bij mij werkt dat dus op een of andere manier niet :( als ik hem met Nero brandt hoor ik alleen gekraak en brand ik hem met Easy Cd-Creator hoorik helemaal niets :|
Ik heb gewoon een dvd speler met dts, reciever met dts en verbinding via coax :(

• Animal
Hoe lang audio krijg je dan op je c'dr??

Verwijderd

Topicstarter
Animal schreef op 26 April 2003 @ 19:25:
Hoe lang audio krijg je dan op je c'dr??
Volgens mij gewoon 80 min

• Animal
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 19:28:
[...]

Volgens mij gewoon 80 min
nee toch?
Het is ongecomprimeert 6 kanaals audio
ik denk dus 80/3 :|
Of niet?

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik weet niet psies hoelang.. heb meeste wat ik hier heb is 30 minuten op 4 kanalen... d8 ik zo..
maar dat zou ik ff na moeten kijken..

• Animal
SjOuKeS schreef op 26 April 2003 @ 19:45:
Ik weet niet psies hoelang.. heb meeste wati hier heb is 30 minuten op 4 kanalen... d8 ik zo..
maar dat zou ik ff na moeten kijken..
ja dat dacht ik dus ook.
Maar dts werkt toch met 6 kanaals mp3 geluid erachter(oid)??
Zie Faq btw
Wat is DTS en wat is het voordeel van DTS boven Dolby digital?

DTS staat voor Digital Theatre Sound. De werking is exact gelijk aan Dolby Digital. Het enige verschil is de kwaliteit van het signaal. Het kwaliteitsverschil zit hem in de mate van compressie. Bij Dolby digital worden alle zes de kanelen met 64kbps weergegeven (vergelijk mp3: 128kbps stereo). Dit resulteert in een datastroom van maximaal 384kbps. Bij DTS is dit verhoogd tot 768kbps. Hier is dus 128kbps per kanaal beschikbaar (vergelijk mp3: 256kbps). De methode van comprimeren is niet dezelfde, maar het vergelijk blijft goed staan. Deze hogere bitrate resulteert in een nauwkeuriger "stereobeeld" (tussen aanhalingstekens omdat het om een totaal surroundbeeld gaat in dit geval). Akoestische instrumenten en stemmen profiteren aanzienlijk van de ruimere bandbreedte. Het heeft dus nut als je van plan bent veel muziek op je systeem te spelen, en als je het laatste restje surround uit je systeem wil persen. Het verschil is er zeker, maar niet zo overweldigend als het verschil tussen Dolby prologic en Dolby digital.
Kun je dus geen gecomprimeerde dts soundtracks maken dan?

[ Voor 68% gewijzigd door Animal op 26-04-2003 19:49 ]

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

hmmz dts audio cd's... Dit klinkt interessant. Heeft iemand toevallig een linkje naar een howto?

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

6 kanaals PCM codering dus normale audiocd compressie... de bandbreedte die hij per seconde nodig heeft is 3 keer zoveel als een normale audio cd d8 ik zo.. als je alle 6 kanalen gebruikt..
Normale Audio is 2 sporen en DTS heeft 6..

Hmm geen PCM codering..

Geschiedenis en Technische werking van DTS(PDF)
Coherent Acoustics (DTS Codering)(PDF)

Hier is veel info te vinden over het DTS Systeem.

[ Voor 56% gewijzigd door SjOuKeS op 26-04-2003 20:08 ]

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 18:37:

van.

Niemand? :'(

Verwijderd

kijk eens of je um met WinDVD 4.0 af kan spelen ?

8)7 silly me, dat kan alleen als je SPDIF digitaal naar je versterker hebt

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 00:04 ]

• Bigs
  • Niet online
Idd, ik zou het eens op je PC proberen. Hier werkt het met PowerDVD XP ook. Je moet wel echt de CD afspelen (of een Deamon-Tools drive), als je gewoon het wavje opent dan ziet ie het nie als DTS.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik heb wel eens een DTS wave file op cd gebrand.

Ik had de DTS wave file van Internet gedownload en deze via Nero als Audio cd erop gezet. Vervolgens getest met PowerDVD XP.
Een paar tracks hadden alleen maar ruis en gekraak, deze had ik van verschillende sites gedownload. Maar de meesten gingen goed.
PowerDVD XP kan zover ik weet niet direct DTS wave files afspelen, maar alleen als ze als audio cd gemaakt zijn.

Het kan dus zijn dat jij een bepaalde DTS wave file hebt, die niet goed afgespeeld kan worden, zoals ik bij een paar ook had. Probeer het als test eens met een paar andere tracks.

Meer info en wat dts downloads
http://www.diatonis.com/how_to_listen.html#computer
http://www.hometheaterweb.nl/
news:alt.audio.dts
Pagina: 1