Toon posts:

FSB te hoog gezet! Shuttle BareBone XPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht het DDR geheugen even gezellig te kunnen klokken naar 166Mhz op mijn Shuttle Barebone XPC (SN41G2).

Wat doet dit schaap 8)7 ... Vergat zijn oogkleppen eraf te halen en heeft de FSB verhoogt naar 166MHz..
Ik heb een AMD XP 1800+ erin zitten die dit niet echt waardeert (lees.. draait op 133Mhz)... Gevolg: geen leven meer in mijn machine..

Ik heb ondertussen al geprobeerd de CMOS te clearen.. Dit om de factory default settings weer terug te krijgen...

Verder geen jumper te bekennen op dit moederbord (FN41) dus wie heeft er nog opties om dit beestje aan de gang te krijgen??

zou toch niet zo zijn dat de proc is uitgebrand?

Wie o wie kan mij helpen met het terugzetten van de FSB naar 133Mhz??

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je CPU is doorgebrand moet er een brandlucht hangen of je moet het kunnen zien aan je CPU lijkt me. Dus is dit het geval?

Misschien ff batt +voeding een kwartiertje loskoppelen en het dan weer proberen.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 03:31

Nobby

Nuts!

Zit er een batterij op het mobo? Zo ja, laat die er dan een tijdje uit, dan is het cmos wel gecleared :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ruik geen brandlucht... Ow.. en die baterij, die heb ik inderdaad eraf gehad... Maar nog geen kwartier... Ga ik nu dus even doen....

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In dit topic van Sudhian Forums staat het antwoord over het resetten van het SN41G2 bios.
Use CMOS jumper to clear CMOS with power cable plugged in
* Unplugged box, oops meant to do that first
* Cleared CMOS again with jumper
* Plugged in crappy (but recent) IBM PS/2 keyboard from work <--this is the key
* Held down insert key
* Plugged in power cable (while still holding insert key)
* Pressed power button (while still holding insert key)

[ Voor 50% gewijzigd door Tele op 26-04-2003 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal geweldig! Probleem is uit de wereld.....

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

de bijlage die bij mijn sn41g2 zegt het iets anders
1. zet je computer uit en trek de powerkabel eruit (30 seconden) en plug daarna de kabel weer in.
2. druk op <insert> en zet de pc aan. hou de <insert> in, totdat het systeem begint the posten.
3.druk onmiddelijk <del> in en ga de bios in.
4. kies 'load optimized defaults' om je systeem weer in orde te maken. kies 'save and exit setup'
5. reboot your system

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Pagina: 1