[win2k] Install probleem (Disk Read Error)

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik had windows2000 fijn draaien op mijn pc, maar kreeg op een morgen een Blue Screen. En omdat er nog iets niet in orde was besloot ik maar meteen tot een nieuwe installatie. Dus ik doe de cd-rom in de cd speler en boot van cd. Druk op F6 in het begin om de drivers van mijn raid controller mee te kunnen geven. Gaat allemaal goed, en dan start de setup de pc opnieuw op. Maar dan boot hij niet meer en zegt een disk read error. Ik heb nog een keer geprobeerd en iedere keer formateer ik de partitie in de setup netjes met NTFS.
Zoals ik al aangaf heb ik een Silicon Image 0680 Raid Controller in die mode waarin de data over twee HD's word versprijd (Dacht RAID 0). Iemand een idee wat er mis is?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ik heb mogelijk al de oorzaak gevonden. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Maar na een lange zoekactie stuite ik op de mogelijk volgende oplossing en oorzaak van het probleem:

Disk I/O Error Occurs When You Start Setup from the Installation CD-ROM or a Floppy Disk
The information in this article applies to:
Microsoft Windows 2000 Server
Microsoft Windows 2000 Professional

This article was previously published under Q311982
SYMPTOMS
When you start setup either from the Windows 2000 installation CD-ROM or from a floppy disk, you may receive the following error message:

Disk I/O error: Status=00008001
Failed to arcread the boot partition to check for a disk signature
CAUSE
This issue can occur if an IDE Zip drive is installed on the primary IDE channel as the master.
RESOLUTION
To resolve this issue, physically disconnect or remove the Zip drive during setup. When setup finishes, you can reconnect the Zip drive.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Deamed, dit was dus niet het probleem.

Ok, ik heb het inmiddels gevonden. _/-\o_ De drivers van die raid controller waren niet goed. Ik was de originele cd kwijt en heb toen gewoon vanaf hun site gedownload. |:(
Wat is nu dus de moraal van dit verhaal, ruim netjes je spullen om zodat je niets kwijt raakt. :9

[ Voor 79% gewijzigd door cyspoz op 27-04-2003 12:48 ]