[WinTV] Capture videorecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:20
Ik heb een WinTV/PCI-kaart van HaupPauge. Met als decoder BT878. Aan de achterzijde van de kaart bevinden zich de volgende aansluitingen:
- TV (coax)
- Line Out
- DTV/S-VID (s-video)
- Line In

Ik kan via de TV-aansluiting (coax) prima TV kijken via de applicatie 'wintv2k.exe' van HaupPauge. :)

Ik wil nu een capture doen van beelden van mijn videorecorder. Echter de kwaliteit is niet zo best. Daarom leek het mij een idee om eens te proberen om de videorecorder aan te sluiten op de aansluiting DTV/S-VID (S-video). Echter het lukt mij niet om hiermee een beeld te krijgen in 'wintv2k.exe'. Ik kies als 'Input Source' 'SVideo/Composite' maar geen beeld. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe. |:(

Ik gebruik een kabel met aan de videorecorder/TV-kant een scart-connector en aan de PC-kant een S-video-connector en een audio-jack. Ik heb de scart-connector geprobeerd op de videorecorder en op de TV maar niets lijkt te werken.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

wat voor scart naar svideo verloop stukje heb je ? je hebt namelijk in- en uitgangen. er zijn ook kastje die met een schakelaar kunnen schakelen tussen in- of uitgang.

als je trouwens geen analoge ruis hebt bij tv kijken via dat kaartje moet opnemen ook goed gaan, en andere tuner zou dan geen voordeel geven. is eerder een software probleem.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Eh.... misschien overbodige vraag maar je weet het nooit, hebben je video en tv wel een s-video UITGANG ? Dat denk ik namelijk niet als ik het zo lees ;)

• One_Gandalf
cosmoOo schreef op 26 april 2003 @ 20:54:
wat voor scart naar svideo verloop stukje heb je ? je hebt namelijk in- en uitgangen. er zijn ook kastje die met een schakelaar kunnen schakelen tussen in- of uitgang.

als je trouwens geen analoge ruis hebt bij tv kijken via dat kaartje moet opnemen ook goed gaan, en andere tuner zou dan geen voordeel geven. is eerder een software probleem.
Ik heb de kabel eerder gebruikt voor het afspelen van divx op mijn TV van mijn videokaart (s-video) naar mijn TV (scart s-video). Ik dacht ik gebruik dezelfde kabel voor de omgekeerde richting van TV/videorecorder naar mijn TV-kaart (s-video). Het is een kabel met aan de ene kant scart en aan de andere kant s-video connector en audio-jack. Hoe kan ik controleren of het signaal alleen van PC naar TV wil en niet in de andere richting? :?

Ik verwacht een betere 'AVI-kwaliteit' als ik capture via s-video in plaats van via coax. En ik weet niet zeker of mijn coax-kabel kwalitatief wel goed is.

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 21:01:
Eh.... misschien overbodige vraag maar je weet het nooit, hebben je video en tv wel een s-video UITGANG ? Dat denk ik namelijk niet als ik het zo lees ;)
Jawel, op de TV gebruik ik uitgang 2s (s-video op 2e scart-aansluiting) en op mijn TV-kaart zit een s-video aansluiting. Met behulp van de afstandbediening van de TV kan ik als uitgangssignaal 2s selecteren. Maar als ik de s-videoaansluiting selecteer in wintv2k dan krijg ik een effen donkerblauw scherm te zien.

Ik zie in de handleiding van de TV bij de 2e scart-aansluiting een 2 staan in een schermpje en ook een pijltje naat rechts EN links. Dus er kan een ingaand- EN en uitgaand signaal door de connector.

[ Voor 16% gewijzigd door One_Gandalf op 26-04-2003 21:37 ]

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb de kabel eerder gebruikt voor het afspelen van divx op mijn TV van mijn videokaart (s-video) naar mijn TV (scart s-video). Ik dacht ik gebruik dezelfde kabel voor de omgekeerde richting van TV/videorecorder naar mijn TV-kaart (s-video). Het is een kabel met aan de ene kant scart en aan de andere kant s-video connector en audio-jack. Hoe kan ik controleren of het signaal alleen van PC naar TV wil en niet in de andere richting?
Scart heeft verschillende pinnen in gebruik voor output en input. als jouw kabel dus heeft gewerkt voor pc -> tv en er zit geen schakelaar oid op werkt hij niet de andere kant op.

ik heb echter nog nooit een kabel gezien met svideo en scart aan de andere kant maar kan me wel voorstellen dat het bestaat. meestal zijn dit 2 losse delen. een svideo kabel en een verloopstukje van svideo naar scart.

er zit dus denk ik niks anders op dan een andere kabel/verloopje te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/2D/2D85953EC44A0CB3E10000000A010251.JPG
deze heeft bijv een schakelaar om tussen in en out te schakelen.

werkt geluid wel ? dat lijkt me vrij makkelijk te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door cosmoOo op 26-04-2003 22:10 ]

• One_Gandalf
cosmoOo schreef op 26 april 2003 @ 22:06:
[...]

Scart heeft verschillende pinnen in gebruik voor output en input. als jouw kabel dus heeft gewerkt voor pc -> tv en er zit geen schakelaar oid op werkt hij niet de andere kant op.

ik heb echter nog nooit een kabel gezien met svideo en scart aan de andere kant maar kan me wel voorstellen dat het bestaat. meestal zijn dit 2 losse delen. een svideo kabel en een verloopstukje van svideo naar scart.

er zit dus denk ik niks anders op dan een andere kabel/verloopje te kopen.

[afbeelding]
deze heeft bijv een schakelaar om tussen in en out te schakelen.

werkt geluid wel ? dat lijkt me vrij makkelijk te testen.
De kabel bestaat uit 4 aders naast elkaar. Een soort smalle flatcable. Als er twee dienen voor geluid (linker- en rechterkanaal) en twee voor video (luminantie en chrominantie), dan is er een redelijke kans dat de aders in de scart-connector alleen aan de 'ingangspinnen (naar TV)' zijn verbonden.

Ik krijg ook geen geluid als ik de 'audio-jack' in de 'line in' van mijn geluidskaart steek. Dus ik vermoed dat ik een identieke kabel nodig heb voor de andere richting. Ik heb nog op de kabel gekeken maar heb geen aanwijzing gevonden over de richting van de kabel.

• One_Gandalf
Misschien kan ik met dit apparaat uit de voeten:

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/39/3985953EC44A0CB3E10000000A010251.JPG

Scheelt de aanschaf van een kabel van 3 meter. Enige nadeel is dat de connectors aan de PC-kant gewisseld moeten worden naar gelang de gewenste functie. Aan de TV-kant kan ik dan volstaan met het omzetten van de switch.

[ Voor 45% gewijzigd door One_Gandalf op 27-04-2003 02:48 ]

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

One_Gandalf schreef op 27 april 2003 @ 02:45:
Misschien kan ik met dit apparaat uit de voeten:

[afbeelding]

Scheelt de aanschaf van een kabel van 3 meter. Enige nadeel is dat de connectors aan de PC-kant gewisseld moeten worden naar gelang de gewenste functie. Aan de TV-kant kan ik dan volstaan met het omzetten van de switch.
ik denk dat dat verloop stukje hetzelfde is als wat ik laat zien alleen kan je de scart kabel doorlussen. die schakelaar heeft dus geen invloed op de scart aansluiting lijkt mij.

ik heb trouwens ook wat plaatjes gevonden van een kabel zoals jij die hebt en er staat nergens bij of hij voor in of output is geschikt wat ik nogal vreemd vind.

• One_Gandalf
cosmoOo schreef op 27 april 2003 @ 10:42:
[...]

ik denk dat dat verloop stukje hetzelfde is als wat ik laat zien alleen kan je de scart kabel doorlussen. die schakelaar heeft dus geen invloed op de scart aansluiting lijkt mij.

ik heb trouwens ook wat plaatjes gevonden van een kabel zoals jij die hebt en er staat nergens bij of hij voor in of output is geschikt wat ik nogal vreemd vind.
Op de site van de maker van mijn kabel 'Bandridge' wordt met '>'-tekens een richting gesuggereerd van SVHS naar SCART:

http://www.bandridge.nl/uk/fr-profigold.htm

Ik overweeg om in de winkel te vragen naar de richting en eventueel een nieuwe kabel aan te schaffen zodat ik niet steeds met connectors hoef te rommelen. :)
Pagina: 1