Sweex modem error 680 " geen kiestoon"

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Een kennis van mij heeft recentelijk die p4 2.6Ghz van de aldi gekocht.

Deze pc proberen we op internet te krijgen door middel van een Sweex isdn pci card.

Deze card moet naast een ander werken, welk de enige com poort van de pc in beslag neemt.

Als we bellen, krijgen we error 680, geen kiestoon. De gebruikelijke oplossingen, zoals drivers updaten of een , tussen de eerste en 2e 0 te zetten werken niet.

Als 'fake' modem, om de isdn kaart te benaderen staat een "Diva 120v"

Bij de eigenschappen van de modem staat " locatie: Onbekend" dit verweist naar mij idee naar de gebruikte com poort welk op de isdn ingesteld staat op 1, waar de kaart welk werkt, op 3 staat. Er is geen mogelijkheid om de isdn op com 3 te krijgen, zelfs al geprobeerd de andere kaart eruit te halen.

Mijn ervaring met IDSN is zeer beperkt, dus suggesties zijn echt meer dan welkom!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ondertussen lijkt het erop dat de ISDN de com1 aanspreekt welk @ IRQ 4 zit, maar in het overzicht na de POST zie ik dat er maar een com is (com3 @ irq3)

Deze staat dus niet in apparaatbeheer, maar hier staat wel een com 1. Deze heeft irq 4, welk helemaal niet in de POST voor kwam!

In de BIOS kan ik niets, wand dat is een gestripte versie.

Als ik de kaart welk com 3 opeist weg haal, is er in de BIOS helemaal geen COM meer. Dus is deze kaart naast modem/radio/tv ook een com kaart.

Is er uberhoubt nog wel een manier om een modem te gebruiken zonder dat deze een eigen com nodig heeft?

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 22:51
Lama hange!

En die eerste nul voor en buitenlijn weghalen? wij moeten nml ookeen nul maar ik hoef die hele klote nul niet te draaien voor Zonnet Internet (niet dat we hem gebruiken hoor(ADSL))

[ Voor 73% gewijzigd door ipsec op 27-04-2003 08:41 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

SuperKevin schreef op 26 April 2003 @ 23:10:
Moet je een 0 toetsen voor een buitenlijn? dan kan het zijn dat je er een ,(komma) tussen moet zetten zodat ie even wacht op een buitenlijn, of juist er tussenuit halen, of zelfs helemaal geen nul. dat had ik vandeweek dus ook. anderhalf uur aan het klooien geweest :D
Heb je z'n posts gelezen? Daar staat in dat ie dat al geprobeerd heeft...

Topicstarter: Ik heb een paar keer die Diva kaarten geinstalled en ze hebben bij mij nooit problemen gegeven.
Je zou in de pc 4 compoorten beschikbaar moeten hebben, de modem gaat meestal op Com4 zitten.

Bij sommige ISDN kaarten krijg je na install nog 2 compoorten erbij, nummer 5 en 6, waardan de ISDN inbellijnen op zitten (voor 64 / 128kbit ISDN).

Heb je al in het BIOS gekeken of al je compoorten wel aanstaan en of de pc geen IRQ's reserveert voor andere hardware? Dan doen ze het namelijk ook niet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

dreeke schreef op 27 april 2003 @ 00:07:
[...]

Heb je z'n posts gelezen? Daar staat in dat ie dat al geprobeerd heeft...

Topicstarter: Ik heb een paar keer die Diva kaarten geinstalled en ze hebben bij mij nooit problemen gegeven.
Je zou in de pc 4 compoorten beschikbaar moeten hebben, de modem gaat meestal op Com4 zitten.

Bij sommige ISDN kaarten krijg je na install nog 2 compoorten erbij, nummer 5 en 6, waardan de ISDN inbellijnen op zitten (voor 64 / 128kbit ISDN).

Heb je al in het BIOS gekeken of al je compoorten wel aanstaan en of de pc geen IRQ's reserveert voor andere hardware? Dan doen ze het namelijk ook niet.
doet ie dat niet zelf, want ik heb heel wat modems/isdn kaarten geinstalleerd en maken ze allemaal een eigen com4 aan.

Ook had ik een keer een teles (isa) plank, moest het installeren voor m`ne pa. Was een heel karwei, maar uitendelijk bleek toch dat je je eigen com poort moet installeren voor dat je verder kon. Stond allemaal op het i-net hoe je een extra poort kon maken. Zal wel ff kijken of ie nog bestaat.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
De computer zou idd 4 com poorten moeten hebben, neem ik aan. Maar doordat de BIOS gestripped is, kan ik niet bij de IRQ reservatie. Verder lijkt het, als ik in de POST overzicht sta, dat er geen COM aangemaakt worden door de POST.

Ik zie wel een COM3, maar zodra ik die pc/radio/modem kaart eruit trek, staan er dus geen COM's meer in het POST overzicht.

Ook in apparaatbeheer staat maar 1 com poort, dit is COM1 op IRQ4, Maar deze is in de POST dus weer nergens te vinden.

Verder, ik krijg geen loopback indien ik com1 gebruik.

Ik heb ook al geprobeerd om via de tvkaart com3 te benaderen met de isnd moden 8)7, moet je na gaan hoe vast ik zit :)

Ik hoop dat ik die meneer niet moet gaan vertellen dat het blijkt dat het MB geen COM poorten heeft, daar lijkt het op.

Bij het nazoeken van het MB had ik ook geen geluk, er staat namelijk GEEN Product naam of nummer. Zelfs geen merk.

Ik hoop dat jullie nog wat weten.... :/

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

In de PC's van de Aldi zitten Medion planken, dat zijn vaak MSI of Asus borden die een klein beetje zijn gemod(ander BIOS bijvoorbeeld en een andere letter opdruk)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:08

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Okay, om ff duidelijk te zijn, je hebt je isdn-kabel toch niet toevallig in je netwerkkaart geduwd he? Zelfde poort, maar werkt niet..

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
dreeke, ok, daar ben ik een stukje verder mee. Maar ik kan nog steeds het board niet nazoeken op het aantal COM's welk beschikbaar zijn. Dus daar kan ik die beste man nog niets mee vertellen.

Hefaistos,
Nee, dat weet ik zeker, wand ik probeer een isdn kaart in de pc te krijgen. Deze heeft niet de mogelijkheid om een COM te maken.

Daar ligt denk ik ook het probleem. De modem kan niet naar een werkende COM poort, en daarom kan hij niet naar buiten bellen.

De kabel werkt, de modem enkel niet....

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Four schreef op 27 april 2003 @ 15:23:
dreeke, ok, daar ben ik een stukje verder mee. Maar ik kan nog steeds het board niet nazoeken op het aantal COM's welk beschikbaar zijn. Dus daar kan ik die beste man nog niets mee vertellen.

Hefaistos,
Nee, dat weet ik zeker, wand ik probeer een isdn kaart in de pc te krijgen. Deze heeft niet de mogelijkheid om een COM te maken.

Daar ligt denk ik ook het probleem. De modem kan niet naar een werkende COM poort, en daarom kan hij niet naar buiten bellen.

De kabel werkt, de modem enkel niet....
heb je een ander modem geprobeerd?

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Meneer aard schreef op 27 April 2003 @ 15:27:
[...]

heb je een ander modem geprobeerd?
Jups, ook geprobeerd, zelfde resultaat. Weer porblemen op de COM poorten.

Ik denk echt dat ik een kaart moet hebben met een eigen COM poort of zo...

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Four schreef op 27 April 2003 @ 15:49:
[...]

Jups, ook geprobeerd, zelfde resultaat. Weer porblemen op de COM poorten.

Ik denk echt dat ik een kaart moet hebben met een eigen COM poort of zo...
nee, dat zal echter niet het probleem geven, is het een irq conflict?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

replace sweex for dynalink :P met capi

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Mr aard.
IRQ conflict zou er niet mogen zijn. Maar zoals je al uit mijn bovenstaande verhalen ziet, is het niet echt makkelijk dit te bepalen. Het is ook niet mogelijk in de BIOS wat te reserveren, aangezien deze gestript is.

In het overzicht van de POST komt de com1 & irq4 niet voor, dus zou hij eigelijk al niet moeten bestaan.

pipo,
Capi, of "common ISDN application programming interface" is naar mijn idee toch ook in de sweex verwerkt?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Four schreef op 27 april 2003 @ 18:30:
pipo,
Capi, of "common ISDN application programming interface" is naar mijn idee toch ook in de sweex verwerkt?
Als je daarvoor de drivers kunt vinden wel.

Of probeer het hier eens http://www.sweexeurope.com/product.asp?dlId=79

[ Voor 17% gewijzigd door PipoDeClown op 27-04-2003 18:47 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

PipoDeClown schreef op 27 april 2003 @ 18:45:
[...]

Als je daarvoor de drivers kunt vinden wel.

Of probeer het hier eens http://www.sweexeurope.com/product.asp?dlId=79
of losse capi drivers, want veel sweex producten waaronder een geluidskaart werkt ook maar half met hun drivers onder windows xp, je moet dan de hrcules drivers gebruiken. Zal het hier ook het geval zijn?

Deze eenvoudig te installeren hoge snelheid PCI ISDN adapter heeft diverse functies als nummerweergave en com poort simulatie. De adapter wordt geleverd met zeer uitgebreide Nederlandstalige software van RVS com. U kunt hiermee bijvoorbeeld faxen versturen en ontvangen, faxbladen aanpassen en uw faxen printen met uw printer. Deze adapter ondersteunt V.110 en V120.

Winbond chipset
ISDN interface: S/T interface ITU-T I.430
Data snelheden: 64.000 / 128.000 Kbps
Half / full duplex
Hayes compatible, extended AT command set
Auto-dial & auto-answer
ISDN-standaards: automatisch (Euro ISDN)
PPP; V120; V110 Protocol, X75 transparant
Capi Compatibel (G3 Fax en softmodem ondersteunend)
Ondersteuning in samenwerking met RVS.com voor bancaire zaken

van de sweex site.

[ Voor 48% gewijzigd door Meneer aard op 30-04-2003 08:52 ]

Verwijderd

Ik vind het verhaal een beetje wazig. Je hebt een kaart in je PC die een COM-poort in beslag neemt (radio/tv/modem begrijp ik). Daar wil je nu nog een intern ISDN modem bijzetten. Juist?

Je zegt dat een kaart de enige com-poort van de PC in gebruik heeft. Dat kan niet.
De COM-poorten op het MOBO (lees: seriele poorten) staan volledig los van de COM-poorten voor je kaarten. Die COM-poorten voor je kaarten worden of door de (Windows) drivers bedacht of de kaart gedraagt zich als een COM-poort (in welk geval je 'm waarschijnlijk in het BIOS terug vindt, weet dat niet 100% zeker).
Er kan een interrupt gedeeld worden tussen de seriele poort en de kaart (COM1 en COM3 delen normaliter een interrupt en COM2 en COM4 ook). En daar zit waarschijnlijk al een probleem. In IEDER BIOS zou het mogelijk moeten zijn om in ieder geval de seriele poorten te disablen zodat potentiele conflicten uit de wereld worden geholpen.

Ik zou zeggen:

Trek alle kaarten eruit. Start de PC en kijk of er COM-poorten in je BIOS/POST voor komen. Zoja, deze disablen; dit is niet hetzelfde als een andere IRQ toewijzen. Verwijder evt drivers (onder Windows).

Installeer (fysiek) de tv/radio/modem kaart en kijk welke COM-poort erbij komt in BIOS/POST en/of Windows. Indien geen, dan moet de driver voor de kaart geinstalleerd worden. Daarna kun je de installatie (lees overige software) voor deze kaart afronden (indien noodzakelijk).

Installeer (fysiek) het ISDN modem. Verder zoals hierboven.

Opmerkingen:
1) je mag de volgorde veranderen, lijkt me
2) ik ben even uitgegaan van Windows, maar het verhaal zou ook moeten werken voor andere besturings-systemen
Pagina: 1