Toon posts:

[XML] Security & authorization

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
al een tijdje ben ik aardig into XML. Na weer een projectje gestart te hebben ben ik al snel met XML gaan werken.
Alleen nu moet ik er voor zorgen dat mensen kunnen inloggen & hun eigen xml bestandjes kunnen bewerken en die van andere niet. Dit was iets wat ik een beetje over het hoofd heb gezien bij de start. XML (zo ver ik weet) is alles public. Nu wil ik graag weten hoe ik zonder veel hulp van andere dingen (php, DB) het toch voor elkaar kan krijgen om een soort van inlog systeem te maken.

Ik hoop dat het mogelijk is in XML, ik zat zelf te denken aan het afschermen van xml bestanden met de psw's en alleen toegang verlenen aan andere xml bestanden.
Daarnaast zouden de paswords md5 versleuteld moeten zijn, dus dat zal hoe dan ook via javascript moeten.

Bij voorbaad dank.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Dit heeft helemaal niets met XML te maken: de XML standaard bespreekt puur de XML syntax. De XML syntax is slechts een standaard syntax voor markup talen.

Alle standaarden die door het W3C of andere groepen opgesteld zijn, zijn dus geen onderdeel of mogelijkheid van XML. Voorbeelden zijn W3C XML Schema, XSLT, RELAX NG, XML Signature enz.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 16:13:
[...]
Daarnaast zouden de paswords md5 versleuteld moeten zijn, dus dat zal hoe dan ook via javascript moeten.
Er moet helemaal niks in Javascript. Beveiliging op de Client via Javascript is niet moeilijk te doorbreken.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik formuleerde mijn vraag dus aardig louzy. Ik had ook niet echt de hoop dat een markup-taal m'n security ging doen. Echter zoek ik een methode om beveiliging via nieuwe xml methodes te doen. Dus niet dat ik weer een mysql-database moet aanroepen of cgi scripts.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 19:11 ]

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het wordt er niet beter op Cazzz...

Probeer ook eens je eigen tekst te lezen voordat je op de verstuur knop drukt. :)

[ Voor 55% gewijzigd door LordLarry op 27-04-2003 17:38 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher