[W2000] zonder rechten externe opslagmedia aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Mijn zus heeft een laptopje van de zaak, die ze heen en weer meesleept om er ook thuis mee te kunnen werken. :) Om thuis dingen uit te printen heb ik (met veel moeite, rechten) een printer geinstalleerd. :X Helaas staat de laptop helemaal stijf van de rechten, je kunt nog niet eens het bureaublad-achtergrond veranderen. :(

Nu wil ze haar prive emailtjes en documenten gescheiden houden, door het ergens op te slaan. Helaas zit er geen CD-RW in en on-line bestandsruimte is met een modem ook geen optie. Ik heb een ZIP-drive (via lpt) geprobeerd maar dan moet je setup draaien en een admin wachtwoord invoeren. :/

Welke externe opslagmedia kan ik gebruiken zonder het installeren van drivers, het draaien van een setup of het invoeren van admin wachtwoord?

Is een USB pen-drive een oplossing?. Of gaat win2k dan alsnog zeuren. :?

-

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Met een pendrive heb je ook weer een Driver nodig, Mischien een dual boot? :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Arie Kanarie
Dual boot?? Ik vat hem niet? Zou ik dmv een dual boot rechten kunnen omzeilen of zoiets?

-

Verwijderd

Gewoon van afblijven, een laptop van een bedrijf wordt niet voor niets zo streng afgegrendeld.
Hoe minder een gebruiker mag, hoe minder er fout kan gaan.
Dus lekker de beschikbare applicaties gebruiken en that's it.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

als dat ding dicht geschroefd is is het niet verstandig om ook nog eens te gaan liggen kloten met dual boot. Staat ie ook nog een geinstaleerd met de goed NTFS rechten dan kom je er niet makkelijk bij..

Frot er gewoon een keer een pendrive in en kijk wat er gebeurd.. anders mailen kan ook nog of via netwerk overpompen...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 15:58:
Gewoon van afblijven, een laptop van een bedrijf wordt niet voor niets zo streng afgegrendeld.
Hoe minder een gebruiker mag, hoe minder er fout kan gaan.
Dus lekker de beschikbare applicaties gebruiken en that's it.
Psies... _/-\o_ Systeembeheerder ???

• Arie Kanarie
Moet je voor 2k een driver hebben voor een pen-drive, of zijn er ook een aantal door windows herkende USB-stickies?

Misschien is via LAN ook wel een idee. DHCP-servertje op andere pc + gedeelde map. Maarja we een beetje omslachtige manier om 'eventjes' je bestandjes te bekijken.

-

Verwijderd

MRic3 schreef op 26 April 2003 @ 16:00:
[...]

Psies... _/-\o_ Systeembeheerder ???
Precies :)

En er zijn altijd een paar mensen erbij, die een "bijdehand" neefje heeft die wel wat van pc's weet.

Dan bellen ze met een probleem, en "vergeten" ze meestal te vertellen dat er iemand aan heeft gezeten.....

Verwijderd

voor elke pendrive geld voor zover ik weet dat je onder w2k geen drivers nodig hebt.
Als je hem inplugt krijg je alleen ff zo'n schermpie dat hij herkend is.

Verwijderd

@Italiano: Maar goed, hij wil het nou eenmaal proberen.

@TS: Ik denk dat je wel wat hebt aan dit topic: [w2k] usb beveiliging. Volgens velen daarin kan het gewoon met een USB pendrive. Proberen dus, grote kans dat het goed gaat.
Succes.

/edit
offtopic:
hmm moet wat vaker op F5 rammen...
ben aan het werk dus vandaar

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 16:29 ]

• Arie Kanarie
okee bedankt, ik ga een pen-drive kopen. Dan zal ik tot slot hier het resultaat posten.

-

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

HiHi, altijd leuk om dit soort topics te lezen...

Natuurlijk kan je gewoon die flaptop meenemen naar de winkel om het te proberen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de admin/systeembeheerder die optie ook uitgeschakeld heeft.
En er zijn altijd een paar mensen erbij, die een "bijdehand" neefje heeft die wel wat van pc's weet.
Ja, en vergeten dat dat neefje alleen maar heel snel en goed counter strike kan spelen....of bij elk probleem een format doen of mensen die proberen die informatie via een forum te halen... ;)
Dan bellen ze met een probleem, en "vergeten" ze meestal te vertellen dat er iemand aan heeft gezeten.....
Maar dat is meestal vrij simpel te achter halen. Iemand heeft met deze laptop gekloot.

Vind het altijd leuk... ooit een keer op een feestje ook mijn computer helemaal dicht gezet. Ze mochten helemaal niks meer doen allen winamp, en op elke probeersel van ze, kwam er een duidelijke sample door de muziek heen dat er aan de muziek gekloot werd wat natuurlijk een hoop commentaar opleverde van de feestgangers.. moest je kijken hoe snel die "makkelijke computer neefjes" van de computer af bleven. :P

Policy's rulen :P

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-09 15:20
USB pen moet werken, op de m'n faculteit kunnen we ook geen nieuwe hardware installen ivm nieuwe rechten, maar een usb pennetje werkt prima :)
Pagina: 1