Toon posts:

9500 pro met artefacten en schokkende 3dmark 2001 / 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds gisteren de 'trotse' eigenaar van een Ati 9500 pro. Als ik het de beeldverversingsfrequentie verander of de resolutie geeft het beeld vreemde grijze vlekken. dat gebeurd ook bij het opstarten als de ati software geladen wordt. 3dMark 2001 geeft schokkende beelden (om de seconde ongeveer een schok). Zelfs mijn oude GeForce 256 deed dat niet... 3dMark 2001 geeft bij de Lobby High detail een spontane reboot van het systeem.

Heb ik kapotte hardware??

Systeem:
Asus A7N8X (pcb rev1.04)
Ati 9500 Pro (heb Sapphire gekocht maar de kaart is rood en heeft de power connector aan de bovenkant zitten en is dus Hercules of ATI?)
Athlon 2600+ (333MHz)
Maxtor 120GB (8MB cache)
300 Watt voeding.

-- edit -- oplossing voor het probleem:
ik had een kapot mobo. met A7N8X rev 2.0 loopt het als een zonnetje.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
keej: 1 probleem opgelost. de nieuwste catalyst deed wonderen tegen schokkende beelden en spontane reboots. maar de vreemde grijzige storing bij het laden of bij het instellen van de kaart is niet weg.

Verwijderd

Topicstarter
jep. kapotte hardware.
sorrie dat dit topic niets interessants heeft opgeleverd :)

Verwijderd

Je kunt het interessant maken door te zeggen hoe je erachter bent gekomen wat er aan mankeerde. Ook handig voor mensen die zoeken.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 18:59:
jep. kapotte hardware.
sorrie dat dit topic niets interessants heeft opgeleverd :)
Ooh, maar dat heeft het wel hoor :)

Ik heb sinds een paar dagen hele rare artifacts met mijn BB ATI R9700pro, die spontaan zijn ontstaan. Sta op het punt de kaart op te sturen, en was benieuwd of ik de enige ben die kapotte hardware had.. Nee dus :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er nog steeds niet helemaal achter wat er niet aan klopt.

de grijze vlekken bij initialiseren komen omdat mijn monitor (Medion 1998JD) niet herkend wordt. bij andere monitoren gaat het wel goed.

het schokken van de beelden is me nog een raadsel. na het installeren van Catalyst 3.2 was het een tijdje goed maar kwam het later zonder aanwijsbare reden weer terug.

de spontane reboots van mijn systeem komen denk ik door overhitting.
de CPU cooler zou wel eens onvoldoende kunnen zijn waardoor het ASUS CPU overheat prevention mechanisme (C.O.P.) een spontane reboot veroorzaakt.
ik kan namelijk ook geen door windows gegenereerde minidump vinden +
ik heb 'automatisch herstarten' niet aangevinkt maar hij reboot wel vanzelf.
het probleem zit dus hoger dan het besturingssysteem.

misschien zijn de schokkende beelden een symptoom van een ander probleem:
een overhit of kapot moederbord.
Pagina: 1