frames groter dan resolutie

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Okay, ik heb dit:

Ik heb een site waarmee ik het volgende wil, vier roze balken onder en boven en zijkanten, dan weer vier groene balken onder en boven en zijkanten en dan een top, menu en main, in die volgorde. Lukt dus wel, maar als je naar de source kijkt zie je dat mensen met 800x600 geen roze balken hebben, die wil ik dus wel, en dan met een scrollbar, dus dat alleen de twee roze zijkanten fixed zijn en dat de rest scrolled. hoe doet ik dat?

DIT IS HTML!!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<frameset cols="*,750,*" border="0" framespacing="0" frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="yes">
    <frame src="side.html" name="side_left" scrolling="no" noresize>
    <frameset rows="*,25,600,50,*" border="0" framespacing="0" frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0">
        <frame src="side.html" name="bar_upper" scrolling="NO" noresize>
        <frame src="scroller.html" name="scroller" scrolling="NO" noresize>
        <frameset cols="25,*,25" border="0" framespacing="0" frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0">
            <frame src="side_green.html" name="side_green_left" scrolling="NO" noresize>
            <frameset rows="150,*" border="0" framespacing="0" frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0">
                <frame src="top.html" name="top" target="top" scrolling="no" noresize>
                <frameset cols="147,*" border="0" framespacing="0" frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0">
                    <frame src="menu.html" name="menu" target="menu" scrolling="no" noresize>
                    <frame src="main.html" name="main" scrolling="auto" noresize>
                </frameset>
            </frameset>             
            <frame src="side_green.html" name="side_green_right" scrolling="NO" noresize>
        </frameset>
        <frame src="side_green.html" name="banner" scrolling="no" noresize>
        <frame src="side.html" name="bar_downer" scrolling="NO" noresize>
    </frameset>
    <frame src="side.html" name="side_right" scrolling="no" noresize>
</frameset>

[ Voor 26% gewijzigd door mr_wizard op 26-04-2003 15:37 ]

R&D professional

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Is dit nou HTML? Gaaf...

Als je ergens een getal in de cols of rows invult is dat frame fixed. En vul je een sterretje in dan is hij niet fixed. Hier moet je het mee kunnen doen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

vervang noresize doort noresize="noresize", is wat netter

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

wat je anders kan doen is met een java scriptje (makkelijk te vinden) de resolutie van de bezoeker laten herkennen en dan voor de lage resoluties een andere page maken.

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
weet ik, die heb ik al, maardat vind ik nie tmooi

R&D professional

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<frameset cols="50,*,50" border="0" framespacing="0" frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="yes"> 
  <frame src="side.html" name="side_left" scrolling="no" noresize> 
  <frameset rows="50,*,50" border="0" framespacing="0" frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0"> 
    <frame src="side.html" name="bar_upper" scrolling="NO" noresize> 
    <frameset cols="50,*,50" border="0" framespacing="0" frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0"> 
      <frameset rows="50,*,50" border="0" framespacing="0" frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0"> 
        <frameset rows="100,100,*" border="0" framespacing="0" frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0"> 
          <frame src="top.html" name="side_green_left" scrolling="NO" noresize> 
          <frame src="menu.html" name="side_green_left" scrolling="NO" noresize> 
          <frame src="main.html" name="side_green_left" scrolling="NO" noresize>
        </frameset> 
      </frameset> 
      <frame src="side_green.html" name="side_green_right" scrolling="NO" noresize> 
    </frameset> 
    <frame src="side.html" name="bar_downer" scrolling="NO" noresize> 
  </frameset> 
  <frame src="side.html" name="side_right" scrolling="no" noresize> 
</frameset>

Volgens mij bedoel je ongeveer dit.

[ Voor 42% gewijzigd door André op 26-04-2003 16:44 ]

Pagina: 1