[email] grootte van bericht

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 17:14

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik niet helemaal uitkom. Google levert mij ook niet het gewenste antwoord op.
Ik zal om het duidelijk te houden mij beperken tot mijn eigen probleem.

Ik zit op het internet via @home. Nu wil ik een emailbericht versturen naar iemand die via de Universiteit op het internet zit. Zijn emailadres wordt zit bij vevida.

Nu is mijn vraag: wie is de beperkende factor wat betreft de grootte van het emailbericht. Ben ik dat? Dus dan moet @home dat zijn. Of is hij dat. En dan zou of zijn eigen internet provider dat zijn of vevida.
Het emailbericht wordt verstuurd via SMTP en ontvangen met POP3.

En als laatste: hoe groot mag het bericht dan zijn? Ik kan niets vinden bij @home over maximale toegestane grootte van emailberichten.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Vevida hanteert een max van 5.000.000 bytes (iets minder dan 5 MB) voor een e-mailbericht. En daar zit de beperkende factor. De universiteit heeft er overigens niks mee te maken.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
En @home (de verzender in dit geval) dus ook niet?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

waarschijlijk zit de beperking bij vevida, als verzender maakt het meestal niet uit. Het enige nadeel is dat als ie te groot verzonden wordt, je hem terugkrijgt....
Vevida heb ik ook en dat kan aardig groot....

• Korakal

Korakal

Up up up!

Galois schreef op 26 April 2003 @ 15:05:
En @home (de verzender in dit geval) dus ook niet?
Nope.
Je ziet het ook aan: als ie te groot is krijg je de melding dat de ontvanger (in dit geval Vevida) z'n max capaciteit heeft bereikt per bericht.

Overigens kun je bij Vevida per mailbox 25.000.000 bytes (iets minder dan 25 mb)kwijt.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Korakal schreef op 26 April 2003 @ 15:10:
[...]

Nope.
Je ziet het ook aan: als ie te groot is krijg je de melding dat de ontvanger (in dit geval Vevida) z'n max capaciteit heeft bereikt per bericht.

Overigens kun je bij Vevida per mailbox 25.000.000 bytes (iets minder dan 25 mb)kwijt.
Per mailbox? Maar per bericht dus 5.000.000 toch?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Galois schreef op 26 april 2003 @ 15:17:
[...]

Per mailbox? Maar per bericht dus 5.000.000 toch?
goed lezen, ik heb het er duidelijk gezet :P
5.000.000 bytes per bericht en 25.000.000 bytes maximum inhoud van de mailbox bij Vevida. Wat overigens bij andere providers weer heel anders kan zijn, maar da's logisch.

Verwijderd

Korakal schreef op 26 April 2003 @ 15:32:
[...]

goed lezen, ik heb het er duidelijk gezet :P
5.000.000 bytes per bericht en 25.000.000 bytes maximum inhoud van de mailbox bij Vevida. Wat overigens bij andere providers weer heel anders kan zijn, maar da's logisch.
Let hier wel even op dat de attachment van het bericht dus NIET 5.000.000 bytes kan zijn. Dit is omdat het mail protocol in eerste instantie ontworpen was voor ASCII data modus.

Het MIME protocol zorgt voor een onnodige overhead en word je bericht dus ongeveer 1,5 x zo groot omdat het bericht van binairy in ASCII gecodeert dient te worden.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 04:04:
[...]

Let hier wel even op dat de attachment van het bericht dus NIET 5.000.000 bytes kan zijn. Dit is omdat het mail protocol in eerste instantie ontworpen was voor ASCII data modus.

Het MIME protocol zorgt voor een onnodige overhead en word je bericht dus ongeveer 1,5 x zo groot omdat het bericht van binairy in ASCII gecodeert dient te worden.
Correct. Je kunt dus eigenlijk maar maximaal iets van 3,5 Mb sturen.....

Ik los het soms als volgt op:

Ik maak een zip met wachtwoord en upload die naar mijn webspace.
Ik stuur iemand de link, en het wachtwoord.

Kunnen ze zelf de file ophalen Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/yes.gif

Werkt wel zo handig bij eikols die echt niet van hun hotmail account af willen ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1