Toon posts:

UT2003 + Fraps = Reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil enkele demo's van mij, gemaakt met UT2003, gaan capturen.
En als prog daarvoor heb ik Fraps (1.9c) gevonden.
Maar als ik fraps opstart, en daarna UT2003 dan reboot mijn PC bij het opstarten van UT2003 :(

Nu is het mij daarnet ff gelukt om ze wel samen op te starten, maar dan reboot de PC bij het indrukken van de video capture hotkey :(

Ik heb de standaard settings van Fraps genomen, enkel "Enable video capture - hotkey" heb ik aan staan.

Voor UT2003 heb ik een apparte ini-file gemaakt. Kheb de standaard ini genomen vanop de CD, en daar enkel de resolutie op 640x480 gezet, en 16bit kleuren.
Om ut2003 op te starten met die andere ini heb ik "ini=ut2003-capture" (zonder de "" welliswaar) toegevoegd aan mijn shortcut.

Mijn PC specs zijn :
PIV 2,5 GHz
512 MB RDRAM
MSI Geforce Ti4400 (drivers : nvidia detonators 43.45)

Iemand die raad weet om dit toch te laten werken?
Of iemand die een ander progje kent dat mij kan helpen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Allereerst zou ik Reboot on Error uitzetten, misschien kom je dan wat meer te weten over de oorzaak:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Verder zou je ook naar andere capture programma's kunnen zoeken als Fraps blijft crashen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Juist gevonden hoe het wel gaat bij mij ...
Op opelGL lukt het wel :)
Wel véél slechtere FPS in openGL
Zelfde resolutie en zo haal ik in D3D +/- 250 fps
In openGL +/- 25 fps ...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Voor een filmpje is dat genoeg hoor. Films zijn vrijwel altijd 24/25 fps, dus dat komt mooi uit :)
Wel knap trouwens dat je 250 fps haalt in UT2003 :D

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, niet erg moeilijk op 640x480 :p
Als ik gewoon speel op 1025x768 (met vsync aan dan wel) kom ik op een gemiddelde van 40 a 50 denk ik, hangt van de drukte af :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
als jij op 640*480 250 FPS haalt, en als je 'gewoon' speelt 40~50 FPS, dan heb je iets fout gedaan. :P

Kijk eens hoe je netspeed staat, als je die hoger zet dan gaat je limiet online ook hoger. Of zet je limiet gewoon uit. Zie UT2k3 topic.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
Tampie schreef op 26 april 2003 @ 15:29:
als jij op 640*480 250 FPS haalt, en als je 'gewoon' speelt 40~50 FPS, dan heb je iets fout gedaan. :P

Kijk eens hoe je netspeed staat, als je die hoger zet dan gaat je limiet online ook hoger. Of zet je limiet gewoon uit. Zie UT2k3 topic.
waar in het ut2k3 topic :?, heb net het laatste deel doorgezocht :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zou ik ook wel es willen weten ?
Kheb terug de originele ut2003.ini proberen terug zetten, zodat al mijn "tweaks" weg waren.
Maar met die ini kan ik niet spelen, crasht :(
Dus alle tweakhulp is wel welkom :D

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MaRc0 schreef op 26 April 2003 @ 15:18:
Voor een filmpje is dat genoeg hoor. Films zijn vrijwel altijd 24/25 fps, dus dat komt mooi uit :)
Wel knap trouwens dat je 250 fps haalt in UT2003 :D
Aangezien het capturen van een filmpje van het beeld zeer veel kracht voor de PC kost, gaat het aantal fps nog eens flink omlaag tijdens het capturen. Van 250 fps kan er wel aardig wat af, maar van die 25fps niet.

Maargoed, ik heb het net even getest.
De nieuwste patch, Direct3D, ATI Catalyst 3.1 en Fraps 1.9. Daarmee gaf het hier geen problemen.
Toen UT2003 net uit was deed ik het ook met Fraps in 3D3, wat prima werkte.

Ik denk dat je de oplossing niet in UT2003 zelf moet zoeken. Meer in iets me je drivers of zoiets. Wat MaRc0 net zei, zet het Rebooten bij een system failture eens uit. Probeer het nog eens en post de BSOD als je die krijgt. (laat die details maar zitten, neem gewoon de eerste regel. ;)).

🌞🍃

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Is het met ut2k3 niet zo dat de resolutie weinig uitmaakt?

Ik bedoel of je nou op 640x480 1024x768 speelt dat maakt bij mij bijna niets uit.
Verder daarboven (1280x1024) gaat de fps wel weer ietsje meer omlaag,
maar dat komt omdat me systeem dat niet meer goed trekt dan denk ik :)

(specs : amd xp 1800+ , 512ddr, ati radeon 8500le@9100(gigabyte bios)@ 300/295 )

edit:

omg, -1 voor mij heb de hele draad niet goed gelezen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Morph666 op 28-04-2003 14:31 ]

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:47

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 12:12:
Ja, dat zou ik ook wel es willen weten ?
Kheb terug de originele ut2003.ini proberen terug zetten, zodat al mijn "tweaks" weg waren.
Maar met die ini kan ik niet spelen, crasht :(
Dus alle tweakhulp is wel welkom :D
maak een backup van je unrealtournament2003.ini file en delete de file die in je system map staat. Start je game op en als het goed is maakt ut2 zelf weer een ini aan. Dat deed ie bij mij ;) en dan staat alles weer lekker normaal(als het goed is) :9

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 10:49
Ik heb dit probleem ook met fraps 2.0 , maar ik heb het juist als ik het met geluid probeer te cappen. Als ik zonder geluid cap, werkt het goed ...

Weet iemand hier mischien de oplossing voor ??

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:36
Maak even een nieuw topic met alle benodigde informatie. (kun je vinden in de sticky bovenaan)

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.