Toon posts:

[Semi-Nostalgie] Emperor: Battle for Dune

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/emp/title.jpg

Laatst vroeg ik me af waarom Emperor eigenlijk nooit echt populair geweest is. Eigenlijk kon ik niets bedenken, dus heb ik het maar weer geinstalleerd. Mijn nieuwe eerste reactie was: wow!

:? Huh? Waarom is het zo 'wow!'?
Niet alleen zijn de graphics nog prima (op sommige punten vind ik ze zelfs beter dan die van Generals), maar het is erg origineel. Het is niet alleen de missies doorlopen en een vast patroon volgen, er komt meer bij kijken.

Je namelijk kiest zelf een gebied dat je wilt aanvallen. Je houdt dan rekening met degene die in dat gebied zitten, want je bent niet alleen. Naast de 3 Great Houses Atreidies, Ordos en Harkonnen zijn er ook een aantal sub-houses: de Sardaukar, Ix, Tleilaxu en natuurlijk de Fremen.

In sommige gebieden zou het kunnen zijn dat de Sardaukar aangevallen worden door de Tleilaxu. Als je de Sardaukar van te voren waarschuwt en ze helpt, kan het zijn dat ze een Alliance willen sluiten, zodat jij Sardaukar troepen kan bouwen en ze je helpen met andere missies. Je kan ook een SOS van iemand negeren om een andere partij tevreden te stellen.

Nadat je een missie gehaald hebt is het de beurt aan de andere 2 Houses, zij kiezen biede een gebied dat ze willen aanvallen. Het kan dus zo zijn dat ze bij jou binnen komen walsen. Gelukkig krijg je om de paar minuten reinforcements door troepen uit buurgebieden (ook iets om rekening mee te houden als je zelf aanvalt)

Tussen de missies zitten natuurlijk ook filmpjes, ook die zijn prachtig. Politiek verraad, uitleg over de situatie op Dune en actie, het zit er allemaal in.

:? Huh? Als het zo geweldig is, waarom stopte iedereen er dan al snel mee?
Ik heb wat rondgevraagd wat er mee mis was, het meest voorkomende argument is dat het spel te zwaar was. Op zich niet zo gek, want het ziet er goed uit. Maar dat moet nu geen probleem meer zijn ;)

Het spel zat ook in de eerste groep van 3D RTS spellen, die niet altijd even positief werden ontvangen omdat het spel niet lekker speelde. Emperor speelt wel goed, maar het kan zijn dat mensen toch een beetje bevooroordeeld waren

:? Huh? Je bent wel erg positief over het spel. Er moet een minpunt zijn
Ja, helaas. Het spel werkt niet onder WinXP (ik gebruik patch 1.08, 1.09 nog niet getest), maar het werkt wel onder Win2k. Een andere kleine irritatie is is dat sommige units zo snel zijn, dat je er niet makkelijk op kan klikken om ze aan te vallen (vaak ook niet nodig, want units schieten ook uit zichzelf).

:? Huh? Dat was een lang verhaal, kan je het even kort samenvatten?
  • Dynamische campaign. Je kiest zelf wie je aanvalt en wie je allies zijn
  • Originele/leuke units. In welk spel zit er een nou een rijdende cirkelzaag
  • Goede graphics, leuke muziek
  • Er zit natuurlijk multiplayer in
  • Je speelt niet alleen op Dune, maar ook op de thuisplaneten van de Great Houses
:? Huh? Mijn geheugen is wat wazig. Hoe ziet het er ook alweer uit?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/emp/emp3tn.jpg
Who do you want to attack today?(TM)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/emp/emp6tn.jpg
Sardaukar nemen wraak op de Tleilaxu en helpen mij met een groepje Ordos
Zie de schaduwen van de Sardaukar, ze zijn dynamisch
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/emp/emp7tn.jpg
De Sonic Tank
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/emp/emp12tn.jpg
Harkonnen gebouw zegt: "Boem!"
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/emp/emp13tn.jpg
Deze Sandworm heeft au ;(

Deze screens zijn in 1024x768 met 4x FSAA op een Radeon 9700.

:? Huh? Ik ben de URLs voor dit spel vergeten
Officiele fansite van Dune. Is nu tijdelijk down
FTP van Westwood

:? Huh? Ik wil het spel ook hebben!
Ga hier niet vragen op Warez linkjes, want dan stuur ik een groep Sardaukar op je af (en een mod een OW). Het spel is voor een klein bedragje gewoon te krijgen in de winkel.
Free Record Shop - €22,99
NLstore - €15,67
En te krijgen bij de lokale spellenboer

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
Hmm ik heb het altijd een leuk spel gevonden draaide bij mij opzich nog wel goed, imho veel beter als Generals aangezien die echt geen AI heeft. Als je een half uur weg ben met dat spel zul je niet doodgaan itt Emperor, waarbij ik toch wel aardig wat keer levels overnieuw moest spelen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Vanaf begin af aan leek dit spel me eigenlijk al best leuk. Alleen waren de systeemeisen inderdaad te hoog en vond ik 45 euro te veel geld. Laatst zag ik 'm dus voor rond de 20 euro en nu ik jou er zo positief over hoor ben ik wel van plan om 'm te gaan halen :)
Het ziet er zeker niet slecht uit, alleen heb ik helaas nog niet een veel betere PC, dus dan is het maar hopen dat het zal draaien.

Mooie startpost trouwens, ook leuk dat je er echt een verhaaltje van hebt gemaakt :)

The devil is in the details.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Een tijdje geleden heb ik de Atreides-zijde uitgespeeld van dit spel. Het heeft me niet dusdanig kunnen boeien dat ik Ordos en Harkonnen ook ga spelen. Op een gegeven moment heb je alle units en moet je de ene na de andere missie op dezelfde manier uitspelen. Gaat erg snel vervelen.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
vind het ook een super spel ... wilde hem weer pas geleden instaleren alleen als hij bij de 100% is bij de Install maakt ie geen icoontjes enzo aan. Dus ik kan het spel niet opstarten.

Maar idd ik snap ook niet waarom niet veel mensen het niet spelen. Zeker een goed spel vooral veel verschillende strategien.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Mijn PC heeft dan wel 100 MHz meer en een Ti4200 (die haalt toch niks uit met mijn proc :P ) maar ik zal ongeveer dezelfde performance als MaRc0 hebben dus ik weet niet of Emperor wel draait op mijn PC :/

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 15:40:
Mijn PC heeft dan wel 100 MHz meer en een Ti4200 (die haalt toch niks uit met mijn proc :P ) maar ik zal ongeveer dezelfde performance als MaRc0 hebben dus ik weet niet of Emperor wel draait op mijn PC :/
Dat zal héél erg meevallen. 100 Mhz zal inderdaad niet zoveel schelen, maar een Ti4200 is zoveel sneller dan een TNT2 M64. Een vriend van me heeft een Ti4200 in combinatie met een Celeron 800 en die kan alles toch wel zo'n 5 keer zo snel spelen dan ik. Je Ti4200 kan misschien niet tot z'n max, maar je systeem zal wel een stuk sneller zijn dan de mijne.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

reden dat ik hem iet zoveel speel is omdat ie idd erg zwaar is, tevens is de gameplay errug traag :/

maar in principe is het imo idd ook een zeer goede game :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Ikkuh84
  • Nu online
-=BoKKiE=- schreef op 26 April 2003 @ 15:47:
reden dat ik hem iet zoveel speel is omdat ie idd erg zwaar is, tevens is de gameplay errug traag :/

Gameplay vind ik niet zo traag als met Generals.

Verwijderd

Sjah van ons vaste RTS groepje waren ik en een goede vriend van me de enige die dit spel wisten te waarderen. Hij was wel traag, daar ben ik het mee eens, maar op mijn nieuwe systeem is dat niet zo'n probleem meer. Ik vind Emperor zelf een waardige Dune RTS dit itt Dune2000. Mja, als je op je local lanparties de hele tijd met z'n tweeen alleen maar Emperor speelt schoppen ze je ook zo buiten...vandaar dat het een beetje een stille dood is gestorven :/

Verwijderd

Topicstarter
-=BoKKiE=- schreef op 26 April 2003 @ 15:47:

De gameplay valt wel mee qua traagheid, iig nu, het kan zijn dat een patch de boel wat versneld heeft. Anders kan je ook de in-game speed nog wat hoger zetten :)

Verwijderd

Mja, ik heb me met dit spel 2 zomertjes geleden toch nog wel goed geamuzeerd. Van zware systeemeisen merkte ik niet zo veel (had een P3-800 en een GF2MX, en dat ging toch zonder problemen voor zover ik het mij herinner).

Ik heb alleen de Atreides uitgespeeld, maar het spel kon me niet genoeg boeien om de andere houses ook te proberen. Zo'n twee maanden geleden heb ik het echter nog eens geïnstalleerd nadat ik de doos had teruggevonden in m'n overvolle kast (:P), maar ik ben maar zo'n 8 missies ver gekomen bij de Harkonnen en de Ordos. Daarna heb ik het spel maar terug verwijderd, omdat het me echt niet meer zo veel kon boeien. Waarschijnlijk is het de trage speelstijl die me weerhield om die andere 2 houses ook nog uit te spelen. Het kan ook zijn wegens het feit dat ik vrij hard zuig in het algemeen met RTS :'(

En buiten de volledige 3D-engine was er niet zo veel vernieuwend aan, dit in tegenstellig tot bv. Warcraft III. Bij E:BFD kwam het er gewoon op aan een zo groot mogelijk legertje te bouwen, ze veilig naar de andere kant van de map te manoevreren, en dan een paar keer op attack klikken. Nu ja, ik heb er mij wel mee geamuzeerd in de zomervakantie, maar om er echt elke avond een paar uur in te investeren, was het me wat te saai. Langs de andere kant heb ik door dit spel me nog eens door de 8-delige boekenreeks geworsteld waar dit spel op gebaseerd is, hetgeen ik iedereen kan aanraden die een beetje van Science Fiction houdt. Nu ja, als je dit spel speelt, zal je waarschijnlijk toch al de Dune-wereld wat kennen :)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
mmm, wat gebeurt er precies als je het onder xp start? echt noppes of kun je met compatiblity modes ver komen?

• Ikkuh84
  • Nu online
Grijns schreef op 26 April 2003 @ 16:30:
mmm, wat gebeurt er precies als je het onder xp start? echt noppes of kun je met compatiblity modes ver komen?
Als je het tegen mij hebt :) : Ik kan totaal niks ( ook niet met compatiblity modes )hij installeerd tot de 100% en dan doet hij verder niks maakt geen icoontjes aan helemaal niks. ps. spel is legaal :)

Verwijderd

Topicstarter
Compat. mode heb ik zelf nog niet geprobeerd. Ik heb het spel op m'n laptop geinstalleerd en die gaf bij het starten een fatale uitzondering. Maar ik hoorde een klasgenoot ook al klagen dat hij het onder XP niet werkend kreeg, geen id welke patches enzo hij geprobeerd heeft

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik kon hem wel draaien in XP alleen kwam ik niet verder nadat ik een level had uitgespeeld :'(

Verwijderd

de belangrijkste reden dat deze game bij mij nooit is aangeslagen is dat ik de gameplay erg slecht vond. Het roteren en inzoomen is erg irritant en in dit spel noodzakelijk i.t.t. bijv. Generals. Bovendien was het verschil in units niet echt duidelijk, zeker bij de mannetjes.

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Ik heb hem een aantal weken gespeeld onder Windows XP SP1 en had nooit ergens last van. :?

Verwijderd

Hij doet het gewoon onder xp, hoor.

Verwijderd

zou ook een beetje lullig zijn als een tamelijk nieuw spel het nu al niet onder xp doet :)

• Ikkuh84
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 18:05:
zou ook een beetje lullig zijn als een tamelijk nieuw spel het nu al niet onder xp doet :)
Nou bij mij doettie het niet onder XP >:) :P

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:15
MaRc0 schreef op 26 april 2003 @ 14:46:
Vanaf begin af aan leek dit spel me eigenlijk al best leuk. Alleen waren de systeemeisen inderdaad te hoog en vond ik 45 euro te veel geld. Laatst zag ik 'm dus voor rond de 20 euro en nu ik jou er zo positief over hoor ben ik wel van plan om 'm te gaan halen :)
Het ziet er zeker niet slecht uit, alleen heb ik helaas nog niet een veel betere PC, dus dan is het maar hopen dat het zal draaien.

Mooie startpost trouwens, ook leuk dat je er echt een verhaaltje van hebt gemaakt :)
Als je je videokaart zou upgraden zou het toch goed moeten draaien. Bij mij draait het zonder problemen @ 1024x768x32

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 18:05:
Zou niet zo raar zijn, XP was toen immers nog niet uit :)

Maar sommige krijgen het dus wel werkend? alleen maar mooi. Welke patches hebben jullie gebruikt enzo? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 22:49:
Zou niet zo raar zijn, XP was toen immers nog niet uit :)

Maar sommige krijgen het dus wel werkend? alleen maar mooi. Welke patches hebben jullie gebruikt enzo? :)
Hmm, de laatste keer dat ik het geïnstalleerd heb was het nog onder Windows XP. Het spel installeerde en draaide zonder enig probleem. Ik heb er ook nog de 1.09 patch overgezet die op de site van westwood te vinden is, en dat gaf ook geen probleem. Was wel een goedgepatchte WinXP install met SP1. Geen emulatie of wat dan ook benodigd.

Ik draai nu terug Win2K, dus ik kan het niet nog eens nakijken waar het probleem nu juist zou liggen bij XP, maar bij mij ging het in ieder geval zonder er aan te hoeven prutsen. :)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb het spel een paar weken terug gehaald en speel het nu ook af en toe. Het draaid prima op mijn pc (cel 1300@1500 & geforce 2mx) En als je van westwood stijl houdt is het gewoon een leuk spel.
Het enige nadeel vind ik dat je vaak missies kan beslissen voor ze begonnen zijn door direct naar de vijandelijke basis te gaan ipv een basis te bouwen.
Ik kan het spel trouwens niet onder windows 2k draaien, alleen Me.

[ Voor 10% gewijzigd door zeikstraal op 27-04-2003 23:58 ]

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Eegee
  • Laatst online: 03-02 18:33
Ze hadden 't op 't werk over Red Alert 2 en Generals en zo en dacht toen meteen weer aan dit spel. Ik ben een tijd geleden gestopt met de Atreides bij de thuisbasis van de Ordos. Die Ordos gingen meteen zo veel aanvallen van twee kanten (door de lucht(?) = drie) en je krijgt een vrij klein stukje 'ijs' waar je op kunt bouwen... iemand nog tips voor dat stukje map toevallig :) ?

Oh ja en ik draai geen XP, maar 98SE met een Celeron 700 en een Voodoo 2 (jaja) en dat draait prima :)
Ik kan alleen geen internet play doen, want dat schakelt over naar 2d en goh dat kan die Voodoo2 niet... spel schakelt dan ook niet over naar m'n Matrox Millennium II (ja ik heb ouwe meuk, maar 't draait). Heb daar ooit nog es naar gevraagd bij Westwood, maar dat gaan ze niet ondersteunen. Oplossing was: pech gehad, moet je maar 1 kaart kopen die 2d+3d kan.

[ Voor 40% gewijzigd door Eegee op 28-04-2003 00:41 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Dit spel draaide gewoon goed @ winXP bij mij (heb nu sinds kort win2k pro) Ik heb ordos uitgespeeld en harkonen.. Toen had ik er ff geen zin meer in :)

Ik heb zelf alle dune versies gespeeld.. Dune 1 (was echt een stoer spel @ mijn 286) Allerlei complotten enzow.. Dune2 (ook @ 286) Maar daar kon je soms wel uren op een gebouw knallen zonder dat ie kapot ging. Je kon ook van die coole muren bouwen met alleen maar turrets erin. Ik heb dune2 wel 30x uitgespeeld geloof ik :) Dune2000 ook gehad en uitgespeeld, vond ik wel redelijk. Wel vermakelijk. En deze versie vond ik ook erg leuk, vooral de verhaallijn die erachter zit..

superB

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Voor de mensen die hem willen, € 7,50 bij de V&D :)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ben een enorme dune fan maar toch vond ik emperor niet rulen. Het had de gameplay niet.
Dune 2000 vond ik dan nog lekkerder spelen.

Nu generals er is, ga ik geen emperor meer spelen. Twas ook zwaar op je systeem hoor!
Generals draait bij moe soepeler.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Eegee schreef op 28 april 2003 @ 00:38:
Ik kan alleen geen internet play doen, want dat schakelt over naar 2d en goh dat kan die Voodoo2 niet... spel schakelt dan ook niet over naar m'n Matrox Millennium II (ja ik heb ouwe meuk, maar 't draait). Heb daar ooit nog es naar gevraagd bij Westwood, maar dat gaan ze niet ondersteunen. Oplossing was: pech gehad, moet je maar 1 kaart kopen die 2d+3d kan.
Dat je het daarmee uithoudt, respect _/-\o_

Waarom upgrade je eigenlijk niet? Een beetje GeForce 2 MX is 50 Euro en een TNT2 35 ofzo... als je in ernstige geldnood zit :)

• Hahn
  • Nu online
IceStorm schreef op 28 April 2003 @ 10:22:
Voor de mensen die hem willen, € 7,50 bij de V&D :)
7,50?! Beter, ik zag 'm bij de Dixons voor 20 euro en dat had ik al bijna gedaan :P Maar gelukkig had ik niet genoeg geld bij me :+
En dan ook maar gelijk Deus Ex kopen voor 7,50 als ik toch in de stad ben :)

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

hzm die heb ik ook nog echt gekocht in de winkel ook ,viel wel erg tegen als ik eraan terug denk, was eigenlijk alleen maar tankrushen, het zag er daarintegen wel fantastisch uit voor zijn tijd :)

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

sorry maar als ie het niet doet onder xp ben je een nep tweaker.
Hier doet ie het probleemloos. Ik weet niet exact welke performance je mag verwachten maar op een athlon 1200 met radeon8500 doet ie het hier prima.

Een goede tweak is om de shadows iets lager te zetten. Scheelt waanzinnig (and I mean waanzinnig) veel snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar als ie het niet doet onder xp ben je een nep tweaker.
Dus jij bent zeker meneer de ubertweaker?

Iig, shadows lager zetten helpt idd. Voor iedere unit moet het namelijk apart berekend worden, dat vergt nogal wat :)

• Eegee
  • Laatst online: 03-02 18:33
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 13:13:
[...]
Dat je het daarmee uithoudt, respect _/-\o_
:D tnx denk ik :)
Waarom upgrade je eigenlijk niet?
Speel voor de rest weinig tot geen spelletjes. En die ik speel, draaien hiermee.
Een beetje GeForce 2 MX is 50 Euro en een TNT2 35 ofzo... als je in ernstige geldnood zit :)
Geld is op zich 't probleem niet. Ik heb er wel aan gedacht, alleen ik heb er verder weinig aan als ik er toch nauwelijks spellen op speel, vind ik. Wdb heb ik meer aan 2D en dan kan die Matrox Millennium II genoeg wat ik wil. >1152x864 ga ik toch niet werken op m'n 17 inch en dat kan ie iig draaien op 32-bit. En gewoon een keer een hele nieuwe PC lijkt me dan beter :)
Maar kheb ook nog wel een DVD-PC Athlon 1 Ghz met Radeon AIW staan :) kan weer wat meer.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tis echt een zeer gaaf spel.

Het spel draaide prima op mijn oude computer (ding was toen vrij nieuw). Ik kan me alleen niet meer herinneren of windows XP toen al bestond. (Zowel XP als Emperor had ik vrijwel meteen na de release.)

Ik ben zelf een enorme fan van Dune, waarschijnlijk omdat ik Dune II als eerst stategy spel heb gespeeld. Daarvan zoog de gameplay pas, maarja, in vergelijking met andere spellen toen was het super (wauw: je eigen legertje maken!). Elk mannetje apart sturen (nee, vierkantjes trekken met de muis was er niet bij). Maar wat een gaaf verhaal. Ik was toen een jaar of 9 en snapte nog geen moer van het Engels, maar de plaatjes waren duidelijk. De Harkonnen waren evil }) (dus daar speelde ik mee).

Na Dune II kwam Dune 2000. Zelfde als Dune II maar dan met erg mooie graphics. Heb ik zelfs legaal aangeschaft :*).

Het verhaal in Emperor: Battle for dune is nog steeds hetzelfde als in Dune II. Het is gemaakt in de tijd dat Westwood nog niet van EA was en dat is te merken! Prachtige graphics & filmpjes.

Op de planeet Aurakus (of zoiets) heerst er chaos. Er zijn 3 legers (atreiders, ordos en harkonnen) en de zwervers (fremen). Jij moet de nieuwe koning van Aurakus worden en het leuke is dat je precies het leger kan kiezen wat bij je past. Sneaky de vijand doden met chemische troep: Ordos. Nobel zijn aan de oude koning: Atreiders. Evil spelen zonder berouw: Harkonnen.
Er bestaat ook een boek van Dune (daar is dune op gebaseerd :D) en scetches van dit boek zie jij dus als filmpje tijdens het spelen. Er zitten echte (!) acteurs in de filmpjes, dus geen volledig geannimeerde beelden.

Het lijkt qua gameplay dus veel op generals (en de andere spellen uit de C&C reeks) met als groot verschil het goede verhaal, wat generals toch echt mist. Begrijp me niet verkeerd, generals is ook gaaf (ik heb flink wat uurtjes online gespeeld), maar Dune kickt gewoon ass. Jammer dat het wat zwaar was voor sommige mensen hun computer. Dat is het enige nadeel wat ik mij kan bedenken.

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Aurukus = Arrakis, wordt door de Fremen Dune genoemd ;)

En er bestaan inmiddels 10 boeken gebaseerd op Dune, er komen nog 2 bij.

Verwijderd

NG schreef op 28 april 2003 @ 21:45:
En er bestaan inmiddels 10 boeken gebaseerd op Dune, er komen nog 2 bij.
Even off-topic: maareuh, 10 boeken ? Ik tel er negen: de 5 originele, de 3 "voorspelen tot Duin", en het verhaal over de Butlerse Jihad. Welke mis ik dan :?

Oh, en over het feit dat je geen kadertjes kon trekken over je units in Dune II: inderdaad, daar kreeg je pas een muisarm van ;) Dune II was ook een van de eerste spellen waar je echt mee kon patsen als je een gloednieuwe Sound Blaster Pro II ter vervanging van dat gruwelijke Adlib ding had. Units die spraken! Ongehoord in die tijd ;)

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 22:05:
[...]

Even off-topic: maareuh, 10 boeken ? Ik tel er negen: de 5 originele, de 3 "voorspelen tot Duin", en het verhaal over de Butlerse Jihad. Welke mis ik dan :?
Tel met me mee:

1. Dune
2. Dune Messiah
3. Children of Dune
4. God Emperor of Dune
5. Heretics of Dune
6. ChapterHouse of Dune

Bovenstaande zijn geschreven door Frank Herbert.

Daarna is zoonlief Brian Herbert gaan samenwerken met Kevin J. Anderson en hebben ze 3 boeken utigebracht die afspelen 30 jaar voordat Paul Atreides naar Dune reist.

7. Prelude to Dune: House Atreides
8. Prelude to Dune: House Harkonnen
9. Prelude to dune: House Corrino (bij sommige drukken heeft dit boek de titel: The Spice War)

En Brian Herbert en Kevin Anderson zijn nu bezig met de legendes, namelijk:

10. Butlerian Jihad.
11. The Machine Crusade (nog niet af)
12. The Battle of Corrin (nog niet af)
Pagina: 1