Laatst vroeg ik me af waarom Emperor eigenlijk nooit echt populair geweest is. Eigenlijk kon ik niets bedenken, dus heb ik het maar weer geinstalleerd. Mijn nieuwe eerste reactie was: wow!
Niet alleen zijn de graphics nog prima (op sommige punten vind ik ze zelfs beter dan die van Generals), maar het is erg origineel. Het is niet alleen de missies doorlopen en een vast patroon volgen, er komt meer bij kijken.
Je namelijk kiest zelf een gebied dat je wilt aanvallen. Je houdt dan rekening met degene die in dat gebied zitten, want je bent niet alleen. Naast de 3 Great Houses Atreidies, Ordos en Harkonnen zijn er ook een aantal sub-houses: de Sardaukar, Ix, Tleilaxu en natuurlijk de Fremen.
In sommige gebieden zou het kunnen zijn dat de Sardaukar aangevallen worden door de Tleilaxu. Als je de Sardaukar van te voren waarschuwt en ze helpt, kan het zijn dat ze een Alliance willen sluiten, zodat jij Sardaukar troepen kan bouwen en ze je helpen met andere missies. Je kan ook een SOS van iemand negeren om een andere partij tevreden te stellen.
Nadat je een missie gehaald hebt is het de beurt aan de andere 2 Houses, zij kiezen biede een gebied dat ze willen aanvallen. Het kan dus zo zijn dat ze bij jou binnen komen walsen. Gelukkig krijg je om de paar minuten reinforcements door troepen uit buurgebieden (ook iets om rekening mee te houden als je zelf aanvalt)
Tussen de missies zitten natuurlijk ook filmpjes, ook die zijn prachtig. Politiek verraad, uitleg over de situatie op Dune en actie, het zit er allemaal in.
Ik heb wat rondgevraagd wat er mee mis was, het meest voorkomende argument is dat het spel te zwaar was. Op zich niet zo gek, want het ziet er goed uit. Maar dat moet nu geen probleem meer zijn
Het spel zat ook in de eerste groep van 3D RTS spellen, die niet altijd even positief werden ontvangen omdat het spel niet lekker speelde. Emperor speelt wel goed, maar het kan zijn dat mensen toch een beetje bevooroordeeld waren
Ja, helaas. Het spel werkt niet onder WinXP (ik gebruik patch 1.08, 1.09 nog niet getest), maar het werkt wel onder Win2k. Een andere kleine irritatie is is dat sommige units zo snel zijn, dat je er niet makkelijk op kan klikken om ze aan te vallen (vaak ook niet nodig, want units schieten ook uit zichzelf).
- Dynamische campaign. Je kiest zelf wie je aanvalt en wie je allies zijn
- Originele/leuke units. In welk spel zit er een nou een rijdende cirkelzaag
- Goede graphics, leuke muziek
- Er zit natuurlijk multiplayer in
- Je speelt niet alleen op Dune, maar ook op de thuisplaneten van de Great Houses

Who do you want to attack today?(TM)

Sardaukar nemen wraak op de Tleilaxu en helpen mij met een groepje Ordos
Zie de schaduwen van de Sardaukar, ze zijn dynamisch

De Sonic Tank

Harkonnen gebouw zegt: "Boem!"

Deze Sandworm heeft au
Deze screens zijn in 1024x768 met 4x FSAA op een Radeon 9700.
Officiele fansite van Dune. Is nu tijdelijk down
FTP van Westwood
Ga hier niet vragen op Warez linkjes, want dan stuur ik een groep Sardaukar op je af (en een mod een OW). Het spel is voor een klein bedragje gewoon te krijgen in de winkel.
Free Record Shop - €22,99
NLstore - €15,67
En te krijgen bij de lokale spellenboer