Toon posts:

Movita / Colima 630 Laptop Problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,
we hebben hier op de zaak van een klant 10 Movita / Colina 630 laptops binnengekregen met de vraag om ernaar te kijken want ze zouden niet werken.
ze zijn niet door ons in elkaar gezet, maar door iemand die met losse onderdelen
deze systeempjes heeft gebouwd. er zit geen documentatie bij.

het zijn een beetje vage laptops zonder merk en er zitten normale pentium3 1000MHz processoren in.

het rare is dat al deze laptops hebben hetzelfde probleem hebben: als je ze aanzet gebeurt er niets behalve dat de lampjes aangaan, we hebben er al andere processoren en geheugen ingezet maar we krijgen ze niet aan de praat.

op internet is er ook niet veel over te vinden:
http://www.integral.no/integralpc/colimainfo.htm

weet iemand mischien meer over dit type laptop en/of hoe wij deze aan de praat kunnen krijgen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik move 'm naar OH, daar doen ze meer aan laptops dan hier in PMG :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
-=kick=-

niemand?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Misschien wel handig om wat meer info te geven, dat geld voor alle hardwareproblemen.

Wat bedoel je gebeurt niks behalve lampjes? hoor je diskdrive ratelen, hdd zoemen, cdrom draaien, of blijf schermpje simpelweg zwart?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
harde schijf gaat wel draaien, maar ratelt niet.
verder gebeurt er niets, geen piep geen beeld, niets
het gekke is dat alle 10 de laptops hetzelfde probleem hebben

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik zeg mainboard zo dood als een pier..... Als het overigens in elkaar geknutselde systeempjes zijn dan moet er wel ergens een mainboard fabrikant zijn. Ik mag aannemen dat dit een fabrikant is die op i-net te vinden is. Ik zou zeggen zoek daar nog eens verder naar. Geef dan ook meer info als welke hardware er precies in zou horen te zitten. Inclusief eventuele fabrikanten (chipsets e.d.) maybe kan er dan meer gezocht worden.

Dat het op 10 laptops is kan altijd komen doordat het een productie fout is. Is er in dat bedrijf een spanningspiek geweest terwijl die 10 laptops aan lichtnet zaten. Dan kunnen de powersupplies wel eens overleden zijn. En dan kan hij kortsluiting geven odat alle lampjes gaan branden.

Het kunnen dus erg veel problemen zijn. Meer informatie is dus van harte welkom.

*empty*

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
10, met allemaal hetzelfde probleem?

hmm.. wat gebeurd er als je de accus eruit haalt, en enkel draaid op netstroom... misschien zijn de accus dood na heel lang niet te zijn gebruikt?
Pagina: 1