Toon posts:

AWE64 kan deze een AMD900 sys. ophouden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is denk ik vrij simpel, ik heb het systeem wat in mijn sig. staat.
Als geluidskaart gebruik ik een AWE64, deze is aangesloten op een Dolby Prologic torentje, via Audio out naar de audio in op de toren, dit voor voornamelijk Games en een enkele keer een DVD te kijken.

Nu is mijn vraag kan de AWE64 ISA-kaart het systeem ophouden in bijvoorbeeld Games ? De kaart is natuurlijk al niet zo jong meer.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

De rest van je systeem is ook niet jong meer :P
Maar nee, het zal je systeem niet merkbaar trager maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee inderdaad ruim 2 jaar oud, maar voldoet opzich nog altijd ook in games, al-hoewel ik aan een ATI Radeon 9500 Pro zit te denken :) ... Ik denk dat mijn eerst volgende systeem een Athlon64 zal bevatten die in september op de markt zou moeten komen ... :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het betreft een ISA kaartje. Misschien dat ie het systeem iets ophoudt, omdat ie vergeleken met PCI een factor 3 minder snel communiceert. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er nou zo enorm veel aan data over en weer gaat naar een geluidskaart.

Technici gevraag ;)

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:58

ultimateharry

Team Slayer:-)

De AWE-64 in ISA? Ik denk toch echt dat ie PCI is.
Weet je dat wel heel zeker?

[ Voor 23% gewijzigd door ultimateharry op 26-04-2003 15:44 ]

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:58

ultimateharry

Team Slayer:-)

Sorrie, heb me vergist, de AWE-64 is er weldegelijk in ISA.

Verwijderd

Topicstarter
Een AWE64 geluidskaart is een ISA kaart zeker geen PCI ... de kaart is twee en een half jaar geleden uit mijn P200MMX systeem gekomen, wordt toch nu gebuikt als servertjes :)

Verwijderd

Heb ongeveer dezelfde configuratie gehad als jij, ook met AWE64, en daarna een betere kaart; geen verschil gemerkt op het gebied van snelheid. Het enige dat zou kunnen uitmaken, is wat Wekkel zegt. Maar dat is theoretisch en bleek bij mij wat dit betreft geen merkbare invloed te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 15:55:
Heb ongeveer dezelfde configuratie gehad als jij, ook met AWE64, en daarna een betere kaart; geen verschil gemerkt op het gebied van snelheid. Het enige dat zou kunnen uitmaken, is wat Wekkel zegt. Maar dat is theoretisch en bleek bij mij wat dit betreft geen merkbare invloed te hebben.
"Strangloop" mocht je dit nog lezen had jij ook problemen met IDE performance ?
Ik heb ook een topic geopend over de performance van het copieeren van grote data bestanden. Ik krijg hier geen oplossing voor gevonden ondanks dat ik de nodige patches heb geinstalleerd.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er bestaan ook PCI modellen AWE64 !
Maar de ISA versie heeft een hardwarematige wavetable voor 32 stemmen (als een AWE32) en een softsynth 32 stemmig. Alleen dan met het spelen van Midi kan het veel systeemsources gebruiken.....

Maar zoals eerder gezegd is het kaartje ISA en kan daar je probleem zitten, een PCI-ISA bridge op je moederbord vereist drivers, verdiep je daar eens in en controleer de interupts als er niet iets gedeeld is.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Was er niet ooit een bug met kopieeren van grote bestanden en een SB in je plank (VIA 696B of zo)? Een snelle duik in de search :7
Tasma schreef op 29 June 2001 @ 23:29:
Ja hoor, koop ik een nieuw mobo msi k7t turbo, met het KT133a chipset en wat blijkt ! in ongeveer 20% van de mobo's zit een BUG.
En het hebben van een Soundblaster LIVE! zorgt voor nog meer problemen en natuurlijk heb ik deze ook al :(

THIS SUX :(

Informatie is hier te vinden : INFO

En tevens : INFO + oplossing SB LIVE! bezitters

En deze voor mensen zonder sb live! : oplossing

vind dit wel slecht, is echter met wat klooien wel op te lossen.

edit:
Moet wel zeggen dat de helpdesk van creative labs zeer snel en netjes is ! MSI heeft nog niet gereageerd en Creative labs al na 1 dag

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Deze bedoel je:

meuktracker: patch voor VIA chipsets 0.20 beta 11

Versie 0.19 is de stabiele versie !

Maar je praat daar over een bug in de PCI bus en niet in de ISA, daartegen is de ISA wel van PCI afgeleid...... is het proberen waard.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Kan idd gewoon, mits je pc natuurlijk een ISA slot heeft ;)

Enige wat mogelijk wel een (klein) probleempje is:
AWE64 = 44.1Khz max.

48Khz kan ie niet goed afspelen, moet downgesampled worden naar 44.1Khz, met bijbehorend kwaliteitsverlies.

Als je dus DivXjes of DVDs hebt met 48Khz geluid kan dat mogeljik beroerd klinken.

maar goed, proberen kan natuurlijk altijd. Overigens kost een simpele SB Live of Terratec ook niet zoveel.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb hier een systeem staan (P3/600, WinXP) die wel degelijk opgehouden wordt door de AWE64/ISA in 3D spellen. Zodra je er een Aureal Vortex PCI kaartje (die heeft dus wel hardware acceleration, de AWE niet) in stopt, draaien spellen net wat vloeiender.
met de AWE64 kom ik nog wel eens wat schokkend beeld tegen als er veel geluiden tegelijk afgespeeld worden.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20
Het zal vast wel kunnen :)

Maar dan snap ik niet waarom je geen PCI kaartje koopt :? Die ISA geluidskaartjes zuigen :)

Een SoudBlaster Live is niet zo duur en een Terratec DMX Xfire ook niet meer :)

Dan ben je wel verzekerd van goede drivers in beter geluid dan zo'n ISA gevalletje ;)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd

Topicstarter
De SBlive geeft problemen in combinatie met mijn Moederbord Abit KT7-RAID.
Fabricage fout in de chip-set vermoedelijk, zie ook de hieboven besprokne bug.

Dit heeft ook met het copieeren van grote bestanden te maken, daar heeft de VIA KT133/686B chip-set een probleem mee. Waar ik nog niet uit ben ondanks BIOS instelligen veranderen en patches installeren.

Maar over mijn AWE64 ik heb nooit een ander gekocht omdat ik het geluid alleen naar mijn stereo toren wil hebben, ik doe verder weinig met geluid dan de bekende dingen.

1. Games
2. MP3
soms DVD/VCD

Weet misschien iemand ook of dit probleem ook met de Audigy kaarten optreed ?

Verwijderd

Wekkel schreef op 27 April 2003 @ 12:35:
Was er niet ooit een bug met kopieeren van grote bestanden en een SB in je plank (VIA 696B of zo)? Een snelle duik in de search :7

[...]
Is al lang opgelost door BIOS updates en VIA drivers! Storm in een glas water! Ik gebruik zo'n combinatie als voornoemd en ondervindt geen enkel probleem. Heb dit zelfs expliciet uitgetest bij een paar MSI borden en een ABIT moederbord die de 686B chipset hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:12:
De SBlive geeft problemen in combinatie met mijn Moederbord Abit KT7-RAID.
Fabricage fout in de chip-set vermoedelijk, zie ook de hieboven besprokne bug.

Dit heeft ook met het copieeren van grote bestanden te maken, daar heeft de VIA KT133/686B chip-set een probleem mee. Waar ik nog niet uit ben ondanks BIOS instelligen veranderen en patches installeren.

Maar over mijn AWE64 ik heb nooit een ander gekocht omdat ik het geluid alleen naar mijn stereo toren wil hebben, ik doe verder weinig met geluid dan de bekende dingen.

1. Games
2. MP3
soms DVD/VCD

Weet misschien iemand ook of dit probleem ook met de Audigy kaarten optreed ?
Misschien moet je het probleem zoeken in de instellingen van de RAID controller.
De 686B chipset mag dit probleem niet veroorzaken. De staandaard XP drivers voor deze chipset zijn al nieuwer dan de drivers die dit probleem veroorzaakten.
Kijk even hier: http://www.viaarena.com/?PageID=3&faq=8&Search=686b

Laat ze verder maar lullen. De AW64 is nog best een goede kaart. Als je een moederbord aanschaft zonder ISA sloten kun je altijd nog een andere geluidskaart kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:23:
[...]

Is al lang opgelost door BIOS updates en VIA drivers! Storm in een glas water! Ik gebruik zo'n combinatie als voornoemd en ondervindt geen enkel probleem. Heb dit zelfs expliciet uitgetest bij een paar MSI borden en een ABIT moederbord die de 686B chipset hebben.
Nou hier houdt ik problemen met het copieeren van grote bestanden van mijn DVD speler naar de HDD.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:37:
[...]

Misschien moet je het probleem zoeken in de instellingen van de RAID controller.
De 686B chipset mag dit probleem niet veroorzaken. De staandaard XP drivers voor deze chipset zijn al nieuwer dan de drivers die dit probleem veroorzaakten.
Kijk even hier: http://www.viaarena.com/?PageID=3&faq=8&Search=686b

Laat ze verder maar lullen. De AW64 is nog best een goede kaart. Als je een moederbord aanschaft zonder ISA sloten kun je altijd nog een andere geluidskaart kopen.
Ja, idd ik heb even op de site gekeken de problemen zijn iederkeer in combinatie met een SBlive en aangezien ik gebruik maak van een oude vertrouwde AWE64 ;)
Ik ben inmiddels nu bezig de bekabeling eens na te kijken ik heb namelijk een big tower, mogelijk dat er te veel storing optreed, de kabel aan mijn DVD-speler is namelijk een normale ATA kabel en geen 80-polige ATA-kabel.

Maar ik denk dat ik nog even van mijn AWE64 kaartje gebruik blijf maken totdat ik zeker weet waar het probleem ligt. Het stomme is ik heb nooit echt ondekt dat deze problemen zich van het begin af aan zich hebben voorgedaan en ik heb de Pc nu ruim 2jaar :?
Pagina: 1