WIFI + Magnatron

Pagina: 1
Acties:

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Weet iemand hier of dat een magnatron een negatieve invloed kan hebben op het WIFI signaal? Ik heb een accesspoint gepaatst en ongeveer 15 meter verder staat een PC met WIFI-kaart. Zo om de tijd kan deze minuten lang geen verbinding maken en daarna heeft ie weer een signaalsterkte van 80%. Tussen de accesspoint en de PC staat een magnatron, kan deze storen?
Ander vraagje erbij. Ik heb op de topics het een en ander teruggevonden over mensen die problemen hadden met WIFI onder XP, maar geen oplossingen. Ik heb dus ook regelmatig dat XP aangeeft dat er geen signaal aanwezig is terwijl het netwerk gewoon werkt. Op W2K machines heb ik dit niet. Is dit een fout van XP?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Een magnetron is volledig afgeschermd, (het raster achter het glas). Je kan het uitproberen, kopje water verwarmen en kijken of je nog verbinding hebt. Het wifi gedoe zal wel zo ontworpen zijn dat andere apparaten het niet volledig plat leggen want er zijn nog veel meer toepassingen die gebruik maken van die band.

PGEQRZEM

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Dat XP af en toe aangeeft dat er geen signaal is klopt bij mij niet meer, ik had eerst een goedkope WiFi kaart voor in een laptop en die verloor redelijk vaak de verbinding. Ik heb nu een Netgear kaartje en die heeft een twee keer zo goed signaal en verliest zijn verbinding niet meer. Het kan dus best aan de gebruikte kaart liggen.

Daarnaast kan je zo en zo beter op de LED'jes op de kaart afgaan en niet op het OS, die loopt IMO altijd wat achter bij de werkelijke situatie.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 04:51

Quarin

Ondertitel... wasda?

Een magnetron kan wel degelijk invloedt hebben op een wifi netwerk. Dit hoeft niet zo te zijn en jouw geval want het verschilt per magnetron maar het kan echt wel.

Verwijderd

Het verlies van WIFI-netwerkverbindingen schijnt een probleem in Windows XP te zijn. Je kan proberen om ná het opstarten van Windows XP de "Wireless Zero Configuration" service uit te zetten. Dit schijnt bij sommige mensen te helpen. Dit probleem wordt als het goed is verholpen in XP Service Pack 2.

• Xanion
  • Laatst online: 03-08 20:18
Twie, ik heb zitten zoeken naar die 'Wireless Zero Configuration' maar krijg 'm niet gevonden. Waar zit die optie?

Twie, laat maar. Heb niet goed gelezen en het woord services niet zien staan. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Xanion op 27-04-2003 14:11 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• vso
  • Niet online

vso

tja...

een magnanuke, inderdaad afhankelijk van het merk .. maar die wil je 2,4 ghz bandje wel ff verstroren heb ik ook gehad met me wireless, en me 2,4 ghz wireless dvd setje

een maat van me had zijn geluid op zijn tv hard staan voor films .. zette keer zijn magnanuke aan .. dag dag :( speakers.

Tja vanalles

Verwijderd

Of XP geeft aan dat ie een magnetron heeft gevonden.
Detected, Samsung Magnatron, looking for drivers.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Gewoon zelf magnetron aanzetten en als dan je signaal wegvalt dan ligt het aan je magnetron... SIM-POL!
Pagina: 1