• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02 16:53

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik denk erover om een PDA aan te gaan schaffen. Ik zit hierbij een beetje te twijvelen of ik wel of niet een sony zal gaan kopen.

Ik wilde namelijk eerst voor Sony kiezen, omdat ik nog een 64 mb memorystick hier heb liggen en een 64 mb magicgate memorystick. Dus leek het mij dan ook handig om een sony te gaan kopen, zodat ik minder snel geheugen hoef bij te kopen.

Maar later zag ik in de prijswatch dat je al een 256 mb flash kaartje hebt vanaf €60 Dit leek me ook niet zo erg duur.

Nu zit ik ernstig te twijfelen. De meeste palms zijn volgens mij namelijk een stuk goedkoper.

Wat te doen?

- completere Palm kopen, die goedkoper zijn in memory upgrade?
- Sony Clie waarbij ik al 128 mb als start geheugen heb

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34
wat wil je precies? welke palm en welke sony? de palm tungsten is natuurlijk de top nu, en die is ook duur...

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ik wil een PDA die in ieder geval

- een kleurenscherm heeft.
- Eventueel een infraroodpoort

Ik zat te denken aan de goedkopere palms zoals:

Sony
PEG-SJ22
PEG-SJ33

Palm m130

[ Voor 18% gewijzigd door greatgonzo op 26-04-2003 13:57 ]

Verwijderd

Sony heeft naast de memory stick voor jou nog meer voordelen zoals een hogere resolutie op de sj30 iig van 320x320 tegenover 160x160 voor de palm. De M130 is alweer 2 jaar oud ongeveer en de SJ33 is gloednieuw. Hij zal ongetwijfeld wat duurder zijn maar ik ben zelf net van een Palm V naar een SL10 clie overgestapt en nog geen moment spijt van gehad.

Hogere resolutie, memory stick van 32 mb was meer dan voldoende voor mij en sneller dan de palm qua processor. En jogdial vind ik heel handig.
Dus even verder de specs in duiken en dan beslissen

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
thanx.

Ik was zowieso van plan een via marktplaats aan te schaffen. Er staan er meerdere op, en is natuurlijk veel goedkoper.

nog wel een vraagje over die memory sticks

Ik heb dus ook een gewone (blauwe), die uit de digicam komt. Pakt de PDA deze ook?

[ Voor 35% gewijzigd door greatgonzo op 26-04-2003 14:19 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 08:03

SambalBij

We're all MAD here

Ja hoor, geen enkel probleem.
Je kunt er alleen geen atrac muziek op zetten, alleen mp3.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Ik heb zelf net een NX70 gekocht (hoge resolutiescherm, camera, Palm OS 5.0).

Mn Compaq iPaq was ik diezelfde dag al kwijt want die zijn vrij populair. Hij is erg mooi, supersnel (niet te vergelijken met een pocketpc) en een helder scherm. De NX70 heeft een 'omdraaischerm' dus je kan m openklappen of openklappen, omdraaien en weer terugklappen. GROOT scherm, voor mij echt fantastisch!!

www.clieplaza.com

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik heb ook een NX70, nou valtie misschien buiten je prijsklasse, maar als je daar vor $27 CF drivers bij koopt kan je er Memorysticks (PRO etc) in doen EN Compact Flash geheugen kaartjes.

En Palm slilkt ook geen 256MB CF dus is nietecht een argument.

...gamen blijft leuk...

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Een kickje, om dat ik toch nog weer geinteresseerd ben geraakt in een PDA:

Ik was eerst van plan een mp3 speler te kopen, maar ik bedenk me dat een PDA net zo makkelijk is.

Welke van de genoemde PDA's (tungsten, Sony, Palm M130) heeft de beste geluidskwaliteit?

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 11:36
heb zelf een sony clie 770, ook geschikt voor mp3 dus.....klinkt prima naar mijn bescheiden mening....

denk er wel over om 'm weg te doen aangezien er geen gps voor te verkrijgen is....

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nee, met geen enkele sony pda dan??

Ik zit er namelijk over te denken om evt. later een gps setje erbij te kopen

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik heb nog wel een sony CLIE NR70V te koop (voorloper van de NX70).
Deze heeft perfecte geluidskwaliteit en ook een camera, highres+ scherm en toetsenbord. Voor meer info www.clieplaza.com of neem even contact met me op:
i.kampshof@NOSPAM.chello.nl (uiteraard NOSPAM. weghalen :))
Pagina: 1