Hallo ,
Ik ben begonnen met PHP maar heb een probleem , via volgende code zou ik een knop willen maken met zelf gekoze tekst op ( nu nog vaste tekst , later tekst uit database ) maar hij beeld alleen de achtergrond ( button.png ) af en niet de tekst die er nog op zou moete komen , wat doe ik verkeerd ??
code ->
dit is ALLE code , er staan niks html of dergelijke nog bij , waarom lukt het mij niet de tekst erop te krijgen ? ( webhost lycos , eigen webserver waar GD op geinstalleerd was en basm geprobeerd )
Alvast bedankt voor de hulp ,
Ik ben begonnen met PHP maar heb een probleem , via volgende code zou ik een knop willen maken met zelf gekoze tekst op ( nu nog vaste tekst , later tekst uit database ) maar hij beeld alleen de achtergrond ( button.png ) af en niet de tekst die er nog op zou moete komen , wat doe ik verkeerd ??
code ->
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <?php header("Content-type: image/png"); // Kopieer het plaatje van een reeds bestaand bestandje $plaatje = ImageCreateFromPNG("button.png"); $zwart = ImageColorAllocate($plaatje, 255,255,255); // Zoek hoe breed en hoe hoog de tekst gaat worden if (!isset($text)) $text = "Test GD!!"; $font = "BIMINB.TTF"; $box = ImageTTFBBox(16, 0, $font, $text); $hoogte = $box[1] - $box[7]; $breedte = $box[2] - $box[0]; // Bereken de "default" coordinaten $x_coordinaat = $box[0]; $y_coordinaat = $hoogte - $box[1]; // Bereken nu de verschuiving die nodig is om de tekst de centreren $offset_x = (int)((ImageSX($plaatje) - $breedte) / 2); $offset_y = (int)((ImageSY($plaatje) - $hoogte) / 2) - 2; // Teken de tekst ImageTTFText($plaatje, 16, 0, $x_coordinaat + $offset_x, $y_coordinaat + $offset_y, $zwart, $font, $text); // Schrijf de ouput weg ImagePNG($plaatje); ImageDestroy($plaatje); ?> |
dit is ALLE code , er staan niks html of dergelijke nog bij , waarom lukt het mij niet de tekst erop te krijgen ? ( webhost lycos , eigen webserver waar GD op geinstalleerd was en basm geprobeerd )
Alvast bedankt voor de hulp ,
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 13:34 ]