[win95] veiligemodus simuleren?

Pagina: 1
Acties:

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 08:51
Dit is misschien wel een rare vraag maar toch ;)...
Ik heb een laptop, 486, 4 mb ram, 500 mb hd. Een ibm thinkpad.
Er staat windows 95 op en dat gaat wel aardig (het werkt tenmiste :P). Ik heb er een xircom pcmia kaart ingedaan, en de drivers geinstalleerd.
Als ik dan de laptop opstart dan zegt ie dat de ios sysystem te weinig geheugen heeft. En op microsoft website bevestigen ze dat. Als ik dan de laptop in veilige modus met netwerk ondersteuning draai, dan werkt dat nog niet omdat hij de pcmia netwerkkaart niet laad.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Of misschien nog wel beter, hoe kan ik het gewoon opstarten zo kaal mogelijk doen dat alleen de ECHT noodzakelijkedrivers worden geladen (zoals in veilige modus) + netwerkondersteuning uit veiligemodus + pcmia netwerkaart driver.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 22:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

probeer met msconfig eens een eind te klooien. Zet bv de taskscheduler uit (scheelt ook een hoop in snelheid), en kijk eens welke progjes geladen worden en hoeveel geheugen ze gebruiken (bijv met sisoft sandra oid). Dan die progjes 1 voor 1 met msconfig uitzetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als ik in MSCONFIG alles hebt uitgeschakeld is dat equivalent aan de veilige modus.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 20:36

Super_ik

haklust!

4 mb is gewoon te weinig voor de tcp/ip stack
zelfs met win 3.11 werkt t niet in 4 mb

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:30
Yep win 95 met 4mb is heeel krap, kan me nog die goede oude tijd herinneren dat ik een p100 had met 8mb ram en daar win95 op legde, maar snel ge-upgrade naar 24 mb, want daar werd ik niet echt blij van ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Super_ik schreef op 26 April 2003 @ 13:42:
4 mb is gewoon te weinig voor de tcp/ip stack
zelfs met win 3.11 werkt t niet in 4 mb
onzin, dat werkt gewoon, zon 10 jaar geleden heb ik hier nog prima mee gewerkt! tcp/ip en windows 3.1 op een 386/486 met 4mb ram

welke windows 95 gebruik je? de 'a' versie of een latere variant?

de eerste versie was namelijk wat zuiniger met ram gebruik

A wise man's life is based around fuck you

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 08:51
msconfig kan ik niet draaien op windows95; het programma bestaat niet.

Verwijderd

ipv msconfig -> regedit:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce]

Run- en alle overige met een - streepje erachter zijn uitgeschakelde opstartitems.

4MB was op m'n 386DX40 niet zo'n probleem om mee te internetten, MSIE daarentegen wel...
Pagina: 1