KingMax PC150cas2 geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 10:41

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Wie weet waar dit te koop is?
Voor de gewilligen onder ons, hier een review:

http://www.ocaddiction.com/reviews/memory/kingmax/kingmaxpc150.html

P.S. in de USA kost het $89,- per 128Mb reepje!!!!

Als er veel intresse is (en haast niet in nederland te verkrijgen c.q. te duur) ga ik een zooitje inporteren....intresse? hoor het wel.

Verwijderd

Let wel op de invoerrechten wat je betaalt :)

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Klopt....maar ik heb kenissen in de USofA....dus misschien alleen een postpakketje8-)

Verwijderd

Wanneer ben je van plan om een zooitje te gaan importeren? En hoeveel vraag je ervoor? Let wel dat je 17.5% invoer heffingen moet betalen (niet meer omdat het "slechts" ;) ram is). Afhankelijk van wanneer je gaat importeren zou ik wel geinteresseerd zijn in 2x128mb >:)

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Kijk das een hele goeie vraag...

Weet niet precies...ga eerst Zat op de HCC kijken|:(..en ff een mailtje afwachten:'(

Dus op z`n vroegst wordt het over 2 weken...
Maar dan moet er wel intresse zijn.
Heb nu met jouw erbij al een lijstje van 5 stuks;)

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

Schrijf mij er maar bij!

1x128mb

als het niet te duur wordt natuurlijk!

Motor-Forum.nl

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik heb veel ervaring met het kopen van allerlei hardware op het internet in de USA en ik importeer ook regelmatig. Laat ik je een tip geven: pas op met de bedrijven die op pricewatch staan. Kijk eerst eens rond op http://www.resellerratings.com/ voordat je koopt. Die $89 is niet de kale prijs, zeker de bedrijven die op pricewatch.com staan rekenen aardige shipping prijzen om de zogenaamde lage prijs goed te maken.
Bij veel bedrijven op pricewatch is het niet toegestaan met een buitenlandse creditcard (dus met billing adres buiten USA) te betalen. Hopelijk kan je dus de creditcard van je kennis gebruiken. Moet dan wel een heel goed kennis zijn. :)

Succes!

"Choose life"

Verwijderd

Hou ons iig op de hoogte.

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Martijnos...Thanx voor de tip;)

Heb al de Europesche importeur gevonden....
In Oude Meer (Schiphol Rijk):o en raads eens waar ik werk....op Schiphol:+

Dus morgen maar ff bellen (nog geen antwoord op m`n mailtje) of ze ook aan particulieren verkopen...scheelt een boel werk (hoop ik...)

Zal ook naar je opgegeven site kijken....

En Ja ik zal jullie op de hoogte houden;)

UPDATE:
http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_kingmax/index.shtml
Verschil tussen KingMAX PC133 en PC150:9
Dus misschien voor de goedkopere PC133??
$104(Fl 280) PC150 tegen $79(Fl 213) PC133

iig voor de liefhebbers, de Partnummers:
PC133 Module:
MPGA83S-883 met KSV864TA1A-7 Chips en PCB MPHA83S-88KX v1.2

PC150 Module:
MPJA83S-883 met KSV884TA1A-06 Chips en PCB MPHA83S-88KX v1.2

Neem PCB versie 1.2 want eerder versies lopen niet op iedere MoBo (zoals vermeld in`t review)

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Ok, hier weer een update

De 128Mb KingMAX TinyBGA PC150 module is: Fl 325,= ex Rembours NL
en de 128Mb KingMAX TinyBGA PC133 module is: Fl 280,= ex Rembours NL

Dus wie is geintresseerd?....

mail ff naar rjm.de.ruijter@wanadoo.nl

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Jammer dat het exemplaar volgens de review niet hoger komt dan 154 stabiel en wordt gepasseerd door (Corsair) PC133 geheugen. Mijn Hyundai Cas3 dimm liep op 160 met een 550E, zoals wel meerdere PC133 dimms dat bereik in zich hebben (en sommige nog hoger).

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Koop siemens (infineon chips) die heb ik stabiel geclocked op 160 cas2.. :9~
jammer dat me hiyundai chippie geen cas2 trekt op 160fsb... heb nu dus cas3 draaien..
In me p-3-600EB systeem @ 720

ga dus voor Siemens / Infineon.

en dan durven ze voor een Mushkin High chippie 600,00 te vragen voor 150 cas2 :r
edit:
typoz sux :(

Verwijderd

black adder geef maar eens een adresje waar je die dingen kan krijgen

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

bij DCH in dordrecht hebben ze heel vaak infineon en/of hyundai ;)

Verwijderd

Mushkin geheugen is het beste ter wereld. KingMax misschien ook goed, maar Mushkin High Performance REV2 PC133 geheugen haalt 155MHz met gemak op CAS 2:2:2. Lees de reviews maar. Ik ga het binnenkort (lees: paar dagen) bestellen. Ik heb al aantal mensen die samen met mij bestellen zodat het per persoon goedkoper wordt. Dus als je ook mee wil doen, mail dan naar: 0132101@hes-rdam.nl

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Ik wil niet je dag verpesten Moondust (misschien doe ik zelfs mee de volgende keer), maar Mushkin High Performance is getest op 150Mhz 2-2-2, maar 155 2-2-2 wordt door niemand gegarandeert. Ik heb 2 gevallen gezien dat het bij hun liep op 155 2-2-2 maar andere exemplaren zullen dit niet stabiel halen. Zou jammer zijn voor die mensen die dit geheugen hebben gekocht om er perse 155 2-2-2 mee te gaan lopen omdat niet elke dit haalt.

En voor de anderen die een gokje willen wagen met Siemens/Infineon geheugen, zorg ervoor dat je zeker weet dat het CAS2 geheugen is. Als er verder niks op de dimm staat (stickertje) wat lijkt op 222 dan is het vrijwel altijd CAS3 geheugen en zal het een stuk minder goed doen als je voor hoge MHz gaat op CAS2.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Tuurlijk weet ik dat Mushkin & Corsair "betere" geheugen hebben...mag ook wel als je 421 (Corsair) 480,=(Mushkin) per dimm betaalt....

maar de reden dat ik Kingmax wil hebben is omdat ie stukken goedkoper is!!! en toch redelijk dezelfde prestaties levert.

Dan zijn "mijn" prijzen toch redelijk?
325,= voor PC150 en 280,= voor PC133...alleen komen er nog rembours kosten bij voor het versturen binnen nederland.

Maar dit is dus maar een mededeling...je hoeft het niet te kopen...ze worden dus ook niet goedkoper bij meerdere dimmeen...maar ik dacht ik maak een paar tweakers blij met goede modules voor minder geld...
Ach ja...kan niet iedereen happy maken.

Ik ga iig 2 reepjes PC150 bestellen..
jullie zien maar:?

Verwijderd

Lijkt me wel aardig. Maar ik moet eerst mijn bankrekening checken.

Verwijderd

kingmax PC150 specs

PC150-332 Specification
Maximum Operating Frequency = 150MHz

CAS Latency = 3
RAS to CAS Delay = 3
Precharge Delay = 2

Device Cycle Time = 6.6ns
Clock Access Time = 4.5ns
On-Board Serial Presence Detect (SPD)
Low Profile - 1 inch high (2.54cm)
JEDEC PC-133 SDRAM DIMM Compatible

en de PC133 versie

PC133-332 Specification
1.Maximum Operating Frequency=133MHz
2.CAS Latency=3
3.RAS to CAS Delay=2
4.Precharge Delay=2

Device Cycle Time =7.5ns
Clock Access Time = 5.4ns
On-Board Serial Presence Detect (SPD)
Low Profile - 1 inch high (2.54cm)
JEDEC PC-100 SDRAM DIMM Compatible

dus dan draait Mushkin sneller :) maar als je het voor een leuk prijsje kan krijgen moet je het zeker doen.

en rozz Moondust gaat een serie PC 133 geheugen halen en dan komt het op +- 320 gulden per 128 MB lijkt me toch aardig te doen als je bekijkt dat dat kingmax PC150 325 piek kost.

Verwijderd

Mushkin geheugen is net een tikke duurder, maar niet veel. Rond 320-330 pieken per reepje 128Mb als je direct uit VS bestelt.
Maar god, jullie moeten het zelf weten.
En 155 MHz was inderdaad maar een prognose, is natuurljk geen garantie. Is net als met procs: feiten in het verleden geven geen garanties voor de toekomst!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Klopt...kwa (of schrijf je dit als Qua;)) prijs zal het nu niet veel ontlopen...

Maar heb dus al besteld...2x128PC150 en kan volgende week worden opgehaald.

Mijn idee was om op min 142Cas2 te lopen en alles daarboven is mooi meegenomen.
Hopelijk haalt m`n systeempje dat.
142x6.5=923
AGP loopt dan op 95Mhz (2/3 setting) en kan tot 117Mhz zonder problemen...dus in theorie kan ik tot 175Mhz gaan zonder dat m`n v6600 er last van krijgt.

wat PCI betreft kan ik tot 153FSB (1/4pci) gaan want dan loopt m`n PCI op 39Mhz.

Dit is het hoogste wat m`n BX6-2 aankan..
dus waarom zou ik nog hoger moeten met geheugen als m`n board het niet aankan.

Ik koop gewoon een ander P3e (750e of 800e)en ik zit boven de GHz met geheugen die niet volledig wordt benut...dus waarom zou ik NOG beter geheugen willen?

Hopelijk heb ik m`n standpunt goed geformuleerd;)

M`n systeem nu:
Abit BX6-2
Pentium3 650e slot 1
Alpha + 2 hp delta`s
Asus v6600 Pure
diverse pci kaartjes...

Loopt nu op 897Mhz (138Cas3x6.5)
AGP op 92Mhz
PCI op 34.5Mhz
Pagina: 1