Toon posts:

access 97 win95nl-win2000uk prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op het werk hebben we een access 97 database draaien onder win95 nl editie.
nu heb ik een andere pc klaargemaakt met win 2000 uk editie.
als ik nu de datebase open geeft ie problemen met velden die met de datum te maken hebben.
de systeem datum wordt met " =date() " uit het systeem gehaald en dit ging bij win95 wel goed maar bij win2000 niet.
ik vermoed dat het aan de regionale instellingen van win2000 ligt. maar ik heb hier al veel aan veranderd en geprobeerd maar het helpt niets.

Verwijderd

Topicstarter
schop

sorry hiervoor. probleem moet alleen vandaag opgelost worden aangezien ik hier alleen zaterdag werk.

Verwijderd

Topicstarter
[empty]

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Wat gaat er dan precies fout, wat is de foutmelding?
Stop je de waarde in een variabele of direct in een databaseveld en is dat een datumveld of string veld?

Heb je de regionale settings al precies gelijk gezet?

Verwijderd

Topicstarter
in het veld geeft ie de foutmelding "naam"(er staan een paar nog 2 of 3 tekens voor en achter die weet ik zo niet precies) regionale instellingen staan gelijk.
er zit ook een soort van agenda in de applicatie als ik die open gaat ie naar de foutopsporing en selecteerd ie de functie =date()

• Lister
Als er zoiets als #naam# staat in een veld dan staat er een onbekende veldnaam of functie in, bij de overgang van Nederlands naar Engels heb je de kans dat er iets van Formulieren("Form1").txtNaam in een veld staat en in het Engels moet dat Forms("Form1").txtNaam worden en waarschijnlijk zijn er ook wel andere keywords die vertaald moeten worden.
Daar zou ik in ieder geval even naar kijken.

Nu is het natuurlijk al te laat, maar eigenlijk moet je altijd in een Engelse versie ontwikkelen en dit later naar Nederlands zetten juist om dat soort problemen te voorkomen.

En wat voor foutmelding geeft hij bij die date functie, kent hij de hele functie niet of is er een type error of zo?

Staan alle referenties wel goed en kan de databasecode gecompileerd worden?

Verwijderd

Topicstarter
er staat #naam? in het veld. de standaardwaarde van dat veld in "=date()" dus waarschijnlijk komt het daar ook door.

bij die date functie geeft ie de volgende foutmelding "kan het project of bibliotheek niet vinden".

• Lister
Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je references.

Als je een VBA module open hebt kies dan het menu Tools->References en kijk of er ergens Missing in staat, die moet je dan 'fixen' door zelf naar de file te browsen, als die file tenminste geinstalleerd is.
Je moet echt een VBA module open hebben in de standaard database view bestaat dat menu-item namelijk niet, en als de optie disabled is dan is je applicatie nog actief en moet je die stoppen via de stop knop of via Run->End.

Waarschijnlijk wordt er een extra pakket gebruikt, zoals bijvoorbeeld Office, dat niet geinstalleerd is want normaal gesproken worden nieuwere versies van de referenties goed gelinked. Als je Office95 had op de oude pc en Office2000 op de nieuwe dan zou Access automatisch de nieuwe Office versie gebruiken, dan krijg je alleen waarschijnlijk wel weer problemen als je de Access applicatie op de nieuwe pc aanpast en dan weer op de oude pc zet, want naar lagere versies van referenties switcht Access niet automatisch.

Office is maar een voorbeeld, het kan ook heel goed zijn dat er een andere component ontbreekt.

[ Voor 13% gewijzigd door Lister op 26-04-2003 14:39 ]

Pagina: 1