Toon posts:

Boot up Num-Lock doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

In mijn BIOS staat de boot up num-lock geactiveerd, maar als windows begint op te starten (je krijgt nog geen scherm te zien van Windows, maar wel het scherm waar al je apparaten enzo opstaan.) beginnen de 3 lichtjes van Num Lock, Shift Lock en Scroll Lock een stuk of 5 keer gelijk te pinken en valt num lock uit. Als ik in Windows ben moet ik dan altijd Num lock weer aan zetten. Hoe komt dit? Fout in BIOS?

Thanks.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 16:41
Probeer het stekkertje van je keyboard eens aan te duwen, heb hier soort gelijke problemen gehad, maar toen deden de lampjes het niet e.d. dus probeer eerst maar eens ff alles goed aan te duwen :)

Verwijderd

Topicstarter
Alles is goed aangeduwt, niets verandert, maar het is maar begonnen toen ik mijn nieuw mobo kocht: ECS K7S5A-----> slecht keus :r

Verwijderd

zucht, dit staat in de faq.

Maar vanaf winNT4 is dit al standaard gedrag, winNT en hoger gebruiken die BIOS namelijk niet, behalve om te kijken waar de HD is.

Dus je kan in je BIOS wel numlock aanzetten, maar windows gooit die settings overboord.

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

als je darentegen in windows je num-lock aan zet, dan onthoud hij dat als t goed is wel, je moet alleen wel zorgen dat ie nog aanstaat op t moment dat je afsluit, bij mij werkt dit iig wel zo.

ride on