kde3.1.1 fonts veranderd na nieuwe qt :(

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:19
Ik heb een debian woody distro, met daarop kde 3.1.1 , nu had ik problemen met het compilen van licq, en heb toen qt met de hand gecompiled wat helemaal goed ging, en licq compilede daarna ook zonder problemen, MAAR sinds dat ik qt opnieuw geinstalleerd heb, zijn de fonts in kde heel vreemd, klein en lelijk, als ik mozilla opstart zijn daar de fonts helemaal perfect, maar alle kde apps en bijv. licq gebruiken die vreemde fonts.
Nu heb ik in de logs gekeken, en zie ik wel vaak een error bij fontconfig staan, en daar zal het dus mee temaken hebben, maar waarom werken de truetype fonts dan wel in mozilla?
In het control center zijn de andere fonts nog wel zichtbaar, zoals verdana etc, maar ze worden simpelweg niet gerenderd.

Weet iemand hoe dit komt?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat voor error zie je precies staan over fontconfig? Dat programma regelt tegenwoordig namelijk de fonts voor KDE en het is dus vrij belangrijk dat dat goed werkt :). Heb je hetzelfde probleem overigens ook als je Qt-programma's opstart (qtconfig is een goed voorbeeld)?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• remsie
Idd op het moment dat ik qtconfig start geeft ie dezelfde error als wanneer ik kde start:

Fontconfig error: line 306 : mismatched tag
Fontconfig error: Cannot load default config file

maar ik kan nergens een config file vinden.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Debian bewaart die in /etc/fonts/fonts.conf en /etc/fonts/local.conf als het goed is. Je zult waarschijnlijk rond regel 306 van je fonts.conf moeten kijken wat er mis is. Let erop dat wijzigingen in dat bestand automatisch overschreven lijken te worden bij updates (al waarschuwt Debian wel bij het updaten, als het goed is). Je kunt echte wijzigingen (geen typo's) dus beter in local.conf maken.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• remsie
tnkx voor de tips, er stond een kleine fout in fonts.conf, maar helaas heeft dit niet het probleem opgelost, denk dat ik beter kde ff opnieuw kan installen, aangezien ik ook geen wallpaper kan instellen, en een preview op plaatjes en fonts werkt ook niet meer.

Hier kan je zien hoe de fonts binnen kde eruit zien:

http://212.92.66.83/fout.jpg

En hier in mozilla, waar ze dus goed lijken te zijn:

http://212.92.66.83/goed.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door remsie op 26-04-2003 14:33 ]

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:09

_nethack

We're all MAD here

Het ziet er een beetje uit alsof je iets bent vergeten mee te compilen wat nodig is voor anti-aliased fonts.
(freetype2 of iets dergelijks... Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit met compilen van qt, maar het lijkt me dat je wel zoiets nodig hebt)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• remsie
YESS het werkt!, het probleem zat in een .qt directory in de homedir, die was waarschijnlijk niet helemaal compatible met de oude qt, die heb ik verwijderd en m'n fonts zijn nu perfect! tnkx allen!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heb je nog steeds het probleem dat je geen wallpaper kunt instellen? Dat kun je namelijk oplossen door met qtconfig even een plugin-directory te verwijderen (al zou het verwijderen van ~/.qt het misschien ook al oplossen).

Pagina: 1