Het valt mij op dat kleuren te intensief zijn,rood is te rood,groen te groen,blauw te blauw??????? is er nog iemand die dit is opgevallen en is hier wat aan te doen met instellingen ??????
Beetje onzinnig dit, je koopt een goede digitale camera, maar blijkbaar heb je geen verstand van fotografie en je ook nooit in de theorie verdiept...
Wordt een beetje moe van al die fake wannabe fotografen anyway
Whitebalance misschien handmatig instellen
Wordt een beetje moe van al die fake wannabe fotografen anyway
Whitebalance misschien handmatig instellen
Ik denk niet dat iedereen weet waar je het over hebt 
Je topiquetitel zou namelijk iets duidelijker kunnen en iets minder vraag en uitroeptekens is ook niet erg
Ik neem dus aan dat het hier gaat over de Canon Powershot G3 en je zegt dat de kleuren te intens zijn..
Is dit bij het printen, laten afdrukken of op je scherm?
Of op het apparaat zelf?
Iets meer info zou helpen
Je topiquetitel zou namelijk iets duidelijker kunnen en iets minder vraag en uitroeptekens is ook niet erg
Ik neem dus aan dat het hier gaat over de Canon Powershot G3 en je zegt dat de kleuren te intens zijn..
Is dit bij het printen, laten afdrukken of op je scherm?
Of op het apparaat zelf?
Iets meer info zou helpen
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
wees blij dat rood niet te blauw is
nee serieus, je moet gewoon een beetje spelen met de camera enzo, de G3 is echt niet slecht van zichzelf hoor
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Oke heb wat te weinig info gegeven!!
-Het gaat om de Canon Powershot G3.
-De kleuren komen te intensief over,op de printer(c82 epson),op computerscherm en op de TV(Philips 9525 82 cm) ,en op vcd met magix foto.
-Heb testje gedaan met witbalans ,op auto,daglicht,bewolkt,en de camera leren wat wit is.
-Heb ND filter aan en uit gehad.
-De camera is ook terug geweest naar Canon en die hebben er een nieuwe firmware op gezet.
_Heb een nieuwe G3 die in de fotozaak lag ook geprobeerd en die had het ook?(vond ik!!)
-Oja de handleiding ook goed doorgespit.
Jullie moeten niet te snel oordelen van weer zo'n wanabe fotograaf , ik dacht dat als je een probleem hebt dat er mensen zijn die misschien kunnen helpen, hoop dat er mensen reageren die ook een powershot g3 hebben en niet mensen die zomaar wat roepen en zelf misschien niet eens een camera hebben?.
-De kleuren komen te intensief over,op de printer(c82 epson),op computerscherm en op de TV(Philips 9525 82 cm) ,en op vcd met magix foto.
-Heb testje gedaan met witbalans ,op auto,daglicht,bewolkt,en de camera leren wat wit is.
-De camera is ook terug geweest naar Canon en die hebben er een nieuwe firmware op gezet.
_Heb een nieuwe G3 die in de fotozaak lag ook geprobeerd en die had het ook?(vond ik!!)
Jullie moeten niet te snel oordelen van weer zo'n wanabe fotograaf , ik dacht dat als je een probleem hebt dat er mensen zijn die misschien kunnen helpen, hoop dat er mensen reageren die ook een powershot g3 hebben en niet mensen die zomaar wat roepen en zelf misschien niet eens een camera hebben?.
Dat heet dus "Levendige kleuren", of je monitor en tv etc. staan niet goed (op tv is het trouwens toch al gauw verkeerde kleur), maar als de nieuwe cam het ook heeft, dan ligt het toch echt aan jou want ik weet zeker dat die CAM goed is .. HEEl goed zelfs. Hij wordt JUIST geprezen om zijn goede kleurenVerwijderd schreef op 26 April 2003 @ 11:33:
Verwijderd
Nou, geef hem geen ongelijk. De G3 is wat onnatuurlijker in kleur, soms erg mooi soms een overkill. Erg storend is het niet maar het wordt vaak genoeg gezegd.
Volgens mij is wat je zoekt de optie "color saturation". Mijn Casio heeft die optie in ieder geval en dat is precies wat je beschrijft. Dus even de color saturation naar beneden halen en dan is het allemaal weer ok
Hallo soms overkill etc etc... GEEN ENKEL apparaat is in staat natuurgetrouw kleuren/beelden/geluiden etc te reproduceren...
Wie zegt dat wat jouw oog ziet "puur natuur" is. Het gaat er maar net om wat je mooi vind. Heel veel mensen kopen DURE SPEAKERS en allemaal produceren ze ANDER geluid... net wat je mooi vind. Betekend niet dat het slecht is
Dat zal je dus moeten doen met behulp van alle mogelijke belichtingsmogelijkheden etc die je hebt. een goede fotograaf kan dit bijsturen en maakt een foto zoals hij het mooi vind en dat hoeft absoluut niet "Natuurgetrouw" te zijn
Wie zegt dat wat jouw oog ziet "puur natuur" is. Het gaat er maar net om wat je mooi vind. Heel veel mensen kopen DURE SPEAKERS en allemaal produceren ze ANDER geluid... net wat je mooi vind. Betekend niet dat het slecht is
Dat zal je dus moeten doen met behulp van alle mogelijke belichtingsmogelijkheden etc die je hebt. een goede fotograaf kan dit bijsturen en maakt een foto zoals hij het mooi vind en dat hoeft absoluut niet "Natuurgetrouw" te zijn
Nou nou.... het is toch bekend dat de G3 van zichzelf nogal verzadigde kleuren heeft. Ook in het digicam fototopic haal je de G3 foto's er altijd zo uit vind ik. Veel mensen vinden dit erg mooi maar mij gaat het vrij snel vervelen eigenlijk. Alle foto's die je maakt zien er op die manier uit als reclamefoto's, en dat is niet altijd wat je wilt. Ik vind het dus een kwestie van smaak, en ik kan me goed voorstellen dat de kleuren van de G3 bij sommigen niet in de smaak vallen.
Topicstarter: het is gewoon de default setting van de camera. Misschien kun je er idd tijdens het schieten met witbalans al iets aan veranderen, maar als je de kleuren echt wilt temperen zul je je foto's moeten gaan Photoshoppen denk ik.
Topicstarter: het is gewoon de default setting van de camera. Misschien kun je er idd tijdens het schieten met witbalans al iets aan veranderen, maar als je de kleuren echt wilt temperen zul je je foto's moeten gaan Photoshoppen denk ik.
Hey thelonius, kan je niet even wat foto's posten?
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Volgens mij kan je gewoon de verzadeging instellen bij de Powershot G3. Het kan handmatig, of je kan kiezen uit verschillende presets namelijk vivid volor, normal color en neutral color. Ik heb trouwens geen G3, maar het kan wel met de Powershot S50 enzo dus bij de G3 vast ook
DohVerwijderd schreef op 26 april 2003 @ 11:33:
Nu heb ik niet een G3 (ook geen G2 of G1 maar wel een toestel dat technisch gezien hetzelfde is als de G1: de Pro90IS), en weet dus niet of deze optie op de G3 zit maar:-Oja de handleiding ook goed doorgespit.
Ik kan op mijn Pro90IS 3 standen selecteren voor de verzadiging van de kleuren.
Ik kan de kleuren dus 'bonter' maken maar ook 'fletser'.
Daar al eens naar gekeken?
Je loopt nog niet zo lang op GoT rond zie ik,Jullie moeten niet te snel oordelen van weer zo'n wanabe fotograaf , ik dacht dat als je een probleem hebt dat er mensen zijn die misschien kunnen helpen, hoop dat er mensen reageren die ook een powershot g3 hebben en niet mensen die zomaar wat roepen en zelf misschien niet eens een camera hebben?.
De ellende is dat je (zoals je inmiddels wel door hebt) zo beroerd weinig informatie gaf in je startpost dat de kans vrij groot is (we zien het hier dagelijks) dat we weer te maken hebben met een 'liever lui dan moe' persoon die met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk anderen het werk wil laten doen.
Ik beweer niet dat jij dat bent, maar aan de hand van je startpost kan ik me wel wat indenken bij de reacties. Zeker als je ook de startpost van gelezen hebt. Dat getuigt in ieder geval niet van een ware kenner (zoals je daar zelf overigens ook aangeeft; geen schande uiteraard)
Mgoed, dat nu terzijde.
Wat betreft die kleuren; smaken verschillen.
Ik ben begonnen met een Fuji 4900zoom.
Fuji staat redelijk bekend om z'n 'sprankelende' kleuren. Toen ik overstapte op m'n Pro90IS kwamen de foto's van deze laatste camera wat flets op mij over.
Lees voor de aardigheid eens de uitgebreide review op Dpreview. Lees ook ervaringen van andere G3-eigenaren en bekijk eens of jouw bevindingen overeenstemmen met die van andere G3-eigenaren.
Verwijderd
als ik eerlijk ben, heeft thelonius wel gelijk. Met 'vivid colors' uit en een vrij koude WB zie je nogal wat detail verlies in rode oppervlaktes. De rode kleuren hebben zo de neiging om te knallen dat ze buiten hun grenzen gaan casten. Maar goed, voor de rest kloppen de kleuren afgezien van de hoge verzadiging, wel aardig met een goed gekozen WB.
Zou graag een foto laten zien maar ik zou niet weten hoe dat op dit forum moet???
Ben ook met custom effect bezig geweest zoals contrast,verzadiging,scherpte.
Ben ook met custom effect bezig geweest zoals contrast,verzadiging,scherpte.
Dit is idd wel vrij heftig qua kleur
Iets wat je liever zou zien is denk ik:
Verwijderd
ja het probleem is dat de rest van de kleuren al gelijk wat fletser zijn. Dus relatief gezien krijgen rode kleuren meer saturatie dan de rest. Daar ligt het probleem voornamelijk.
Als ik nu alleen het rode wat omlaag trek, ziet het alsnog vrij gekleurd uit:

Ik ken de camera dus niet maar ik zou dus eerst naar de 'verzadigings'instelling van de camera zoeken en die wat omlaag schroeven

Ik ken de camera dus niet maar ik zou dus eerst naar de 'verzadigings'instelling van de camera zoeken en die wat omlaag schroeven
Verwijderd
hehe in mijn eerste post had ik al vermeld dat de optie 'vivid colors' uit stond. Dus de saturatie staat al op z'n laagst. Maar afgezien daarvan, de G3 staat bekend om zijn standaard kleurverzadiging.
Naar aanleiding van jullie berichten toch weer aan de gang gegaan met customs effect verzadiging lager gezet en het ziet er toch al iets natuurlijker uit ,ben nu al een stuk rustiger ,tja dat is een nadeel van zoveel instelmogelijkheden,maar ben toch blij dat ik hem heb gekocht nogmaals bedankt voor de hulp!
Dit topic verbaasd me, ik heb NIEMAND nog over de overdreven sterke kleuren gehoord 
Ook heb ik zelf op sample sites geen overdreven foto's gezien.
Ik krijg 'm hopelijk maandag binnen, ben benieuwd.
Ook heb ik zelf op sample sites geen overdreven foto's gezien.
Ik krijg 'm hopelijk maandag binnen, ben benieuwd.
ik heb hem nu een tijdje en merk dat ie in sommige situaties wel een beetje overdreven rood geeft. maar niet echt storend, en meestal kun je dat wel corrigeren door een andere belichting of witbalans te kiezen. maarja, hij heeft het lang niet zo erg als de sony van m'n buurjongen, dat ding geeft met een beetje zonlicht zo'n afschuwelijk groen! je kunt daar echt geen weilanden of grasvelden mee maken zonder achteraf in PS te moeten corrigeren. is zonde.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Mjah ik gebruik m nu een week of 2... moet zeggen dat het mij eigenlijk nog niet eens zo opgevallen was... Ik krijg er een beetje meer contrastrijk beeld van... ziet er dus gewoon wel lekker uit... Maar dat krijg ik alleen als er ongelooflijk veel zon is... Zodra dit niet het geval is valt het wel mee....
Ik weet verder niet wat je instellingen zijn bij het maken van foto's...
Ik weet verder niet wat je instellingen zijn bij het maken van foto's...
Deze plek is te koop.
btw, je had toch vooraf op heel veel sites kunnen zien dat de G3 naar jouw smaak te kleurig is? of heb je hem zonder kijken gekocht?
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Pagina: 1