[javascript]tabel positioneren

Pagina: 1
Acties:

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Ey All,

Ik ben met javascript een redelijke n00b, dan weten jullie dat vast ;)

Dit is mijn probleem, ik heb een site gemaakt met het bekende tabellen model:

| | | |
| | | |
| | | |
| | | |

Zo dus ongeveer.

Nu zit er in mijn linker tabel een menu, en ik wil dat als je daarover gaat, dat er dan in de middelste tabel een soort dropdown menu komt, maar dan van links naar rechts. Het script hiervoor heb ik al.

Alleen werkt dit script met position: absolute, en dat kan niet uit, want dan doet nix het meer.

Het probleem is nu dus, dat mijn site gecentreerd wordt, en dat het van de resolutie afhangt hoever dat submenu van de linkerkant moet staan.

Ik heb al iets geprobeerd met het ophalen van de schermbreedte, en hier het verschil met de standaard scherm breedte bij de oorspronkelijke left op te tellen, alleen dit werkt natuurlijk voor geen meter :(

Wie kan mij op weg helpen/tips/ervaring/alles is welkomen _/-\o_

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:41
Zet heel de tabel in een div, dan wordt de de positie absoluut gemeten vanaf de linker hoek van de div.
Is het probleem van 'wat is links boven' in ieder geval opgelost.

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• Roa
Hmm, de tabel staat in een div, maar hij zet hem nog steeds in de linkbovenhoek van de browser?

Ik ga ff kijken of ik nog iets anders kan vinden dat ermee te maken zou kunnen hebben

• RSchellhorn
Ik bedoel:
Maak de div net zo breedt als de tabel en centreer dan de division.
Zo bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
<CENTER>
  <DIV STYLE="width: 600px">
    <TABLE WIDTH="600">
    </TABLE>
  </DIV>
</CENTER>

Nu zal dus de div niet helemaal links boven in de pagina staan, maar 300 pixels naar links vanaf het midden. Alles wat absoluut gepositioneerd is in deze division zal dus dat punt als (0,0) nemen.

[ Voor 82% gewijzigd door RSchellhorn op 26-04-2003 11:29 ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• Roa
Theoretisch zou het moeten werken, maar hij werkt niet, hij blijft gewoon 0.0 van de browser nemen...

• RSchellhorn
Ik denk dat je menu niet aan de tabel wordt toegevoegd, maar rechtstreeks aan de body van het document. Zou dat kunnen ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

zet nog even
code:
1
style="position: relative"

in je container div

Intentionally left blank