[VIA 686B + ZIP] herkent disk niet

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:44
Op school een "leuk" probleem: studenten moeten een ZIP drive kunnen gebruiken die op een Asus CUV4X-E bord zit aangesloten. Uiteraard gaat dat lekker weer niet goed vanwege de lekkere combinatie ATAPI ZIP + VIA686B :P

Wat ik heb geprobeerd:
- Google, hiermee kwam ik bij Viaarena uit voor een VIA IDE miniport driver, geinstalleerd, maar windows ziet nog steeds geen disks in de ZIP
- GoT search, hierbij kwam ik op hetzelfde probleem uit, maar ook de oplossing van Viaarena die niet werkte.

Wat ik maandag nog ga proberen:
- BIOS flash, er zal vast wel een nieuwer BIOS zijn dan 1003, maar er wordt helemaal niets in de changelogs gezegd over ZIP drives.

gegevens:
Asus CUV4X-E
BIOS 1003
Win2K Pro SP3
Laatste VIA Hyperion drivers
VIA IDE miniport driver ergens uit 1999 (ook zonder werkt het niet)

Pri master: IBM 60GXP 40GB
Pri Slave: ZIP100 PIO 0, DMA uit
Sec Master: AOpen 1240 DVD (:r ding, maar dat heeft niets met de ZIP te maken :P)

Verder zit er nog een SBLive! met een LiveDrive in (ook al zo'n lekkere combo).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:44
Niemand? Blijkbaar heeft iedereen die k*t chipset + zip + sblive dusdanig weten te verdringen dat niemand het meer weet of wil weten ;)

Verwijderd

IMHO moet het toch wel werken, heb bij Vobis (mijn vorige baas) meerdere van dat soort bakken in elkaar gelazerd. HDD en CD primair, Zip sec master en lopen met Win98
SE en WinME . Wat het spul onder 2K en XP deed heb ik geen idee van, het Vobispubliek interesseert zich daar helaas niet zo voor.
Bios instellingen overigens standaard, als ik me niet vergis had ik udma in bios ook gewoon aanstaan.. hoop dat je er wat mee kunt..

Verwijderd

ik heb in me server (p3, met een chaintech bord, win xp pro geen sp1) daar heb ik een zip drive in zitten gewoon draaiend op sec slave, met de drivers van de iomega site, http://www.iomega.com/software/ioware31pc_du.html
probeer deze eens, bij mij werd zonder deze drivers de zip ook niet herkent.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 12:36 . Reden: stom drivers staan op internet ]

Verwijderd

ZIP draait in pio 0, niet in udma. Ik had het probleem ook tussendoor op m'n abit bordje met (jawel) de via chipset. Na een cmos reset herkende de bios hem wel weer correct. Nadat ik de laatste bios erop heb gezet is het probleem nooit meer terug gekomen. Er werd in de change log van die bios versie zelfs expliciet naar verwezen.