Draytek 2200E niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023
Na het upgraden naar firmware 2.3.6 kan ik niet meer in de router komen. Heb hem geupdated van ftp://ftp.draytek.nl/VIGO...MWARE/NORMAL/v2k20236.rst

Heb hem geprobeerd te resetten via de reset knop maar dit brengt geen uitkomst.

Is hij nu kapot of kan ik nog wat proberen?

adsl basic xs4all

Grts Frank

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 11:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou eerst proberen hem een tijdje van de stroom af te laten. Dat hielp ook bij mijn US Robotics Access Point.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:06
Wordt bij een upgrade niet alle IP adressen op de standaard adressen gezet? Bij een reset zeker. Dus: HTTP'en naar 192.168.1.1, en je zou er weer in moeten kunnen

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:19
Gisteren nadat ik had geupdate was mijn router ook niet te bereiken. Ik heb de router toen even van uit het stopcontact gehaald en daarna er weer in gedaan. De router doet het nu weer als vanouds.
Wat je ook nog kan doen is met een scherp pennetje je router resetten door in het daar voor bestemmende gaatje te prikken.

• Zip
Wordt bij een upgrade niet alle IP adressen op de standaard adressen gezet? Bij een reset zeker. Dus: HTTP'en naar 192.168.1.1, en je zou er weer in moeten kunnen.

--------------------------------------------------------------

Gisteren nadat ik had geupdate was mijn router ook niet te bereiken. Ik heb de router toen even van uit het stopcontact gehaald en daarna er weer in gedaan. De router doet het nu weer als vanouds.
Wat je ook nog kan doen is met een scherp pennetje je router resetten door in het daar voor bestemmende gaatje te prikken.

---------------------------------------------------------

heb ik allebei gedaan. Heb de router zelfs de hele nacht van het stroom afgedaan.
Maar ik ga hem vandaag weer proberen te resetten (5 seconden met actieve router en waneer act lichtje sneller gaat knipperen weer snel loslaten).

Miki;
Ik heb hem al een paar keer gereset maar misschien is toch nog niet o.k. gedaan. Een scherp dingetje zij je. In principe is het met een pen toch ook o.k. ?

tx

frank

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Als je met de RST bios hebt geflashed, staan je instellingen weer op de fabrieksinstellingen. Je IPadres is terug gezet naar 192.168.1.1
Je moet dan je IPadres van je PC/netwerkkaart dan ook even terugzetten naar 192.168.1.x
Daarmee kan je je router weer bereiken. JE PC en je router moeten namelijk dezelfde range hebben, willen ze kunnen communiceren.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:19
Er staat me nu nog iets bij:

Ergens in de gebruiksaanwijzing staat ook iets over netwerkkaarten die je als het ware moet "verversen" . De router geeft jouw namelijk automatisch een gekozen ip, bij mij is dat al 3x overkomen dat deze veranderde: 192.168.1.10, 192.168.1.11 en 192.168.1.12. Toen het gebeurde had ik ook geen verbinding meer.

In windowx XP kun je je verbinding vernieuwen of zo iets dergelijks waardoor ie weer contact zoekt met de router. Bekijk ook even de gebruiksaanwijzing want daar staat zeker hier iets over vermeld.

Wie weet help dit..suc6 ermee!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

hoe de router weer uit de upgrade mode te krijgen?

Hoe te zien of ie vast zit in de upgrade mode: de 1ste twee lampjes v/d router branden.

Hoe dit op te lossen:

Die router zit vast in de firmware uploadmode.

Dan moet je een vast ip-adres instellen in je computer 192.168.1.2
subnetmask 255.255.255.0
Maak de netwerkverbinding tussen je computer en met je router zo klein mogelijk.

Zet je firewalls en virusscanners uit.
Plaats de *.rst firmware op het bureaublad
Ga naar de eigenschappen ervan en zet het 'Alleen lezen' vinkje uit.

Start router tools
Stel het ip-adres in en het lokatie van het firmware bestand in

Zet de router in firmware uploadmode op fysieke wijze.
Voeding eruit, resetknop ingedrukt houden en voeding erin stoppen.

Klik op send bij router tools en op 'ok'/'upgrade'

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
2.3.6 voor de 2200E ? Is niet gloedjenieuw, of heb je gewoon een verkeerde gepakt?

[edit: ja, dat is een nieuwe, mijn fout :) [/edit]

[ Voor 25% gewijzigd door paella op 26-04-2003 17:18 ]

No production networks were harmed during this posting

• Zip
Bedankt. _/-\o_

Ik heb het zo gedaan met de andere 2.3.6 rst firmware. (Zie de links bij de reacties op de frontpage).

Ging meteen perfect.

Ik ben weer een gelukkig man.
beerns schreef op 26 April 2003 @ 12:06:
hoe de router weer uit de upgrade mode te krijgen?

Hoe te zien of ie vast zit in de upgrade mode: de 1ste twee lampjes v/d router branden.

Hoe dit op te lossen:

Die router zit vast in de firmware uploadmode.

Dan moet je een vast ip-adres instellen in je computer 192.168.1.2
subnetmask 255.255.255.0
Maak de netwerkverbinding tussen je computer en met je router zo klein mogelijk.

Zet je firewalls en virusscanners uit.
Plaats de *.rst firmware op het bureaublad
Ga naar de eigenschappen ervan en zet het 'Alleen lezen' vinkje uit.

Start router tools
Stel het ip-adres in en het lokatie van het firmware bestand in

Zet de router in firmware uploadmode op fysieke wijze.
Voeding eruit, resetknop ingedrukt houden en voeding erin stoppen.

Klik op send bij router tools en op 'ok'/'upgrade'
Pagina: 1