Winfast TV2000 XP wil niet in combi met K7S6A?

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,

Ik heb sinds gisteren de Leadtek Winfast TV2000 XP.
Dus in alle blijheid haal ik mijn kast open, plaats met alle voorzichtigheid het kaartje in het enige vrije pci-slot en ik doe de kast weer dicht.
Daarna drukte ik op het Power-knopje, nog steeds vrolijk.
Hierna zakte de vrolijkheid.... de lampjes van m'n cd-rom speler knipperen om en om en dan weer eens tegelijk, m'n monitor laat om de X aantal seconden een witte flits zien en verder niets. M'n pc geeft ook geen 'piep' dus hij POST ook niet :'(.
Als ik het kaartje eruit haal doet alles het perfect.
Het ligt dus ook niet aan te weinig voeding (dacht ik eerst) want als ik alle andere pci kaarten eruit haal behalve de Leadtek doet hetzelfde probleem zich voor.
Ik denk dat het tv-kaartje kapot is........ of is het iets anders? Wie weet hier meer over?

[ Voor 3% gewijzigd door Peedy op 26-04-2003 08:17 . Reden: ' open ' ]

Verwijderd

dan heb je zelf al de enige juiste conclusie getrokken , het kaartje is dood :'(
gauw terugbrengen dat ding , sucses .

• Peedy
Ik heb even het bedrijf gemaild hierover en zij waren heel relaxed..gewoon ff een RMA-nummertje aanvragen en opsturen.. krijg ik een nieuwe :)

> Hallo,
>
> inderdaad een rma nummer aanvragen. Zie: www.BEDRIJFSNAAM.nl/info.htm
>
> Hwb je ook in een ander pci slot geprobeerd? (vanwege evt gedeeelde irq met
> bijv. raid controller)
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> NAAM
> NAAM BEDRIJF

Naja.. kep geen RAID maar ik had alles er dus al uit gehaald... klantenservice én ook nog een helpdesk :P

• Peedy
Ok.. ik heb hem dus net in een pc van een vriend gestopt -> deed perfect!!!!!!
:( AAAAAH NOG ERGER!! Nu zit ik dus met een zwaar freaky probleem!!
Weet niemand het antwoord? Zoiets lijkt me toch standaard Hardware-derig [met uitzondering van de n00bs :P]

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 13:47

Local Host

Het forum is om te leren.

probeer eens wat kaarten van sloten te verwisselen.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
geef eens wat meer specs van je sys. het kan zijn dat bv je mobo niet goed werkt met dat type kaart of iets dergelijks.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 16:14

GigaTexel_BE

AMD MP²

verwissel wat kaarten van slot

kan ook een conflict zijn (al dan niet irq-related) met een van de andere kaarten, probeer dat ook ff

Siesteem Spekkies!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat ook zou kunnen helpen is een BIOS update voor je moederbord, misschien kan je ook op de sotes van de fabrikanten (van die tv-kaart en van je moederbord) kijken voor bekende hardwareconflicten :)

• Peedy
@Local Host, GigaTexel_BE; kaarten van slot verwisselen heb ik al gedaan, net als alle andere kaarten eruit halen behalve videokaart en tv-kaart.
@GigaTexel_BE: IRQ-related problemen nog vóór de POST? Lijkt me sterk!
@Bware81:
- AMD Athlon 1800+ @ 2000+
- ECS K7S6A
- Infineon 256mb DDR
- Q-Tec 550watt voeding
- WinXP, Win98
- nVidia GeForce2 GTS
- Matrox MGA Millenium
- Realtek 8139 10/100
- Motorola SM56 PCI Speakerphone
- tv-kaartje = Leadtek Winfast TV2000-XP
@Polleweb; ik zal nu eens gaan kijken voor BIOS-updates!

• Peedy
Ok ik heb een BIOS-update gevonden voor mijn ECS K7S6A;

http://www.ecsusa.com/downloads/bios/k7s6a10f.exe is de update
Ik heb hem gevonden op deze site.

Maar er in staat in het tabelletje niets wat voor mij van belang zou kunnen zijn, is het dan wel nodig om m'n BIOS te flashen?

Verwijderd

Veel kwaad kan het niet (tenzij het mislukt natuurlijk ;)), maar of het je probleem verhelpt...

Heb je je PC wel geaard ?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30
ook weer even de standaard vraag, haal even de overclock van je systeem af en de millennium kaart eruit, is al oud kaartje misschien dat die met zn tweeën lopen te bokken.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ruk alles wat je niet nodig hebt voor beeld eens uit je pc.

hdd / cd /dvd / pci -isa kaartjes / brander / videokaarten die niet nodig zijn. Haal de overclock van je systeem.

Prik het kaartje in het pci slot van je matrox video kaart en probeer het nog eens.

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Heb je de coax-kabel in je kaart zitten? Ik heb eens eenzelfde probleem gehad toen de overmatige spanning op mijn tv kabel via de versterker terug sloeg in de pc... Het ding deed het een uur niet meer en kwam toen weer vrolijk tot leven. Zoek, als je hier iets in herkent, eens naar "aardlus" op tweakers.

• Peedy
Overclock heb ik van mijn systeem gehaald, direct de 1e keer al toen ie het niet deed.
Verder heb ik alle kaarten (ook mijn Matrox) eruit gehaald en toen het tv-kaartje in alle PCI slots gedrukt. Niets helpt.
Mijn cd-rom spelers knipperen dus, en als ik ze open zet, gaan ze even later uit zichzelf weer dicht! En mijn pc is geaard ja, maar mag ik ook even weten waarom het problemen op zou leveren als je je pc niet geaard hebt (ik heb hier nog een pc staan die niet geaard is.)?

[ Voor 20% gewijzigd door Peedy op 30-04-2003 19:48 ]

• Peedy
cwppol schreef op 30 april 2003 @ 16:53:
Heb je de coax-kabel in je kaart zitten? Ik heb eens eenzelfde probleem gehad toen de overmatige spanning op mijn tv kabel via de versterker terug sloeg in de pc... Het ding deed het een uur niet meer en kwam toen weer vrolijk tot leven. Zoek, als je hier iets in herkent, eens naar "aardlus" op tweakers.
Hier herken ik iets in, ik kreeg een flinke klap van mijn coax kabel toen ik deze wou aansluiten |:(

Ik heb gezocht op aardlus, maar dat gaat over het aarden van dingen.
Wat moet ik dan aarden? Mijn pc zit al op een geaard stopcontact. Moet ik dan mijn tv-kaart aarden? Of kan dat niet? 8)7
En ik heb de kabels nog niet aangesloten als ik het kaartje erin druk, dus ik denk sowieso dat het niet veel uitmaakt, maar hij heeft er wel al opgezeten toen het kaartje erin zat en de pc uitstond (dat was de 1e keer).
Daarom dacht ik dat het kaartje dood was, maar bij een vriend doet hij het dus wel 8)7

• Peedy
* Peedy geeft z'n eigen topic maar eens een kickje...hard nodig!!!

• Peedy
Ik heb net mijn BIOS geflashed, van K7S6A 1.0d naar 1.0f (officiele ECS release) en dat hielp dus geen ene moer :(....... Dus die optie is ook uitgeschakeld..tenzij iemand een Cheepoman versie weet die dit misschien kan oplossen?

• Peedy
* Peedy kickt zijn topic zo hard dat ie waarschijnlijk een blauwe topic title krijgt :P

• Peedy
* Peedy kickt zijn topic nog maar eens een keer!
*woei, tis nog geen 24 uur :P 23 uur en 55 minuten :P*
Pagina: 1