Toon posts:

Pioneer DVD 105s werkt niet bij Radeon 64 DDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb problemen met DVD-speler, toevallig had ik wild wild west liggen op dvd, niet dat ik dat een goede film vind( :r ). Maar goed om de dvd-speler te checken.;) Ik heb de multimedia centre geinstalleerd en alles werkt behalve de video-cd :?

Als gewone cd-rom of audio player werkt hij perfect. DVD is als nieuw dus daar kan het niet echt aan liggen.

Ik krijg geen errormessage en scherm van video-cd blijft gewoon zwart.

Oja.. Diezelfde dvd blijkt wel te werken bij een vriendin van me, ook op de pc.

Ik weet niet of het systeem conflicten geeft dus:
ATI Radeon 64Mb video in/uit
Iiyama A901ht
Logitech Cordless desktop
Asus ASUS A7V
A-open Hq-08
Sony 3 1/2 inch
IBM IBM 30/7200 hdd 307030
Dane-Elec DE-128Mb PC133 (2x)
AMD Amd k7-900 thunderbird socket-a cpu
Plextor Plextor IDE 12x10x32x
Pioneer Pioneer DVD-105S
Creative SB Live Player 5.1
Creative Creative FPS1500
Target super koeler Socket-a

Hopelijk heeft iemand een soortgelijk probleem gehad..

Verwijderd

Topicstarter
Hm.... Aangezien niemand een reaktie heeft gegeven, ga ik er van uit dat het een hardware probleempje is en geen algemeen probleem... :'(

Verwijderd

Ik denk dat het zowieso een combinatie is van je Radeon, ik heb nu niet zoveel tijd om het ecxact uit pluizen misschien heb je hier meer aan: http://support.ati.com/faq/win98.html

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Misschien hier wat tips?

http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/002364.html

en zoek anders verder op dat forum ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net met leverancier Eynstein gesproken. Had meer van het probleem gehoord, gaf mij de tip om DMA bij het installeren van de ati drivers aan te zetten. Vanavond even uitproberen.

Bedankt bomberman voor de links.. *D

• hjs
  • Niet online

hjs

Wie? ;)
en doe de groeten aan Noud

Verwijderd

Topicstarter
Yep, dat was Noud, erg aardige vent. Belde meteen na mijn emailtje!! (zijn inmiddels al 8 mailtjes rond dit onderwerp gestuurd)

Mocht het nog niet werken met DMA enabled dan stuurt hij cd op. Prima service.

Ik mail ze zowiezo terug als het werkt, zal de groeten doen.

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik ben nu bezig met een pc aan het samenstellen voor een collega en heb ook al 2 vraagjes gesteld aan ze, lekker snel antwoord altijd.

groeten is een geintje, neem aan dat ze mij niet kennen, van die paar mailtjes ;)

Verwijderd

Topicstarter
DMA viel niet te enablen elke keer als ik het aanvinkte verdween het uit mijn settings na een restart. Heb kast opengehaald en heb de kabel van de cd-rom losgehaald en daarna de dvd-rom kabel in de secundairi ata100 controller port gestopt naast mijn kabeltje wat naar mijn harddisk gaat.

Nu werkt DVD wel?? (DMA kan niet eens meer gekozen worden, staat geloof ik nu automatisch aan) Echter kan ik niet meer mijn cd-rom lezen.

Ik hoef toch niet elke keer als ik DVD wil kijken die kabels om te ruilen?

Iemand nog tips?
Pagina: 1