Toon posts:

RF Afstand Bediening

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb een afstand bediening bij mijn PC gekregen (Medion).
Nu wil ik weten of ik met deze afstandbediening ook andere programma's kan aansturen. Er zat een standaard programma bij, Power Cinema. Maar dat vind ik maar een kut prog..

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
Moet wel kunnen lijkt me, hier een link
met wat handige software die je i.p.v. je huidige software kunt gebruiken.
Ik dacht dat voor windows vooral WinLirc en Girder aan te raden zijn, maar ben zelf geen expert, krijg volgende week als het goed is zelf een IR ontvanger binnen die ik op de COM poort van mijn pc aan kan sluiten binnen. Dus heb de programma's nog niet kunnen testen.

En met de search moet over dit onderwerp ook wel aardig wat te vinden zijn denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Emcee op 26-04-2003 02:20 ]

• Emcee
Ik neem aan dat je deze pc hebt, de Aldi Medion Titanium MD 8008 XL

Ik lees daar dat de aftsandsbediening van X10 is en op de site van girder(->features->supported hardware) zie ik dat dit programma deze X10 afstandsbediening ondersteunt.

Edit: kweetniet zeker of het hier dezelfde AB is, aangezien x10 een merk is en geen type zo te zien.

[ Voor 57% gewijzigd door Emcee op 26-04-2003 03:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar staan alleen maar programma's voor Afstand bedieningen met compoort..?
bedankt voor je hulp trouwens

• Emcee
Waar moet jij de IR ontvanger op aanlsuiten dan? usb poort? Ik zou inderdaad niet weten of het gaat werken, maar kan vast geen kwaad om het eens te proberen. En anders vraag je het even in het topic over deze pc wat ik hierboven noemde. Misschien kan mensen daar nog handige tips kunnen geven. :) Verwacht alleen geen overweldigende respons op dit tijdstip ;) ik ga nu ook :z en :Z

[ Voor 13% gewijzigd door Emcee op 26-04-2003 02:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is probleem juist, ik heb geen IR ontvanger maar volgens mij is dat bluetooth

• Emcee
mmm nou weet ik het ook niet meer...

Verwijderd

Idd. de laatste post is meer dan twee weken oud. maar ik heb die pc ook en zie het topic nu pas. Heeft het al gewerkt bij iemand en welk progje heb je dan gedownload? Ik zou het ook wel vet vinden om het voor anders progjes te gebruiken

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 08:25
Iemand al gelukt?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 22:43

job

gebruik winlirc maar.
daar kan je genoeg programma's mee besturen.
winamp. bsplayer enz..

moet je trouwens wel een eigen infrarood ontvanger inelkaar solderen.
maarja, dat is 10 minuten werk. en kost ongeveer 8 euro.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 30-09-2003 13:37 ]

• Stevie_
Dat wordt hier niet bedoeld.

Bij de Medion pc Titanium MD 8008 Xl wordt een afstandbediening en een remote reciever geleverd. Deze reciever werkt op de usb poort. Helaas werkt het hele zooitje alleen met Cyberlink PowerCinema...niet met andere programma's.

De vraag in dit topic was: kan je met de afstandbediening en usb reciever ook andere software bedienen...zoals Winamp ed.

De meeste software die jullie aanbieden, zijn alleen geschikt voor recievers die op com poorten werken...tenminste, ik ben vandaag even wezen zoeken op internet, en heb zo gauw nog geen programma gevonden die een infraroodreciever die op de usb poort is aangesloten ondersteund.

• Stevie_
Wat foto's, kan je volgens mij wel uit opmaken dat het niet om Bluetooth gaat, maar gewoon infrarood (toch?)...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/pics/reciever.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/pics/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/pics/1.JPG

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 22:43

job

ik vraag het me af.
ik zie op die plaatjes geen ir ontvanger.
en dan zou er ook wel ir ontvanger bij staan denk ik.
rf staat denk ik dan voor radio freqency

en dat draadje wat er aanhangt lijkt me dan de antenne.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 30-09-2003 14:37 ]

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Tis dus RF, radio frequency
Girder of enig ander X10 compatible programma werkt hiermee.
www.girder.nl

• Stevie_
Het programma Girder ondersteunt alleen dergelijke apparaten die op de com-poort is aangesloten...

Dit Medion kutding zit dus aan de usb...

• casapira
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 12:51

casapira

The truth is in me.

Ik heb dus ook de medion pc (8008) met die R(adio) F(requency) afstandsbediening en het werkt dus wel. Je moet alleen ff de plugin voor x10 downloaden. Die staat ook op girder.nl. Werkt perfect.

Ik heb nu al op mn afstandsbediening staan: Winamp, Volumeregeling en VLC-player.

Sorry dat ik dit topic omhoog heb geschopt maar wou het gewoon ff melden...

[ Voor 31% gewijzigd door casapira op 19-10-2003 20:38 ]

Verwijderd

Ik heb dus ook een microstar/medion pc met die usb receiver en x10 AB. Nu heb ik girder gedownload en de plugin geinstalled maar bij settings meldt de plugin vrolijk: plugin loaded in memory but failed to initialise hardware. Hij vindt die hele usb receiver dus niet; ik kan ook zoals hierboven al vermeld is alleen uit compoorten kiezen. Dan vraag ik me af hoe casapira het dan toch voor elkaar gekregen heeft?

-edit- Heb 'm al werkend met andere plugin :) -edit-

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 14:25 ]

Verwijderd

Weet iemand waar ik de drivers kan vinden voor deze usb reciever. Ik wil namelijk niet die image van MEDION erop hebben. Ik heb hierover al met medion contact gehad, maar die meld mij dat ik de image van medion er maar op moet zetten, wat ik dus niet wil. Ze hebben geen losse drivers melden ze me, wat ik me niet kan voorstellen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 14:58:
Weet iemand waar ik de drivers kan vinden voor deze usb reciever. Ik wil namelijk niet die image van MEDION erop hebben. Ik heb hierover al met medion contact gehad, maar die meld mij dat ik de image van medion er maar op moet zetten, wat ik dus niet wil. Ze hebben geen losse drivers melden ze me, wat ik me niet kan voorstellen.
Iets meer info aub... Wat staat er op die receiver enzo? Waar heb je zelf al gekeken/gezocht? Welke medion pc? (Of is het exact dezelfde receiver als een stukje hierboven plaatjes van staan?)
Heb je hier al gezocht: http://www.medion.de/downloads/?lang=nl

[ Voor 7% gewijzigd door FlipFluitketel op 15-04-2004 15:07 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• The Loose Moose
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-03-2022
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 14:18:
Ik heb dus ook een microstar/medion pc met die usb receiver en x10 AB. Nu heb ik girder gedownload en de plugin geinstalled maar bij settings meldt de plugin vrolijk: plugin loaded in memory but failed to initialise hardware. Hij vindt die hele usb receiver dus niet; ik kan ook zoals hierboven al vermeld is alleen uit compoorten kiezen. Dan vraag ik me af hoe casapira het dan toch voor elkaar gekregen heeft?

-edit- Heb 'm al werkend met andere plugin :) -edit-
Het zou wel heel herg handig zijn als je dan even zou melden welke pulgin dan wel de goede is... Ik krijg hem namelijk ook niet aan de praat en aangezien er 5 x10 plugins op die site staan, met minimale installatie instructies zou dat een heleboel schelen.

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10-2025
Ik ben net als Bert25 opzoek naar drivers voor de Medion USB-reciever.. kan iemand me daaraan helpen? Ik heb alle Medion supportcd's al uitgepluist, maar niets kunnen vinden.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MadRettoR schreef op 14 juni 2004 @ 11:54:
Ik ben net als Bert25 opzoek naar drivers voor de Medion USB-reciever.. kan iemand me daaraan helpen? Ik heb alle Medion supportcd's al uitgepluist, maar niets kunnen vinden.
Sorry voor het late antwoord maar ik heb toevallig vandaag die USB-reviever eens op één van m'n andere computers aangesloten omdat ik die daar wel kon gebruiken.

Drivers kan je alleen op de Duitse Medion website vinden en wel hier:
http://www1.medion.de/dow...remotecontrol.exe&lang=de

Als je daarna het programma Girder gebruikt samen met de X10/ATi AIW plugin (generic X10 plugin) kun je je afstandsbediening gebruiken om vanalles en nog wat op afstand te bedienen :)

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Ik heb de marmitek RF afstandsbediening (ontvanger op USB) met girder en ook de Ati plugin.

Werkt fantastisch (alleen nu niet, harde schijf crash :().
Let op! De laatste versie van Girder is geen freeware meer.
Als je zoekt op een wat oudere versie dan is deze gratis en werkt ook naar behoren (ik draai nog gewoon fijn op de oude versie).

Verwijderd

Gisteren even mee zitten stoeien, en het werkt, maar...

1. Installatie van de Medion-driver was volgens mij niet echt nodig, omdat-ie in feite al geinstalleerd was? Zeker weten doe ik het niet, maar het viel mij op, dat de installatie een paar files in de dir C:\Program Files\X10 Hardware neerzet die ik er al had staan. Nu ja, het heeft verder geloof ik geen kwaad gedaan....

2. Het is even wennen aan de interface van Girder, maar na het lezen van de tutorial lukte het me een programma te starten en een aantal commando's (play/pause) te sturen via de afstandsbediening

3. Een aantal knoppen op de afstandsbediening lijken niet door Girder te worden herkend :'( . In ieder geval de bovenste twee rijen volgens mij (Music, DVD etc.). En hier en daar nog een andere knop. Hebben jullie dit probleem ook?

Verwijderd

Oja, vergeet ik nog 1 ding:

Met wat zoeken had ik Girder 3.2.9 gevonden (de laatste freeware versie volgens mij), maar als ik daarop de X10 plugin probeer te installeren, krijg ik een foutmelding.... Welke versie(s) gebruiken jullie? Kunnen die evt. hier gepost worden?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 11:56:
Gisteren even mee zitten stoeien, en het werkt, maar...

1. Installatie van de Medion-driver was volgens mij niet echt nodig, omdat-ie in feite al geinstalleerd was? Zeker weten doe ik het niet, maar het viel mij op, dat de installatie een paar files in de dir C:\Program Files\X10 Hardware neerzet die ik er al had staan. Nu ja, het heeft verder geloof ik geen kwaad gedaan....

2. Het is even wennen aan de interface van Girder, maar na het lezen van de tutorial lukte het me een programma te starten en een aantal commando's (play/pause) te sturen via de afstandsbediening

3. Een aantal knoppen op de afstandsbediening lijken niet door Girder te worden herkend :'( . In ieder geval de bovenste twee rijen volgens mij (Music, DVD etc.). En hier en daar nog een andere knop. Hebben jullie dit probleem ook?
Ik moest toch wel echt de drivers installeren of het werkte niet. Dan werd het apparaat als een USB Receiver herkent maar er waren geen drivers voor.

Alle knoppen werken hier... misschien toch maar eens de drivers installeren? :)
Pagina: 1