Lage write score raid(0) 2x WD Raptor

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben net de eigenaar geworden van 2 WD raptors (10k rpm) :p
Natuurlijk meteen geïnstalleerd in een verse XP install. En er een paar benches overheen gegooid. Nou heb ik echt super accesstimes (5ms) en heerlijke read scores (100 mb/sec).
Alleen wil het niet echt opschieten met de write snelheiden. Deze zijn gewoon echt laag. Zeker als je ze vergelijkt met deze. [rml]liosnel in "[ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores!"[/rml]

Hieronder heb is een plaatje ter illustrering van de snelheden.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/karel.degroot/images%5Catto.gif

Ik heb al op internet gezocht maar daar vond ik niet echt iets. En op GOT vond ik ook niet in de FAQ of in oude topics. Want daar zijn niet echt veel oplossingen gevonden. Ook het idee van converteren naar Dynamic discs verergerde de boel alleen maar.

Mijn specs zijn:

asus a7n8x (1002)
AMD TB 1400 (7,5*197)
1024 MB pc3200 DDR
WinXP SP1

[ Voor 6% gewijzigd door DRaakje op 26-04-2003 02:07 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:23

DDX

zoek eens op scsi / xp probleem
(op www.storagereview.com in forum staat er ook een 'fixje' voor die iemand gemaakt heeft)

komt er ongeveer op neer dat winxp geen caching doet bij schrijven

https://www.strava.com/athletes/2323035

• DRaakje
  • Niet online
DDX schreef op 26 April 2003 @ 10:21:
zoek eens op scsi / xp probleem
(op www.storagereview.com in forum staat er ook een 'fixje' voor die iemand gemaakt heeft)

komt er ongeveer op neer dat winxp geen caching doet bij schrijven
Helaas heeft dat ook niet gebaat. Ik ben er nu wel achter dat het misschien iets met dit http://www.tech-report.com/news_reply.x/3675/5/ te maken heeft. Want ik kom ook niet boven die 20 mb/sec

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 11:46
Staan de schijven nog in veilige modus m.b.t. schrijven ivm dat ze nog splinter nieuw zijn (dus niet langer aangehad dan 10 uur)?

• DRaakje
  • Niet online
Lijkt me sterk. Want ik ben er net achter dat als ik boot vanaf mijn oude harde schijf en dan de tests op de raid set uitvoer dat er dan wel een goede write performance is... Het is dus echt een driver prolbleem

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 11:46
Heeft denk ik eerder te maken met je virtuel geheugen of programma's die tussentijds nog naar c schrijven. Als ik bij mij een bench doe op c raid 0 dan is het slechter dan op de andere partities.

• DRaakje
  • Niet online
Brakius schreef op 26 april 2003 @ 12:52:
Heeft denk ik eerder te maken met je virtuel geheugen of programma's die tussentijds nog naar c schrijven. Als ik bij mij een bench doe op c raid 0 dan is het slechter dan op de andere partities.
Op zich is dat inderdaad wel te verwachting maar als je write 20% is van je read, dan is er iets niet goed. Ook als je kijkt naar het plaatje van liosnel, dan lukt het hem wel. DAarbij ik heb swap file voor de gein eens uitgezet en er was een klein verschil maar het maakte niet veel uit. Ik denk dus niet dat dat het is.

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 22:07
Misschien een virusscanner??? ik heb norman antivirus geïnstalleerd, als ik die uit zet haal ik wel hogere scores... maar zo laag met write performance zit ik never...... :S

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

DRaakje schreef op 26 April 2003 @ 12:46:
Lijkt me sterk. Want ik ben er net achter dat als ik boot vanaf mijn oude harde schijf en dan de tests op de raid set uitvoer dat er dan wel een goede write performance is... Het is dus echt een driver prolbleem
Check je event viewer eens in XP, dan kom je waarschijnlijk een heel mooi warningkje tegen met de melding dat "Windows de caching on disk C disabeld heeft to prevent data loss" (mooi nl-en Liam!!).
Maar goed, dat schijnt het dus te zijn, hij disabeld al je cache zodat hij niet aan dataverlies doet als de stroom eraf gaat.
Het kan ook te maken hebben met het "scsi" probleem. Hoewel dat een beetje een mythe is dacht ik. Het heeft i.i.g. te maken met hoe XP gegevens schrijft op je HDD.
Maar goed, check je eventviewer. Je hoeft hem trouwens niet altijd daar tegen te komen, soms staat ie er.
En check het Storagereview forum, veel info daar te vinden!

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• DRaakje
  • Niet online
Ik draai geen virusscanner dus dat zal het wel niet zijn, verder stond er niks in de event viewer. Op staragereview stonden voornamelijk hoe je caching enabled, maar dat heeft niet zoveel uitgemaakt.

• DRaakje
  • Niet online
heb net de nieuwste uber bios en drivers geprobeerd, wederom no go.
Ik baal hier echt van. Heeft echt verder niemand een idee?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
probeer eens windows 2000 met sp2, en haal ze es van raid af en benchmark ze gewoon.

specs

• DRaakje
  • Niet online
owkee ik denk dat ik het heb gevonden, ik heb de chunk size van de raid veranderd van 16k(auto) naar 128k(manual)
En nu zijn mijn read scores ietsie langzamer maar de write zijn nu wel lekker groot :)
Pagina: 1