Toon posts:

[DUAL CPU]TM welke celeron ondersteund asus CUV4X-D dualcpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste meede tweakers ik heb even rond geneust door het tweakers.net search engine en heb daar al een hoop gevonden!

Maar ik zou graag toch wat bevestigingen willen hebben en mischien wat tips en advies!

ik will zeer binnen kort een paar dual P3 celleron gebasseerde systemen gaan maken, maar ik weet dat de Nieuwe Celleron2 cpu's geen DUAL cpu support hebben! dat is erg jammer want er zaten toch wel veel voordelen aan deze cpu's

Nu ben ik verder gaan zoeken naar Celeron 1 cpu's en ik heb er nog een paar mogen vinden op het net Indien de winkels ze nog daadwerkelijk kunnen leveren!

Vraag 1
is Coppermine de laaste Celeron 1 cpu die beschikbaar is? gaat deze dan ook zonder problemen in dual cpu draaien? of zijn der snellere cellerons die samen kunnen werken?

Vraag 2
Aangezien het er toch wel een paar computers worden die gaan draaien wil ik ze graag pasief gekoeld hebben.
nou weet ik dat deze vraag ergens anders hoord maar omdat dit draadje toch open is kan ik het even hier vragen.
Is het uberhoubt mogelijk zonder Al te veel raare dingen deze cpu's Pasief gecoeld te krijgen door bijf een groote AMD xp heatsink te gebruiken of is dat een big no no?

Vraag 3
de mobo's die ik ga gebruiken zijn de Asus CUV4X-D moederboarden
nu heb ik al op de asus site gekeken maar er staat niet duidelijk bij tot hoever deze cpu's ondersteund de 1Ghz celleron zal hij zonder problemen aan kunnen maar ik wou weten of hij ook de nieuwe P3 (tualatin based) cpu's aan kan heb daar nog weinig over terug kunnen vinden.

Alvast bedankt voor de moete Groetjes Niels

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
De enige Celeron's die officieus kunnen SMP'en en die op dat bord passen zijn de Mendocino's en daarvan is de snelste de 533. Coppermine-128 Celeron's kun je vergeten net zoals Tualatin's (Celeron én P!!!).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1: alleen de Mendocino Celeron ondersteunt 2-way configs. De nieuwere (Coppermine/Tualatin) ondersteunen het niet.
2: kán, neem wel een groot heatsink met veel/hoge pinnen en zorg voor voldoende airflow mbv grote en stille fans. Gewoon even proberen, de Intel CPU's kunnen wel tegen een stootje ;)
3: het staat wel op de Asus support site :) Via de PMG FAQ onder "welke processoren kan ik op mijn mobo prikken?" kun je het juiste linkje vinden B)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is even zwaar balen! houd dus in dat ik voor de duure P3 moet gaan :/

Oki TNX voor de info ga ik nog even verder zoeken

• Abbadon
Ik zie trouwens dat het bord officieel geen PPGA's ondersteund, dus dual Celeron lijkt me dan helemaal van de baan. Probeer twee P!!! Coppermine's op de kop te tikken, is stukken sneller; hogere FSB, hoger clocksnelheid, meer L2 cache en SSE. Dat scheelt allemaal behoorlijk :)

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

ad1
Coppermine is een techniek voor een serie CPU's zowel Celeron als P3. De celeron 1000 is daar de snelste. Voor de tualatin techniek heb je ook celeron's en die gaan tot 1400. Tualatin kent ook de P3 en daar is ook 1400 het maximum voor die serie. Helaas zijn de P3 Tualatin moeilijk te begrijpen.
ad2
Het is mogelijk mits er maar airflow is over je koelblok
ad3
TUV4X-D heb je nodig voor Tualatin CPU's of anders de powerleap convertor voor Tualatins

Even een andere opmerking, celly's hebben geen APIC oftewel dual CPU ondersteuning en die zal ook niet op het bord zitten. een celly kan nog maar de tweede zal niet gezien/gebruikt worden. Gebruik daarvoor de echte P3 varianten en niet de celly's. Tualatin P3's kunnen ook in dual opstellingen gebruikt worden.

Mede tweakers mocht ik er ff naast zitten corrigeer me maar even, ik doe dit even uit het blote hoofd, en het is laat. 8-)

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is ik wil 5 systemen maken dus probeer maar 10 P3's voor een leuk prijsje te krijgen :D

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Twarp schreef op 26 April 2003 @ 01:21:
Mede tweakers mocht ik er ff naast zitten corrigeer me maar even, ik doe dit even uit het blote hoofd, en het is laat. 8-)
OK :P
Helaas zijn de P3 Tualatin moeilijk te begrijpen.
Ik begrijp het ook niet :+
Even een andere opmerking, celly's hebben geen APIC oftewel dual CPU ondersteuning en die zal ook niet op het bord zitten. een celly kan nog maar de tweede zal niet gezien/gebruikt worden. Gebruik daarvoor de echte P3 varianten en niet de celly's.
De Mendocino Celeron (PPGA) ondersteunt wel SMP :) Maar het is inderdaad waar dat geen enkele P!!! Celeron in SMP kan werken.
Tualatin P3's kunnen ook in dual opstellingen gebruikt worden.
Alleen de (duurdere!) versies met 512KB L2 cache ondersteunen SMP, terwijl de 256KB versies geen SMP ondersteunen.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 26-04-2003 01:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
:? Nu raak ik helemaal in de war! er zijn ook zo veel P3 cores en types op de markt gebracht dat het zo verwarrend is

zou je mischien op een rijtje kunnen zetten welke cores eventueel gebruikt kunnen worden voor dual cpu combinatie? :)

dat zou mij vlink helpen op de prijzen jacht!

• Abbadon
Ja hoor, staat hier: "Technische PMG FAQ: SMP" :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit vind ik nou echt jammer :( het net zo zin in het heele geknutsel maar hoe meer ik lees des te minder de mogelijkheden worden

Ziet er naar uit dat ik maximaal 1Ghz Coppermine B kan plaatsen op deze mobo en deze cpu gaat mij zoon 130 Eur per stuk kosten

ik denk dat ik beter een dual XP configje kan maken :+

Maar daar ga ik later wel even over na denken

IEDERGEVAL harstike bedankt voor jullie info als jullie toch nog wat goede tips of leuke prijzen gevonden hebben Its always welcome :D
*gaat nu slapen want het is al laat ;) *

Verwijderd

Jammer, p3-s lukt aardig om passief te koelen, hier 2 x 1266 mhz met passieve heatpipes...
Pagina: 1