Toon posts:

[Drive Image] Een bootable disc die direct restored

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Drive Image een image gemaakt op de hardeschijf in een verborgen partitie. Allemaal prima.
Nu heb ik ook 2 diskettes waarmee ik kan booten en de image weer terug kan schrijven, dit werkt oke.

Alleen zou ik graag deze 2 diskettes willen inruilen voor een bootable cd, dit is waarschijnlijk geen probleem met Nero.

Nu zit ik alleen met 2 probleempjes,

- hoe voorkom ik dat er "Put disc 2 - 2 in drive A" verschijnt als disc 1 en 2 op één cd staan?

- hoe kan ik ervoor zorgen dat de image van de verborgen partitie op E:\images direct terug wordt geschreven naar C: ?

In principe wil ik het dus zo hebben dat als de pc het niet meer doet dat de gebruiker alleen de cd in de drive hoeft te stoppen om de image terug te schijven, zonder 'lastige' vragen tussendoor.

Hoe kan ik dit het beste doen?

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 23:40:

- hoe voorkom ik dat er "Put disc 2 - 2 in drive A" verschijnt als disc 1 en 2 op één cd staan?

- hoe kan ik ervoor zorgen dat de image van de verborgen partitie op E:\images direct terug wordt geschreven naar C: ?
De eerste vraag : bij een bootable CD is de grootte van de image slechts 1MB. De tweede diskette past dus niet. Wat je moet doen is in je autoexec.bat van de eerste diskette aanpassen dat hij de volgende autoexec.bat (die van de tweede diskette) vanaf de juiste stationsletter aanroept. Dit staat nu namelijk niet meer op drive A: maar op C: (of D: etc, dit moet je even zelf nakijken).

Met betrekking tot de tweede vraag, volgens mij (ik heb dit nog niet geprobeerd) kun je na het laden van de bootable CD een nieuwe batch-file aanroepen die de image oppikt van je hidden partitie en wegschrijft op de gewenste partitie. Dit zal dan met parameters ingegeven moeten worden bij het opstarten van DI. Ik weet niet precies hoe dit werkt maar ik kan me voorstellen dat je wel goed moet weten welke partities je hebt om te voorkomen dat een verkeerde partitie word overschreven.

Sux6 :)

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hier een website gevonden waar het wordt uitgelegd:

http://www.powerquest.com/support/primus/id729.cfm

Het staat er allemaal duidelijk, maar toch snap ik het niet :P Hoe moet ik deze regels dan toepassen in mijn probleem situatie?
Er wordt namelijk niet beschreven of ik ook hidden partitities kan selecteren.... en welke partitie dat dan is.

In Nero kun je toch wel bootsectors > 1,44 MB maken? 2,88 kan dacht ik zoiezo... maar ik kan toch ook een hardeschijf emuleren?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
nightowl schreef op 25 april 2003 @ 23:56:
[...]

De eerste vraag : bij een bootable CD is de grootte van de image slechts 1MB. De tweede diskette past dus niet.
Incorrect: Voor floppy compatibility moet de image 1MB-2MB zijn, maar het kan ook gerust 64Mb zijn, maar in dit laatste geval verlies je DOS/Windows compatibility...maar het kan dus wel.

Bij Nero zou je dan zeggen 'Emulatiemodus Harde schijf'...in plaats van de 1.44Mb floppy emulatie. Dit is zuiver voor de volledigheid, niet iets waar de TS zonder ervaring aan moet beginnen, tenzij hij eerst een aantal uur met CD-RWtjes wil gaan doorbrengen totdat het werkt ;)

Verwijderd

Ik heb hier ff aan het zoeken geweest maar kan het niet meer terug vinden.
Ik heb zoeen diskette gehad waar het opstond.
Ik heb hem eens verbouwd gehad het is een orginele discette van Paradigit die levert deze bij nieuwe systemen die stuurt je naar een verborgen partitie.
Dus misschien dat er iemand is die diskette wel bij hand heeft en je op die manier verder kan helpen.
Pagina: 1