PC start niet snel na loskoppeling lichtnet

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
(ik heb al gezocht maar kon niks goeds vinden)

Ik heb een pc (goh), met deze specs.

Ik ga wel eens naar lanparties (morgen weer) dus dan gaat de pc ff los van het lichtnet. Als ik em daarna weer wil opstarten, moet ik een paar keer op de powerknop drukken voordat er iets gebeurt...
soms moet ik even wachten, dan weer drukken enz.

Ik weet niet waar het aan kan liggen, of het nou de voeding is of het moederbord (bios). Toen hij de laatste keer (2 weken geleden ofzo) weer opstartte na de hele 'procedure', stond er wel iets bij de Post over de power (wat precies weet ik niet meer) en dat ik mn bios eens moest gaan bekijken.

Wie weet waar het aan kan liggen, en, belangrijker, wat ik er aan kan doen?

Verwijderd

Bios batterij leeg ? Probeer eens een andere :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Komt me bekend voor als een P4PE cold-boot probleem, lijkt erop dat jij hetzelfde probleem hebt..

ja ik heb gezien dat je geen P4PE hebt ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• JER00N
  • Niet online
dual-zip schreef op 25 April 2003 @ 23:38:
Komt me bekend voor als een P4PE cold-boot probleem, lijkt erop dat jij hetzelfde probleem hebt..

ja ik heb gezien dat je geen P4PE hebt ;)
Weet je toevallig wat meer over dat probleem? :)

edit: het is weer lekker druk :X. ik ga zo pitten, ik lees morgen wel verder :)

[ Voor 12% gewijzigd door JER00N op 26-04-2003 00:18 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:19

Mentalist

[avdD]

Google is your friend!

http://www.google.com/sea...-8&q=P4PE+%22cold+boot%22

Geen directe oplossing... ;(. Je kunt de bios batterij vervangen, just to be sure... Maar voor het cold-boot prob met dat mobo is geen directe oplossing zo te zien ;(.

Zinnigste van de eerste hit op google :
Hello, all!

I found a solution to P4PE cold boot problem. In my case - I had populated DIMM3 with a double-sided DDR333 (PC2700) RAM module which apparently caused my system to not POST. My power switch wouldn't turn the machine off either. When I removed the DIMM module from DIMM3 my machine POSTed normally and since runs normally with NO abnormalities. You will find a description of the memory idiosyncracies of the P4PE on page 2-11 I believe in the P4PE manual. You can populate DIMM1 and DIMM2 with double sided DIMM module but NOT DIMM3 - if you do the machine will not POST at all. Hope this helps.
edit:

Oh damn.. dual-zip heeft me in de war gebracht, je hebt een P4B en geen P4PE..
Koop een nieuwe bios batterij.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 26-04-2003 13:12 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• JER00N
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 26 april 2003 @ 13:09:
Google is your friend!

http://www.google.com/sea...-8&q=P4PE+%22cold+boot%22

Geen directe oplossing... ;(. Je kunt de bios batterij vervangen, just to be sure... Maar voor het cold-boot prob met dat mobo is geen directe oplossing zo te zien ;(.

Zinnigste van de eerste hit op google :

[...]

edit:

Oh damn.. dual-zip heeft me in de war gebracht, je hebt een P4B en geen P4PE..
Koop een nieuwe bios batterij.
Ik snap alleen niet waarom de batterij leeg zou zijn. De pc is ongeveer 14 maanden oud (ik heb em een maand geleden van mn vader overgenomen)...

Maar het is dus _alleen_ als ie een tijdje niet in het stopcontact heeft gezeten he!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:19

Mentalist

[avdD]

Pastasaus schreef op 26 April 2003 @ 13:14:
[...]

Ik snap alleen niet waarom de batterij leeg zou zijn. De pc is ongeveer 14 maanden oud (ik heb em een maand geleden van mn vader overgenomen)...

Maar het is dus _alleen_ als ie een tijdje niet in het stopcontact heeft gezeten he!
Ok, wat anders dan : schop je batterij eruit (ja nu staat je datum verkeerd) en kijk nog eens of je cold-boot probs hebt... Zo nee, koop een nieuwe bios batterij. Als je dan nog wel cold-boot probs hebt is het wat anders.

Ja, je pc start zonder bios batterij ook wel (dan heb je alleen allemaal default bios settings..).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1