Toon posts:

Pc gooit hd, cd-rom en floppy uit op een gegeven moment.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ene probleem met een oudere pc.

Het probleem is dat de pc op een gegeven moment uitvalt. Hij geeft dan zon tik en dan valt de hd cd-rom en floppy station uit ik krijg dan zwart beeld de monitor spring op stanby. En als ik hem weer aanzet dan gaat ie niet verder hij geeft dan niet eens een piep. De cd-roms doen het dan ook niet meer.

Als ik een uur of 6 wacht, doet ie het weer. Als ik hem dan in de tussentijd weer eerder aanzet dan springt ie iets later weer uit. met later bedoel ik da ie iets verder gaat met booten. De blijft pc blijf gewoon aan maar de rest doet het niet.

What is happeing here O_O

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 23:22 ]

Verwijderd

Wat zijn de specs, Welke OS, Watvoor woeding heb je :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 23:14:
Wat zijn de specs, Welke OS, Watvoor woeding heb je :)
Amd 900 mhz
256 sdram
geforce 2 mx 440
msi ms 6340

De voeding is 230 watt. het ligt zeker niet aan de voeding want hij deed het eerst 2 jaar op een 140 watt voeding. En nu doet ie het niet op bijde voedingen.

ik heb ook geprobeerd om in de tussentijd een andere voeding erin te stoppen maar dit hielp ook niet daarom denk ik dat het niet aan de voeding ligt. Hij doet het weer wel na een uur of 6 wachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 23:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 23:19:
[...]

Amd 900 mhz
256 sdram
geforce 2 mx 440
msi ms 6340

De voeding is 230 watt. het ligt zeker niet aan de voeding want hij deed het eerst 2 jaar op een 140 watt voeding. En nu doet ie het niet op bijde voedingen. Als de hd uitvalt etc en ik stop er in die tussentijd een andere voeding erin doet ie het nog steeds niet. Maar na een lange tijd weer wel.
Ik zou toch een andere voeding proberen, Als ik dit zo hoor zijn ze allebei brak.
En een A-merk 140watts presteerd beter dan een Noname 230watts.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 23:25:
[...]

Ik zou toch een andere voeding proberen, Als ik dit zo hoor zijn ze allebei brak.
En een A-merk 140watts presteerd beter dan een Noname 230watts.
Ok I try that....ik houw jullie op de hoogte

Btw een man van paradigit vertelde dat msi mobo soms snel lekte. Waardoor er allemaal rare dingen gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 23:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 23:30:
[...]

Ok I try that....ik houw jullie op de hoogte

Btw een man van paradigit vertelde dat msi mobo soms snel lekte. Waardoor er allemaal rare dingen gebeuren.
Kijk je condensators eens na :) Er zijn idd rond die tijd mobo's met slechte condensators geweest. Maar volgens mij had MSI wel de goeie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 23:36:
[...]

Kijk je condensators eens na :) Er zijn idd rond die tijd mobo's met slechte condensators geweest. Maar volgens mij had MSI wel de goeie.
Nope het ligt zeker niet aan de voeding ik heb mijn 300 watt van mijn veel grotere pc erin gedaan en nog steeds het zelfde probleem. Duzz weet iemand anders waar het nog aan kan liggen?

Het kan zijn dat het aan de condensator liggen teminste als dat die cilindervormige dingen zijn met die kruizen op de top. Want daar ziet zwart op zon kruis aan de bovenkant bij een van zon ding.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 00:44 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een aantal MSI borden was inderdaad brak, voornamelijk die met de KT133/KT133A hadden nogal wat problemen met plotseling uitvallen enz.
Zelf had ik ooit een MSI K7T Pro 2-A die het soms niet deed, wel na uren wachten. Bord heeft de geest gegeven op den duur. Dus..... zou zomaar kunnen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 00:29:
Het kan zijn dat het aan de condensator liggen teminste als dat die cilindervormige dingen zijn met die kruizen op de top. Want daar ziet zwart op zon kruis aan de bovenkant bij een van zon ding.
Dat is inderdaad een condensator, en ik heb hier al meer verhalen gehoord uit die tijd over lekkende exemplaren. Als je een beetje handig bent kun je een nieuwe erop solderen, als je wat minder handig bent kan de locale electroboer het waarschijnlijk wel doen, en als je gewoon slim bent probeer je bij de verkoper een nieuw mobo te krijgen ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 26 April 2003 @ 02:10:
[...]
Dat is inderdaad een condensator, en ik heb hier al meer verhalen gehoord uit die tijd over lekkende exemplaren. Als je een beetje handig bent kun je een nieuwe erop solderen, als je wat minder handig bent kan de locale electroboer het waarschijnlijk wel doen, en als je gewoon slim bent probeer je bij de verkoper een nieuw mobo te krijgen ;)
Hmmz ik kan zels nie goed solderen maar ik kan iemand anders vragen. De mobo is al meer dan een anderhalf jaar oud duzz ik denk dat de verkoper daar geen genoegen mee neemt. Ik vraag wel of een kennis het erop kan solderen. Waar kan je die condensators halen btw?

mischien haal ik wel ergens in een winkel een nieuwe goedkoope asus mobo :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 13:02 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:05
Khad dat precies hier.. Ik had er XP op.. Toen een format C:\ + win2k install en alles deed het weer.

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Als je besluit te solderen moet je je bord eerst heel goed afwassen want dat zuur bijt in je bord en geleid. En dan kapt ie er weer direct mee en dan wel voor goed.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Verwijderd

Topicstarter
Fostar82 schreef op 26 april 2003 @ 13:07:
Als je besluit te solderen moet je je bord eerst heel goed afwassen want dat zuur bijt in je bord en geleid. En dan kapt ie er weer direct mee en dan wel voor goed.
Hoe moet je die dan afwassen en waarmee

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een plaatje van mijn moederbord het gaan om die eerste condensator die boven de ram sloten zit en onder dat groene koelblok.

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/20000626/msi.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 21:43 ]

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:26
zelf gemaakt plaatje? zo ja dan lijkt me niks mis met die condensator. altans op t oog.

en verder, al eens tijdens zo'n 6 uur periode de batterij eruit gehad van de bios?

probeer eens als j zo'n probleem hebt alle stroom eruit weg te voeren. door voeding uit te zetten, maar dan wel pc aandoen, hierdoor zal het mobo ontladen, wat anders dus in die 6 uur tijd gebeurt.

als ik het goed heb hoor. ga dr dus ni vanuit dat t ook echt zo is.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Topicstarter
elephtera schreef op 26 April 2003 @ 23:27:
zelf gemaakt plaatje? zo ja dan lijkt me niks mis met die condensator. altans op t oog.

en verder, al eens tijdens zo'n 6 uur periode de batterij eruit gehad van de bios?

probeer eens als j zo'n probleem hebt alle stroom eruit weg te voeren. door voeding uit te zetten, maar dan wel pc aandoen, hierdoor zal het mobo ontladen, wat anders dus in die 6 uur tijd gebeurt.

als ik het goed heb hoor. ga dr dus ni vanuit dat t ook echt zo is.
Nee dis niet die van mij, ik kan met de webcam mischien morgen wel een plaatje maken. Ik weet niet of het scherp genoeg is but aleast I can try.

Verwijderd

probeer het eens met en andere hd, ik denk namelijk dat die de kop in de parkeerstand zet en dan werkt ook je systeem niet, het zou bv door warmte kunnen komen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 00:27:
probeer het eens met en andere hd, ik denk namelijk dat die de kop in de parkeerstand zet en dan werkt ook je systeem niet, het zou bv door warmte kunnen komen
Ik heb het geprobeerd maaar het ligt niet daaraan helaas ik ben bang dat het solderen wordt :( damn wat haat ik dit.
Pagina: 1