s3 Virge GX2

Pagina: 1
Acties:

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
I UTFS

ik weet dat er zoveel topics over bestaan maar ik heb niet kunnen vinden wat ik zocht. Ik heb namelijk binnenkort een lanparty en heb OpenGL drivers nodig voor mijn videokaart.

wie kan mij helpen?

bij q3 zegt hij namelijk : Can't Load OpenGL Subsystem..

Ik kan nfshs wel goed spelen enzo..

Iemand?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Afaik ondersteund de hele ViRGE serie geen OpenGL.. En afaik heeft die kaart ook minder dan 16MB aan boord, als Q3 al draait dan gaat het but draaien.

Maargoed, als je kaart OpenGL ondersteund zit het in deze drivers, en als ie geen OpenGL ondersteund dan zit er een D3D>OpenGL wrapper in : http://jgc.homeip.net

Oh btw... Met die mesa D3D>OpenGL wrapper is het natuurlijk wel onspeelbaar traag :P. Hoeveel MB zit er eigenlijk op die kaart, aan welke snelheid moet ik denken? Riva 128 of meer TNT of zelfs TNT2 snelheid?

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 25-04-2003 23:42 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:49
Er is zeker wel OpenGL ondersteuning maar ik dacht alleen voor NT 4.0

Maar wat wil je ermee? Software modus zal sneller zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door vassago op 25-04-2003 23:39 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

vassago schreef op 25 April 2003 @ 23:38:
Er is zeker wel OpenGL ondersteuning maar ik dacht alleen voor NT 4.0

Maar wat wil je ermee? Software modus zal sneller zijn.
Q3 ondersteund geen software mode... Je hebt wel die D3D>OpenGL wrapper maar die hoef je niet eens serieus uit te proberen ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• vassago
  • Laatst online: 18:49
W3ird_N3rd schreef op 25 april 2003 @ 23:43:
[...]

Q3 ondersteund geen software mode... Je hebt wel die D3D>OpenGL wrapper maar die hoef je niet eens serieus uit te proberen ;)
LOL, ik loop achter ;)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52
De s3 virge mag de naam 3d accelerator niet eens dragen

Het wordt dus een nieuwe videokaart aanschaffen

[ Voor 34% gewijzigd door _Drake_ op 26-04-2003 21:38 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Virge? De meeste trage Direct3D kaart ooit imho. Met max. 4 mb geheugen, dus ik denk dat je beter een andere videokaart kunt nemen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• budi
  • Laatst online: 15:52
Da_Drake schreef op 26 April 2003 @ 21:37:
De s3 virge mag de naam 3d accelerator niet eens dragen

Het wordt dus een nieuwe videokaart aanschaffen
Nou, toevallig is dit wel de eerste kaart die ik texture filtering heb zien toepassen, pas vlak daarna zag ik de eerste 3DFX kaart. Ik kan me nog goed Terminal Velocity herinneren, wow wereldspel was dat! :)
MDK draait ook niet onaardig met een S3 ViRGE, zolang er maar minimaal 4 MB op zit, anders kreeg je veel witte textures.

disclaimer: het kan dan wel zijn dat ik de ViRGE kaart als eerste kaart zag die dit kon, het kan natuurlijk wel zijn dat de 3DFX chipset eerder al bestond, dat weet ik niet meer :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:21
Hopeloos kaartje, die gaat zeker geen spellen draaien.... in Direct3D stond ie meer bekend als 3D Deccellerator, en OpenGL kent ie niet.
Zit in mn driver pakket wel een Mesa DLL voor dat ding zodat ie OpenGL naar Direct3D wrapt, maar dat is TRAAG, heel erg TRAAG.

• _Drake_
MST_Morpheus schreef op 26 April 2003 @ 22:07:
Virge? De meeste trage Direct3D kaart ooit imho. Met max. 4 mb geheugen, dus ik denk dat je beter een andere videokaart kunt nemen.
UCHE KUCHE ,er zijn zelfs 8 mb varrainten geweest dus laten we er 8 mb max van maken ;)

• _Drake_
budi schreef op 26 April 2003 @ 22:07:
[...]

.

disclaimer: het kan dan wel zijn dat ik de ViRGE kaart als eerste kaart zag die dit kon, het kan natuurlijk wel zijn dat de 3DFX chipset eerder al bestond, dat weet ik niet meer :)
nee de s3 virge was de eerste kaart op de mark die simpele """""3d accelaratie""""" kon uitvoeren en filtering van textures

De nv1 was eerder maar had een erg vreemde manier van renderen waardoor er alleen spellen zijn voor gemaakt door sega
(ik heb het niet over opengl accelerators die waren er al)

ik heb er zelf ook een gehad en TV ermee gespeelt had een redelijke framerate ermee

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere berichten na elkaar te plaatsen :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:21
Da_Drake schreef op 26 April 2003 @ 23:40:
[...]

nee de s3 virge was de eerste kaart op de mark die simpele """""3d accelaratie""""" kon uitvoeren en filtering van textures

De nv1 was eerder maar had een erg vreemde manier van renderen waardoor er alleen spellen zijn voor gemaakt door sega
(ik heb het niet over opengl accelerators die waren er al)

ik heb er zelf ook een gehad en TV ermee gespeelt had een redelijke framerate ermee
NV1 heb ik hier liggen, heeft idd een heel andere manier van rendering en is alleen compatible met Win95, niet met DirectX. Er zijn maar iets van 4 spellen voor uitgebracht, en niet alleen Sega, ook Nascar is er voor de NV1 uitgebracht.

Ik heb de NV1 ooit aan de praat gehad met Carmageddon Splat pack demo, 3dfx versie onder DOS, stond er versteld van dat dat ding 3dfx aangepaste dingen renderde onder een OS waar die kaart niet voor bedoeld was :P
Pagina: 1