Toon posts:

Sybase ODBC connectie door VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een ODBC connectie te maken door een VPN naar een Sybase database.
Pc's pingen elkaar. Als ik een connectie maak naar en MS SQL server in hetzelfde remot subnet, geen probleem, alleen die Sybase connectie lukt niet.
host= ; noudp ; NoBroadcast, ingeven in de tcp ip properties van de ODBC connectie heb ik al geprobeerd, geen resultaat, of.... ik moet ze fout ingegeven hebben natuurlijk, de documentatie laat wdb wel te wensen over.
Een telnet naar de het ip adres van de Sybase server icm een poort geeft een connectie, alleen via die ODBC driver (heb ik absoluut nodig) werkt niet....
iemand een idee, of een suggestie?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

vul je wel een hostname in :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 22:49:
host= ; noudp ; NoBroadcast, ingeven in de tcp ip properties van de ODBC
Verder geef ik ook als servernaam het ip adres op.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 23:43:
[...]

Verder geef ik ook als servernaam het ip adres op.
waarom staat er dan geen adres achter "host=" :?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Welke database van Sybase? ASA of ASE?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 26 April 2003 @ 09:39:
[...]

waarom staat er dan geen adres achter "host=" :?
Wat wil je nu???
Heb je een oplossing voor me?, of lul je maar wat.
Die opmerking van host= en er staat geen ip adres achter die kan ik ook wel vinden in de documentatie van Sybase...., ja er moet een ip adres achter hahahahaha
Heb je zoiets dergelijks aan de hand gehad, en heb je dit opgelost "Erkens" of ben je gewoon snel met het zoeken van mogelijke antwoorden op INET en praat je verder poep!

Verwijderd

Topicstarter
Onno schreef op 26 April 2003 @ 19:09:
Welke database van Sybase? ASA of ASE?
Adaptive server Anywhere 7.03
Ik weet dat er problemen waren met connecties in 5.x, daarom snap ik ook niet dat het in 7.03 zo moeilijk is....

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Probeer eens dobroadcast=no.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 21:57:
[...]

Wat wil je nu???
Die opmerking van host= en er staat geen ip adres achter die kan ik ook wel vinden in de documentatie van Sybase...., ja er moet een ip adres achter hahahahaha
Heb je zoiets dergelijks aan de hand gehad, en heb je dit opgelost "Erkens" of ben je gewoon snel met het zoeken van mogelijke antwoorden op INET en praat je verder poep!
moet ik dit opvatten als een flame ofzo? :r

ik probeer enkel te helpen, en ja ik heb dit soort zaken wel vaker gehad ja, niet zozeer via een VPN maar dat boeit daarvoor niet.
Maar als dat niet goed voor meneer is dan donder je maar op :/
ondankbare hond

Verwijderd

Topicstarter
[b][ja, niet zozeer via een VPN maar dat boeit daarvoor niet.
Daar gaat het nu net om!!!.,
maar goed als je dat dus al niet begrijpt en mensen dan een ondankbare hond gaat noemen waarom post je dan uberhaupt nog in dit topic?
Je mag me best ondankbare hond noemen, maar post dan iig info waar ik wat aan heb.
Jammer dat dit weer zo'n typisch teakers topic aan het worden is door reakties als die van Erkens.
Zo druk bezig met het bewijzen dat je denkt dat je weet waar het over gaat, en het stiekem eigenlijk niet begrijpt.

Verwijderd

Topicstarter
Onno schreef op 26 April 2003 @ 22:28:
Probeer eens dobroadcast=no.
vreemd genoeg werkt die parameter ook niet.., thanks voor het meedenken!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 21:57:
[...]

Wat wil je nu???
Ik weet niet of jij 1 of andere persoonlijke vete tegen Erkens heb of dat jij gewoon verkeerd uit je bed gestapt bent.
Maar als jij denkt dat je zo kan reageren op een reply, dan hoef je ook geen hulp.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.