Audigy drivers installeren niet (goed)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Ik heb een Athlon 1800XP met Windows XP pro (engels) en een KR7a Moederboard.
Alles werkte goed, totdat ik bij een aantal problemen besloot de nieuwste Via 4in1 drivers te installeren (Hyperion 4.46).

Daarna deed m'n geluid het opeens niet meer. Na een hoop gezeik heb ik m'n PC maar opnieuw geinstalleerd, maar nu wil m'n Audigy zichzelf niet normaal installeren. Ik kan wel handmatig de drivers updaten zodat ik geluid krijg, maar ik krijg met geen mogelijkheid de Firewire of Gameport aan de praat (gele uitroeptekens enzo). Voorheen moest je gewoon de update er overheen gooien, maar ik de originele drivers van de cd draai, of de update, dan zegt hij dat hij geen Soudblaster Audigy kaart kan vinden. PCI slot wijzigen helpt ook niet.

Ik heb al een aantal keren weer geherinstalleerd met en zonder diverse Via drivers, maar dat maakt nu helemaal niets meer uit.

Iemand een idee? Ik heb al een hoop gezocht, maar kan niets vinden en ik wil zo graag m'n wingman interceptor weer gebruiken en m'n firewire poortje.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Het replygehalte is hartverwarmend te noemen ;-) Niemand een idee? Misschien wat meer info nodig? Ik hoor het graag

Verwijderd

Bios OnBoard geluid uitstaan ?

edit:
en uiteraard de software blijven installeren tot de uitroeptekens wegzijn ( de goede software wel te verstaan )

en even uitsluiten of je kaart niet kapot is :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 14:44 ]

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
tjah, welkom op GoT :+

Misschien is je audigy wel kapot ofso, niet met je handjes op de connectors vast pakken :+
Probeer eens in een andere computer (desnoods van een kennis/vriend/familie ofso)
Hoe ik me Audigy altijd installeer, is gewoon die cd erin doen installatie doen
met audio HQ, Drivers en Surroundmixer meer niet, (meer heb je ook niet nodig, creative player sux) daarna gewoon de driver update pack (wel in het engels) downloaden van soundblaster.com

Je mag tevens al naar 24 uur schoppen hoor :D je hoeft niet persee 3 dagen te wachten voordat je schopt :)

Wat is trouwens een Wingman Interceptor? :+

Verwijderd

installeer eens via start/run met een /w parameter. Dan bypass je die stomme check of je wel een geschikte kaart hebt. Moet ik bij mijn SB Live ook doen.

Wordt overigens in diverse andere topics al gemeld.

Creative player heb je maar een keer nodig en dat is om de cmms aan te zetten.

Schijnbaar heeft de /w parameter geholpen, TS reageert niet meer.........

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 15:45 ]

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Helaas helaas. De /w optie had ik al geprobeerd. Wel installatie, nog steeds uitroeptekens.

Ik wilde eerst even kijken of iemand dit misschien bekend voorkwam voordat ik met m'n kaartje ging slepen. Ik ga maar eens bij iemand anders testen (en ik word echt depri als ie het dan wel doet, want dan weet ik het nog niet zeker).

Bedankt in ieder geval.

ps
Je mag tevens al naar 24 uur schoppen hoor je hoeft niet persee 3 dagen te wachten voordat je schopt

Wat is trouwens een Wingman Interceptor?
Ja maar ik ben een geduldig man.
Een Wingman Interceptor is een Joystick (echt zo'n knuppel) echt heerlijk voor vliegspellen. De opvolger van de Wingman Extreme.

edit:
even alles in 1 berichtje proppen hoor

[ Voor 37% gewijzigd door Blindfold op 28-04-2003 21:42 ]

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

Q-bone

Dusss...

ik heb dus ook als ik wil instaleren dat ie zegt dat ie niet de kaart kan vinden terwijl ie hem wel ziet als je windows opstart. maar een uitroepteken ja... :( en bij de firewire ook. zijn daar aparte drivers voor?

bla?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58
Kijk even in WOS en lees daar in de faq hoe je drivers voor devices kan vinden en installeren.
Dit is namelijk nogal basiskennis :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.