Toon posts:

DVDR in het algemeen, en de panasonic DMR-HS2 in het bijzond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ben hier nieuw, en hoop dat ik deze post conform de policy is...

Vraagje...
Ben op zoek naar een DVD-recorder, niet voor in de PC maar stand-alone. Nu is mijn oog gevallen op een nieuw uit gekomen/uit te komen model, de panasonic DMR-HS2 en de DMR-E60S. Ik heb een paar vraagjes hierover om te weten of dit iets voor mij is, en hulp zou erg welkom zijn...

Vraag 1, wat is een 'build in SD-cardslot'? Ik kom er maar niet uit. Is dat gewoon voor een smartmediacard, en zo ja, wat heb je daar aan? 512 MB smart media schiet je toch geen klap mee op met video lijkt mij...en waarom zou dat er bij de dure DMR-HS2 er niet in zitten en bij de goedkopere wel?
Vraag 2: is dat kreng aan te sluiten op de PC? Maw kan ik bijvoorbeeld ook data vanaf PC via deze brander branden?

Stomme vragen misschien, maar ben op dit gebied een absolute newbie. Wil wel perse stand-alone ivm aansluiting naar TV/surround enzovoort.

Oh, de links naar de produkten:
De dure: http://www.prodcat.panaso...o=DMR-HS2&CategoryId=2596
De goedkopere: http://www.prodcat.panaso...=DMR-E60S&CategoryId=2596

Verwijderd

Topicstarter
Ey, audiogurus...someone must know?!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

1: Is makkelijk om meteen vanaf de kaart de foto's op je tv te laten zien.....een zeer makkelijke dia-show dus. De reden dat hij op de goedkope wel zit en de dure niet is omdat het een beetje een gadget is van de laatste tijd (Sony heeft het ook voor memorystick in de nieuwe TV zitten) en aangezien de E60 veel nieuwer is heeft deze die feature wel.

2. De HS2 heeft een DV-in (firewire) en de E60S niet. Is officieel voor Camcorders , maar theoretisch is het dus mogelijk om de HS2 aan je compu te hangen (als je firewire hebt), maar hoe dat in de praktijk gaat weet ik niet. Volgens mij kun je niet zomaar data er op gooien, maar zit je wel een beetje aan video en geluid vast.

Ik zou je wel wat anders willen aanraden aangezien ik ook een dvd-recorder wil kopen en er al een tijdje op aan het orienteren ben. Ik wilde eerst ook de Panasonic kopen (E50), maar ga nu toch maar voor de Philips DVDR 890. Want DVD+R is compatible met vrijwel elke DVD-speler en DVD-RAM met vrijwel geen een en de DVD+R(W) schijfjes zijn veel goedkoper en die DVD-recorders van Philips worden door veel winkels aangeboden en zijn dus in de aanschaf ook een stuk goedkoper. Het geld dat je zo bespaart kun je steken in de aanschaf van een DVD+RW brander en je kan je schijfjes lekker editten op de compu en je kan dan ook nog eens gewoon data branden. De DVDR890 van Philips heeft trouwens een EISA-award. (niet zo boeiend maar toch)

Verwijderd

Topicstarter
Jup, ik snap wat je bedoelt, maar die Phillips blijkt een klereding te wezen... kijk eens op www.kieskeurig.nl naar de reviews van dit produkt...allemaal mensen die problemen hebben met onleesbare discs, disc not found enzovoort...schiet dus niet echt op.
Zit daar nou een HD in of niet? Volgens mij niet, ik lees er niets over in ieder geval.
Weet er hier niemand of er geen stand-alone DVDr is die ook aan de PC te koppelen is?