Toon posts:

Hoe wordt een sub-groep gemaakt ??? met alles erop en eraan ??

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag leren hoe een sub-groep van DPC gemaakt kan worden..

ik heb een aantal vrienden die een eigen groep willen... natuurlijk inclusief de bekende stats pagina's en al....

WIE O WIE kan (en wil) het me uitleggen

Thanxxx
Proxy

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Bij een subteam moet je met zijn allen onder een en hetzelfde email adres flushen. De contributie van de verschillende leden is alleen te volgen door een eigen keyserver op te gaan zetten, met een statspage. Op deze pagina kan je dan aan de hostnames zien wat van wie afkomt ( kijk bv naar dit voorbeeld van team Just Du It ) Voor een keyserver heb je een bescheiden computer nodig met een allways-on internetverbinding (bv kabel) die je ook echt 24 uur per dag kan laten draaien. De software die je nodig hebt is (behalve OS en webserver) allemaal via de site van distributed te vinden. Voor hulp bij de installatie kan je o.a. op dit forum en in het #dpc kanaal op irc.sorcery.net terecht.

We spend our years as a tale that is told

• [J.d.I.] Exploder
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 12:40
Of ja kan natuurlijk ook een bestaand team joinen als je zelf niet de juiste kennis in huis hebt. Je moet namelijk wel weten hoe je je webserver installed, de stats laat genereren, voor de nicknames een DNS server.. enz.. Maar voor hulp ben je natuurlijk in #DPC altijd op het goede adres.

Die nicknames omzetten naar hostnames gaat trouwens alleen goed als de teamleden op verschillende ip ranges zitten, anders zijn ze niet meer uit elkaar te houden (zoals ook is te zien in onze stats, en dan moet je er bv 2 onder 1 naam zetten).

Team |>Just dU It!<|
exploder.keyserver.org