Toon posts:

Draytek Vigor 2200e: Hoe heb jij DoS Defense ingesteld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firmware van mijn Vigor 2200e geupgrade naar v2.3.6. Alles werkt nu opperflex, alleen ben ik benieuwd hoe 'de tweaker' zijn DoS Defense heeft ingesteld en waarom....

Ik heb alles in het DoS Defense venster in ieder geval op enabled staan of op geblocked staan, om de eenvoudige reden dat het me veiliger 'leek'.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

heb hem net 1 minuut geleden geflashed.
Ik flash hem met de all zodat mijn instellingen bewaard blijven.
Maar goed om op je vraag terug te komen heb ik daar nog niets ingesteld.

Ik zal straks nog eens een scan doen en kijken hoe of wat.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
Ik heb alles aangevinkt bij Dos Defense en kijk de komende dagen wat er gebeurd, mocht er iets vreemds gebeuren met m'n verbinding, dan geef ik het door: "testing-time"!!

De firmware v.2.3.6. op de ned. drayteksite, werkte bij mij "poepie-traag": vooral bij het in de router komen, om evt. menu te wijzigen, was erg langzaam!
Nu de Taiwan-versie gedowned en tot nu toe ok hier.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
FF een ander vraagje: ik heb de mijne (2200x) net geflashed. Maar het vreemde is dat ik nu ook een wireless lan instellings pagina heb :? Terwijl de hele router dat niet heeft. Alle istellingen zijn ook gewoon te veranderen :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat wireless verhaal is mij ook niet helemaal duidelijk. Je zult toch iets van een antenne of zo nodig hebben lijkt mij. Tot nu toe loopt de NL firmware bij mij nog steeds zonder problemen :)

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
de nederlandse versie is blijkbaar niet helemaal in orde daar krijg je inderdaad ineens een wireless lan optie.

Probeer de onderstaande versie eens.

ftp://ftp.draytek.com.tw/...E/NORMAL/v2k20236_all.zip

En zoals als iemand anders al melde op een ander forum is de snmp optie ineens weg. :?

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en de firmware uit Taiwan gehaald.
Wireless Lan gebeuren is idd verdwenen nu en ik maak me wijs dat het internetten sneller gaat. Maar ja, dat weet ik natuurlijk niet zeker.

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
Nog steeds geen problemen met de nwe. firmware, alle pc's in netwerk en de Xbox draaien o.k.! Geluk bij deze firmware: stealth-scan bij pcflank(portscan) geeft als uitslag: alles stealth..
Pagina: 1