Hoe veel 'stille' modders zijn hier?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik mod wel eens een puntje mee op de FP (en als je niet weet waar ik het over heb moet je de faq's van TMF en de FP maar lezen :)), maar ik reageer hier zelden.

In LM vacature vroeg Renegade zich af waarom ik nooit reageerde, en mijn antwoord was: 'wat zou ik dan moeten zeggen?'.

Er is ongeveer een jaar geleden een Poll gehouden, en daar kwam uit dat 92% alleen maar lurkte, maar ik kan niet zo snel terugvinden of er ook veel FP-modders bij zitten, of alleen maar lezers van TMF (waar dit topic staat, niet die zender).

Mijn vraag is nu: Zijn er nog meer 'stille' modders, die wel actief op de FP modden, maar zelden tot nooit hier (durven :P) reageren?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natuurlijk zijn die er, ik reageer hier zelden, maar lees de meeste discussies wel mee. En modden hoort er gewoon bij als je een nieuwsbericht leest, kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 16:39
Een actieve modder wil ik mezelf niet noemen maar als ik een draadje doorlees @ fp kijk ik toch altijd wel ff of er niet iets heel scheef staat. Ook de discussies hier @ TMF vind ik altijd wel leuk om te lezen maar net als jij heb ik zoiets van ik mod lang niet genoeg om hier recht van spreken te hebbe. IK voel me daarvoor te veel buitenstaander zeg maar.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik modde regelmatig op de frontpage... echter recente ontwikkelingen hebben me gedwongen om er voorlopig niet meer te komen (da's een discussie die hier niet gevoert hoeft te worden...)

over een tijdje kijk ik wel weer, maar ik ben ff compleet door mijn motivatie heen.....
Maar tegen de tijd dat ik weer modpuntjes ga scoren zal ik ze ook weer naar eer en geweten vrolijk gaan verdelen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

twit schreef op 25 april 2003 @ 21:14:
Een actieve modder wil ik mezelf niet noemen maar als ik een draadje doorlees @ fp kijk ik toch altijd wel ff of er niet iets heel scheef staat. Ook de discussies hier @ TMF vind ik altijd wel leuk om te lezen maar net als jij heb ik zoiets van ik mod lang niet genoeg om hier recht van spreken te hebbe. IK voel me daarvoor te veel buitenstaander zeg maar.
Twee dingen:
  • [1] Recht van spreken heeft iedereen hier per definitie. Al doe je maar één moderatie en één reactie per jaar. [2] Dit is het dual-mod forum. Iedereen is hier buitenstaander en insider tegelijkertijd. Je kunt je dan inderdaad nog steeds buitenstaander voelen, maar dat hoeft absoluut niet.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
Ik huppel meestal wel even door de reacties heen op artikelen die ik zelf op de FP gooi. Ook in andere posts kijk ik meestal wel even of er nog scheve waarderingen tussen staan, maar een enorm actieve modder ben ik zeker niet. Ik lees hier eigenlijk ook pas sinds kort een beetje wat er speelt, daar voor kwam ik uberhaupt niet eens in TMF.

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik kom hier vrijwel nooit. Toch mod ik toch wel regelmatig wat posts. Ook 's nachts om 4 uur wil ik de restanten wel eens wegmodden :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik kom hier bijna nooit maar zo nu en dan ga ik fantiek modden. Ik ben dan zo'n uurtje bezig met berichten lezen en modden. Na dat een keer gedaan te hebben ben ik zo een paar weken zoet en modereer ik een toevallig gelezen bericht hier en daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mod meestal maar eens in de week ofzow, maar dan loop ik meestal al1 de ongemodde berichten af
en zo afentoe lees ik hier eens mee, maar dit is mijn 1e post hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Ik lees de reactieq altijd bij de berichten, en als ik iemand zie die een goede reactie geeft, en weinig punten heeft wil ik wel eens een puntje bijgeven. Omgekeerd ook natuurlijk :) TMF bezoek ik eik zelden :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

Rival24

I'll Be Back

Ik mod heel zeldzaam wel eens omdat er soms posts bijstaan die te laag gewaardeerd worden (als er nieuws is over een ati videokaart en iemand komt met een objectief verhaal waarin het ding niet de hemel in wordt geprezen krijgt ie vaak een lage score vanwege de ati-lovers) Verder heb ik geen zin in het modden op de frontpage met punten omdat er teveel mensen zijn die geen biet van het modden snappen, en da ga ik het ook niet mee recht trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38
Tja wat is actief modden. Als ik weer eens wat puntjes krijg ga ik weer actief modden. En verder lees ik meer dan dat ik berichten plaats. :) Dus daarom mod ik weinig.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rival24 schreef op 29 april 2003 @ 13:57:
Ik mod heel zeldzaam wel eens omdat er soms posts bijstaan die te laag gewaardeerd worden (als er nieuws is over een ati videokaart en iemand komt met een objectief verhaal waarin het ding niet de hemel in wordt geprezen krijgt ie vaak een lage score vanwege de ati-lovers) Verder heb ik geen zin in het modden op de frontpage met punten omdat er teveel mensen zijn die geen biet van het modden snappen, en da ga ik het ook niet mee recht trekken. :)
juist voor dat laatste hebben we jou / jullie nodig. Mensen die WEL snappen wat het modden inhoud, en die ook mee willen helpen om alles recht te trekken.

Er zijn toch zo al veel namen die ik nog (beina) nooit op TMF heb gezien. En zoals Botoo al zij, voel je geen buitenstaander. Dit is een gezellig forum, waar ook nodige zaken serieus afgewerkt worden.

En als iemand zin heeft, kan hij natuurlijk ook op de TMF meeting komen, om te zien wie allemaal bij welke nick hoort, en deze keer ook gezellig te lannen. Wel even opgeven van te voren. (zie mijn sig voor meer info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 01:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

normaal gesproken mod ik redelijk op de FP maar door allerlei andere zaken heb ik de afgelopen weken geen tijd voor gehad. Verder probeer ik toch ook regelmatig hier te lurken om zodoende bepaalde dingen mee recht te trekken.

Het reageren in de topics hier @ /16 doe ik redelijk weinig omdat ik vaak lees op de momenten dat eigenlijk al veel is gezegd waardoor mijn post in principe niks nieuws toevoegd aan de dan al gevoerde discussie. Mocht het zo zijn dat ik wel op tijd ben dan probeer ik wel te reageren :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik lurk 99% van de tijd hierzo...

/me denkt dat die ene procent niet telt voor lurkgedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

* silentsnow heeft soms het gevoel dat hij een van de weinige mods is...

Heel vaak zie ik reacties die maar één keer gemod zijn. Dan kan je nooit een representatieve score halen als je het mij vraagt :/

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Modden ja, actief TMF gebruik niet (meer).

Te druk voor gekregen om me actief met dergelijke zaken te bemoeien. Erg goed dat er mensen zijn die het volhouden om objectief door zo'n hoop slijk heen te worstelen af en toe. Ik verspil mijn tijd er echter niet meer aan om 16 jarige pubers in het gareel te houden. Heb je de ene lading eindelijk op orde, zijn de 14 jarige inmiddels 16 geworden... :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rival24:
Verder heb ik geen zin in het modden op de frontpage met punten omdat er teveel mensen zijn die geen biet van het modden snappen, en da ga ik het ook niet mee recht trekken.
hawks:
juist voor dat laatste hebben we jou / jullie nodig. Mensen die WEL snappen wat het modden inhoud, en die ook mee willen helpen om alles recht te trekken.
ik sluit me bij rival aan. ik heb geen zin in nutteloos werk.
heel soms, als ik een reactie erg inzichtvol (of juist niet) vind, wil ik wel eens een puntje modden, maar verder ook niet.
eigenlijk probeer ik tegenwoordig maar nieteens op die punten te letten, want het slaat toch 'nergens' op. technische onzin wordt hoog gemod, behulpzame reacties laag etc. als ik daarop ga letten zit ik me alleen maar te ergeren, en ik heb dus geen zin om te modden omdat anderen in mij ogen verkeerd modden, omdat dat 'goed is voor het gemiddelde'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
Ik mod(de) vrij regelmatig op de FP (nu ff minder wegens tijd gebrek enzo...) maar kom (bijna) nooit in TMF, 't is voor mij meer om die stappel modpuntjes te verwerken (maar dan wel zo rechtvaardig mogelijk) ik loop niet speciefiek een artikel na maar als ik iets zie wat anders kan/moet dan gooi ik d'r ff een paar puntjes tegenaan ;)(meestal als er een aantal reacties nog ongemod blijkt te zijn kijk ik wel ff ;))

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

Rival24

I'll Be Back

En dan begrijp ik dus niet waarom het oude systeem niet gewoon gebruikt wordt, slechts een paar mensen mochten modden, mensen die er tenminste verstand van hadden, mensen die wisten hoe ze moesten modden. Waarom wordt dat systeem niet gewoon hersteld? Of worden de punten compleet verwijderd, dan heb je tenminste daar geen gezeik meer mee (dan krijg je alleen gezever over postcount e.d. ;))

dit heeft vast wel ooit in een ander topiq gestaan:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

rival24 schreef op 02 May 2003 @ 14:52:
En dan begrijp ik dus niet waarom het oude systeem niet gewoon gebruikt wordt, slechts een paar mensen mochten modden, mensen die er tenminste verstand van hadden, mensen die wisten hoe ze moesten modden. Waarom wordt dat systeem niet gewoon hersteld? Of worden de punten compleet verwijderd, dan heb je tenminste daar geen gezeik meer mee (dan krijg je alleen gezever over postcount e.d. ;))

dit heeft vast wel ooit in een ander topiq gestaan:p
Dat is niet democratisch! ;)
Ik denk dat zo'n systeem invoeren op gigantisch veel verzet kan rekenen van alle karma-whores. Dat was ik 3 jaar geleden ook, en ow wat had ik toen een afschuwelijke hekel aan die TMF'ers die gezamelijk al mijn zuurverdiende karmapuntjes meedogenloos wegmodden :+

Nu doe ik dat zelf >:)
;)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
m.m schreef op 02 mei 2003 @ 15:18:
[...]

Dat is niet democratisch! ;)
Ik denk dat zo'n systeem invoeren op gigantisch veel verzet kan rekenen van alle karma-whores. Dat was ik 3 jaar geleden ook, en ow wat had ik toen een afschuwelijke hekel aan die TMF'ers die gezamelijk al mijn zuurverdiende karmapuntjes meedogenloos wegmodden :+

Nu doe ik dat zelf >:)
;)
- overigens was ik eerst ook een 'stille'

[ Voor 4% gewijzigd door Teckna op 02-05-2003 17:38 ]

Pagina: 1