Toon posts:

Hoe moet ik een mailserver maken en configuren zonder domein

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heyy Tweakers!

Ik heb lopen zoeken, zoeken en nog eens lopen zoeken maar ik lees zoveel dat ik niet eens weet wat ik moet doen! Ik zal het uitleggen. Ik draai dus Windows 2000 en heb een webserver draaien met een forum erin. Nu wil ik ervoor zorgen dat mensen zich moeten registreren en een bevestigingsmail krijgen dat ze geregistreerd zijn. Maar daarvoor moet ik natuurlijk een mailserver hebben. Ik heb geen domein. Dus mijn vraag is, is het dan alsnog mogelijk om een mailserver op te zetten, en zoja, wat zijn de stappen die ik moet nemen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hmm je hebt helemaal geen domein nodig voor een mailserver?????
Ik draai op mijn mailserver ook een niet bestaand domein, maar als afzender adres vul ik gewoon mijn eigen E-mail adres in en alles loopt op rolletjes.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 20:51:
Hmm je hebt helemaal geen domein nodig voor een mailserver?????
Ik draai op mijn mailserver ook een niet bestaand domein, maar als afzender adres vul ik gewoon mijn eigen E-mail adres in en alles loopt op rolletjes.. :)
En hoe zet je dan de mailserver op en wat gebruik je daarvoor?

Verwijderd

Ik heb hiervoor linux gebruikt... Maar ik zou zeggen zoek eens op hoe zet ik een mailserver op onder windows

of zoek eens op download.com

edit: ik denk dat je sendmail nodig hebt, dus dat moet in de mailserver zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 20:59 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
user@<ip-adres> werkt meestal ook

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mdaemon -> tucows.com

Verwijderd

ik gebruik Merak als mailserver, maar die krijg ik zonder domein ook niet goed aan de praat :( . Ben benieuwd hoe dit draadje verder zal lopen :) . Ook ik heb windows 2000 met een forum.

Om deze mail server aan de gang te krijgen zal je dus in Apache de mailfunctie aan moet zetten / configureren.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 07:42 . Reden: gewoon wat extra toegevoegd :) ]

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 19:12
Je kan toch de SMTP service van IIS gebruiken??
Moet gewoon werken

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Probeer eens 602 LAN Suite Pro.
http: //www.602software.com

bevat o.a.:
Proxyserver
E-mailserver
Firewall
Anti-Spam
Webserver

en is kostenloos

Gowron is 100% AMD

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 20:48:
Heyy Tweakers!

Ik heb lopen zoeken, zoeken en nog eens lopen zoeken maar ik lees zoveel dat ik niet eens weet wat ik moet doen! Ik zal het uitleggen. Ik draai dus Windows 2000 en heb een webserver draaien met een forum erin. Nu wil ik ervoor zorgen dat mensen zich moeten registreren en een bevestigingsmail krijgen dat ze geregistreerd zijn. Maar daarvoor moet ik natuurlijk een mailserver hebben. Ik heb geen domein. Dus mijn vraag is, is het dan alsnog mogelijk om een mailserver op te zetten, en zoja, wat zijn de stappen die ik moet nemen?

Alvast bedankt!
D'r zit in Win2K een mooie SMTP server (onderdeel van IIS, juist voor dit soort situaties bedoeld).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• xhal3
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 18:47
Waarom gebruik je niet mail/smtp server van je ISP ?

xhal3

Pagina: 1