Toon posts:

Internet printen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een webserver. Nu wil ik een printer delen op internet, maar dat lukt niet helemaal over internet. Via het netwerk kan ik gewoon via mijn webserver printen zonder foutmeldingen.

Ik krijg deze foutmelding als ik de printerlijst via internet opvraag:

An error occurred processing your request.
Error Code: 80070035
Note: Get ADSI Printers

Server:
Pentium 2 350 Mhz
Windows 2000 advanced server, IIS 5.0
Hp Laserjet 4 Plus

Ik weet dat het met active domain te maken heb maar niet wat er fout is.
Heb al gekeken op Google en GoT maar met geen resultaat.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
printerlijst :?

Als je gewoon een ipp share in je IIS maakt, zou het voor zover ik weet moeten werken.

* DJSmiley heeft een Jetdirect in z'n laserjet, dus ik print direct naar printer.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 25 April 2003 @ 21:48:
printerlijst :?

Als je gewoon een ipp share in je IIS maakt, zou het voor zover ik weet moeten werken.

* DJSmiley heeft een Jetdirect in z'n laserjet, dus ik print direct naar printer.
Die lijst met aangesloten printers die IIS weergeeeft, maar in dit geval geeft hij een foutmelding:

An error occurred processing your request.
Error Code: 80070035
Note: Get ADSI Printers

Ik heb gewoon heel de printers map in iis geshared, hij werkt gewoon in het netwerk maar niet op internet. :'(

De Laserjet hangt wel aan de router via een printerpoort op de router, zou het dus ook direct kunnen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 22:02 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 21:58:
[...]

De Laserjet hangt wel aan de router via een printerpoort op de router, zou het dus ook direct kunnen ?
Mogelijk wel, IPP support is redelijk gangbaar volgens mij.

Ik heb zelf een Jetdirect in mn laserjet (4050) en doe, zoals ik al zei, het direct naar de printer. In de router portmapje gemaakt, et voila: printen via inet op mn printer thuis ;)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het wel via IIS gaat, en wat dus die foutmelding is als ik de printerpagina op internet opvraag ?