IBM Deskstar geeft raar geluid en is niet meer benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 21:09

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Ik heb al een hele tijd een IBM DeskStar 40GB HD, maar ik was net Baldur's Gate aan het spelen en opeens krijg ik een blauw scherm en begint mijn HD rare geluidjes te maken.
Ik heb geprobeerd opnieuw op te starten, maar halverwege het laden van windowsXP staat hij vast, en begint hij opnieuw dat rare geluidje te maken.

ik heb hem nu in een andere PC hangen maar nog steeds kan ik hem niet benaderen. Het geluid lijkt hierop: *kras*kras*kras*kras*...4 keer korte "schurende" geluidjes dus, en dat blijft zich herhalen. Het gekke is dat hij begint met dat schuren wanneer de schijf benaderd wordt. Ik heb hem nu in mijn server zitten(als Sec. Master) en hij begint pas op ongeveer de helft van de windows-opstart.

Heeft iemand een idee wat ik hier nog aan kan doen? Ik hoop echt niet dattie stuk is want een groot deel van mijn MP3's(lees: 26GB) staat op die schijf, tevens een backup-partitie(3GB) en nog wat games :S

Ik had wat topics gevonden over een site van IBM waar die geluidjes op te vinden zijn, maar omdat die schijf-productie nu is overgenomen door hitachi kan ik die pagina niet meer vinden. Als iemand weet wat er aan de hand is of me aan die site van die geluidjes kan helpen: _/-\o_

Update:(jah, zo snel al! :D) Windows2003-server(trail version :'( ) is nu de schijf aan het controlleren, maar dat geluidje blijft, en hij lijkt wel stil te staan. Het duurt ook een hele tijd(lees: minuten) voordat die schijfcontrolle start.

[ Voor 11% gewijzigd door AlKoholiK op 25-04-2003 20:18 ]

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Ik geef je weinig hoop, ik kreeg ook dat geluid, enne haddisk is kaduk .

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op de site van IBm kan je een tooltje down-loaden om naar je schijf te laten kijken. Daar kan je je ook aanmelden in verband met eventuele garantie.
Maar dat had je ook kunnen lezen in de FAQ.

Wanbeleid is ook beleid.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
agent327 schreef op 25 April 2003 @ 20:29:
Op de site van IBm kan je een tooltje down-loaden om naar je schijf te laten kijken. Daar kan je je ook aanmelden in verband met eventuele garantie.
Maar dat had je ook kunnen lezen in de FAQ.
Jah das de Drive Fitness Test...ik ben niet helemaal achterlijk. Maar ik vroeg om een pagina waar alle geluidjes beschreven werden.

Maar weer een update: Ik kom nu met win2k3-server weer op die schijf, maar ik weet niet voor hoe lang. Hij heeft er echt dike 15 minuten over gedaan om die schijfcontrole te voltooien(bij het opstarten (was NTFS gelukkig) ), dus ik ga hem wel lekker naar IBM(ok...Hitachi) opsturen, want ik blijf niet aan de gang

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

AlKoholiK schreef op 25 April 2003 @ 20:38:
[...]

Jah das de Drive Fitness Test...ik ben niet helemaal achterlijk. Maar ik vroeg om een pagina waar alle geluidjes beschreven werden.
Sorry dat ik het zeg...maar waarom post je dan. DFT draaien, foutcode opschrijven en opsturen. Eventueel kun je nog hopen dat je met een recovery-programma nog wat data kan redden maar reken er niet op.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 21:16:
[...]

Sorry dat ik het zeg...maar waarom post je dan. DFT draaien, foutcode opschrijven en opsturen. Eventueel kun je nog hopen dat je met een recovery-programma nog wat data kan redden maar reken er niet op.
Erhm in mijn startpost staat toch duidelijk de vraag naar iemand met dezelfde ervaring of iemand die weet waar die pagina met geluids-omschrijvingen zich verstopt? Ik heb in het verleden ook problemen met dezelfde schijf gehad(hij werd soms gewoon niet herkend door de BIOS), en toen heb ik ook die schijf getest, maar hij kon geen fouten vinden. Nu ben ik er wel van overtuigd dat hij een foutcode geeft, en zoniet dan geef ik er wel een paar klappen met een hamer op ofzow, want ik heb er geen zin meer in

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020

www.retroforum.nl

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Jah die zocht ik!
Alleen staat het geluidje wat ik zoek er niet tussen :( toch bedankt!

Verwijderd

Dies aan zun laatste uren bezig :/

min 40gb heeft na 2x geruilt te zijn door ibm door de straat gevlogen zo kwaad was ik op die rot schijf

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Die is idd bijna dood. Zo'n kgg-kgg-kgg komt vaak voor, en dan ist meestal te laat. (was bij mij wel zo iig) Ik weet niet of je nu al je data al gebackupped hebt (denk het wel) anders kan je proberen om de schijf op zn zijkant te zetten, dat wil nog wel eens helpen.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
nou ik heb geluk gehad...die schijf is dus weer enigzins benaderbaar(*knockonwood*) maar voor hoe lang weetikniet. Die schijfcontrole van windows heeft mijn backupartitie voor 80% leeggehaald, en het is alweer een half jaar geleden dattik een backup gemaakt had(ik zat 5 maanden in Australie). Ik heb dus wel een backup van alle programma's enzow maar die is wat ouder...maargoed, ik heb nog wat om op terug te vallen.

Ik ben nu bezig zoveel mogelijk MP3's te backuppen op andere schijven, en dan gaat die schijf lekker retour naar IBM. Mocht ik dan dezelfde terugkrijgen dat ik schreeuwen en dan keil ik hem lekker door het raam! :D Ik hoop morgen op de PPCdumpdag nog een mooie WD van 80GB(de 8Mb Cache-schijfjes schijnen het wel goed te doen), dus ik zal iig niet lang zonder PC zitten(hoopik) maar het was wel ff schrikken...woei

Btw: die backup-partitie is 3GB. Er staat in Deze Computer dat er nog 425MB beschikbaar is, maar alles wat op die schijf staat is een map met game-updates en savegames van 740MB en een map "WII" die leeg is...Er hoort nog een map met programmabackups op te staan, maar die zie ik niet(en nee, het is geen verborgen map, dat hebbik al nagekeken). Is het met windows mogelijk om die data terug te halen?

[ Voor 21% gewijzigd door AlKoholiK op 25-04-2003 22:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 21:52:
Dies aan zun laatste uren bezig :/

min 40gb heeft na 2x geruilt te zijn door ibm door de straat gevlogen zo kwaad was ik op die rot schijf
Hoe is dat afgelopen met de garantie afhandeling ? ;)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hoe warm wordt je schijf eigenlijk? Ik ben er op over gegaan al mijn schijven(zowel IBM, Maxtor, WD als Seagate) met stille ventilatoren te koelen en heb gelukkig nog geen problemen gehad. Dat help jouw schijf waaarschijnlijk helaas niet meer, maar misschien iets voor de toekomst.

Wanbeleid is ook beleid.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
agent327 schreef op 25 April 2003 @ 22:31:
Hoe warm wordt je schijf eigenlijk? Ik ben er op over gegaan al mijn schijven(zowel IBM, Maxtor, WD als Seagate) met stille ventilatoren te koelen en heb gelukkig nog geen problemen gehad. Dat help jouw schijf waaarschijnlijk helaas niet meer, maar misschien iets voor de toekomst.
Nou hij is nu dus constant aan het copuleren(kopieren dus :D) en hij wordt niet warm...wel redelijk lauw maar niet dat je hem niet meer kunt aanraken, en zeker niet op die temperatuur dat ik denk dat koeling nodig is, dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Maar dit heeft bij mij ookal gespeeld hoor. Ik kwam er alleen achter dat het onnodig was omdat die schijf dus niet heet werd. Hoe dat met mijn nog-aan-te-schaffen schijf zal zijn hangt af van de schijf natuurlijk, maar ik zal er zeker op letten

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:48
Klinkt als bad sectors, een helaas voor mij maar al te bekend geluid, ik heb pas mn 4e 45 Gb 75GXP opgestuurd naar Hitachi, al mijn schijven hebben het op die manier opgegeven, op 1 na die in de init bleef steken en niet meer herkend werd door de bios. Een paar flinke klappen hebben toen geholpen om em weer ff draaiende te krijgen, al had ik wel bad sectors na die tijd (en een errorcode van dft) :D. Heb net bevestiging gekregen dat de vervangende drive onderweg is, ik hoop dat et een 60 gig 120GXP is, dat hebben ze beloofd tenminste
Pagina: 1