[DVD] Dvd op hd met originele ondertiteling

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een dvd speler in mijn pc met een dvd erin. Nu wil mijn broertje deze ook graag zien, maar hij heeft geen dvd speler in zijn pc.

Ik heb video + geluid nu met DVDdecrypter op mijn harde schijf gezet en ik zou graag de ondertiteling op de dvd willen gebruiken tijdens het kijken.

Hoe doe ik dit :? Met Vobsub kan ik een .vob file maken, maar deze kan ik niet lezen in PowerDVD. Search enz. uiteraard al gebruikt. Bedankt voor de hulp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

en als je het met DeCSS ript?
dat heb ik ook gedaan, en daarmee lukt het volgens mij wel (PDVD 2.5 overigens).

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 25 April 2003 @ 19:59:
en als je het met DeCSS ript?
dat heb ik ook gedaan, en daarmee lukt het volgens mij wel (PDVD 2.5 overigens).
Na geript te hebben met DeCSS crashed mijn videodriver wanneer ik de dvd probeer af te spelen.

Wanneer ik een .vob file appart neem krijg ik grijs beeld met slecht geluid. DeCSS ript dus helaas niet goed :(. Iemand anders nog tips :?

edit: na een paar uur prutsen is het gelukt met DVD decrypter 2.4 (zie www.doom9.org). Dan vervolgens alle files die op de dvd staan encrypten (en niet alleen de files die 2.4 standaard selecteert). Dan werkt het perfect. Met versie 3.1.0 kan je niet zelf selecteren wat je wil kopieren. Vandaar het gebruik van de oude versie.

Ik hoop dat andere gotters hier nog wat aan hebben. Scheelt een hoop tijd als je niet eerst zelf hoeft te prutsen.

[ Voor 35% gewijzigd door dr snuggles op 25-04-2003 21:28 ]

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
1. Rip de DVD met DVDDecryptor naar een ISO.
2. Mount de ISO met DaemonToolz (of een soortgelijk programma).
3. Speel de DVD af met een software dvd speler (Win/PowerDVD).

voila..

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Vob's, geript met dvddecrypter, heb ik prima kunnen afspelen met Bsplay

Exact expert nodig?

Verwijderd

Je kan ook de smartripper proberen en dan back up kiezen. Dan ript ie alles incl. verschillende audio stream ondertitels enz

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:51
QuarK schreef op 25 April 2003 @ 22:05:
1. Rip de DVD met DVDDecryptor naar een ISO.
2. Mount de ISO met DaemonToolz (of een soortgelijk programma).
3. Speel de DVD af met een software dvd speler (Win/PowerDVD).

voila..
Lijkt me de beste manier (zo doe ik het ook altijd)

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57
Ik rip gewoon de hele DVD met DVD-Decrypter in file mode naar de HDD en kan daarna gewoon met PowerDVD alles afspelen (VIDEO_TS.IFO bestand op de HDD selecteren). Je hoeft niks te " mounten" o.i.d. Werkt perfect.

Indien ik er een backup van wil maken kan ik vervolgens met Pinnacle Instant Copy de ongewenste tracks, talen en/of ondertiteling weghalen (alles is te previewen in Instant Copy!) en naar DVD branden. Supermakkelijk. :)
Pagina: 1