Format c: + herinstallatie xp, hoe krijg ik bestanden terug?

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:13
Mijn pc is voor repartie terug gegaan naar een monteur (ik kan het zelf wel maar ik had 3 jaar on site garantie) maar die grappenmakers hebben mijn schijf geformateerd en xp opnieuw geinstalleerd.

Nou was ik bezig met een homepage en heel mijn ontwikkel map ben ik nu kwijt, ook al mijn zelfgemaakte muziek bestanden en als klap op de vuurpijl al mijn foto's weg :(

Jah ik had voordat ik die pc mee had gegeven zelf ff een backup moeten maken maar dat heb ik niet gedaan |:(

Is er nog een mogelijkheid mijn data terug te krijgen en zo ja met welke tools kan ik dat het beste doen ?? Ik heb al gezocht met google en ik heb wel het een en ander gevonden maar ik installeer het liefst niks op mijn pc van dat kan mijn misschien nog meer data kosten.

Kan iemand mij uit de brand helpen ?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• L0g0ff
*knip*

Eerst lezen dan roepen ;)

[ Voor 91% gewijzigd door L0g0ff op 25-04-2003 20:12 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je nog een aanrader wilt.. GetDataback heeft bij mij wonderen verricht. Maar dat kost wel wat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ik maak dankbaar gebruik van R-Studio NTFS :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

maar ik installeer het liefst niks op mijn pc van dat kan mijn misschien nog meer data kosten.
Moet je ook niet doen. Die HDD alleen read-only benaderen, zelfs die Windows niet starten. Als je 1 HDD hebt: uitschroeven en in een andere bak hangen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Je hebt proggies zoals GetdataBack for Ntfs en je hebt er een voor FAT 32!!!!!!!voor fat http://www.getdataback.com/gdb.zip en voor NTFS http://www.getdataback.com/gdbnt.zip !

• L0g0ff
Ik ben nu mijn data aan het terug halen met getdata back. :) Das echt een SUPER PROG. Tnx dudes voor de replies *D

Verwijderd

Raar dat dat nog kan zeg... Je zou denken dat "format c:" behoorlijk fataal is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 22:09:
Hoeft niet als je een quick format uitvoert

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Je verwijderd ook als het goed is met quick format alleen de verwijzingen zo worden ze sneller verwijderd terwijl ze nog eigenlijk bestaan op je harde schiijf! Maar je kan de verwijderde bestanden niet gebruiken totdat hij hersteld is!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 22:09:
ja dat ben ik helemaal met je eens, maar als er telkens stukken van de data achterblijft na een format (volledige dan) en je kan dat dan terug halen dan is dat toch raar :?

Hoe krijg je dan ECHT alles van je data weg, low-level format is slecht voor je HD en 't duurt enorm lang. Misschien door je data te corrupten en dan 10 x formatten :P Want als je een HD verkoopt, en diegene draait dan b.v. getdataback en diegene heeft ineens al de bestanden van jouw terug :( Zodoende is je privacy e.d. al gauw weg.

..::System Specs::..

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Tekn0z schreef op 30 April 2003 @ 17:44:
[...]

ja dat ben ik helemaal met je eens, maar als er telkens stukken van de data achterblijft na een format (volledige dan) en je kan dat dan terug halen dan is dat toch raar :?

Hoe krijg je dan ECHT alles van je data weg, low-level format is slecht voor je HD en 't duurt enorm lang. Misschien door je data te corrupten en dan 10 x formatten :P Want als je een HD verkoopt, en diegene draait dan b.v. getdataback en diegene heeft ineens al de bestanden van jouw terug :( Zodoende is je privacy e.d. al gauw weg.
HD fabrikanten bieden vaak tools aan waarmee je een low level format kan doen, dat is dan geen echte low level format, want dat is inderdaad niet al te best voor je HD, maar dan wordt je HD met allemaal 0'tjes gevuld, zero fill dus. Dan is echt alles eraf en kan je het niet meer terug halen :)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:30

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 22:09:
niet dus.. alle data wordt alleen gemarkeerd als zijnde: overschrijfbaar...
in unix kun je de data echt weghalen met "shred".. in windows heb ik geen idee hoe het helemaal weggehaald kan worden, maar na een volledige format c: is zelfs nog 90% terug te halen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Pagina: 1