[ActivePerl]Krijg alleen maar text

Pagina: 1
Acties:

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik ben nu al een tijdje bezig met een eigen local webservertje op basis van win2k server. Ik heb hier tot nu toe alles lekker op draaien, het volgende draait er inmiddels op :

Apache 2.0.45
MySQL 4.0.13
PHP 4.3.1 (de module voor Apache2 dus NIET de CGI versie)

en dat loopt allmaal prima nix te klagen. Totdat ik ook is wat perl scriptjes kreeg van een vriend van me die ik graag ook zelf eens wou uitproberen. Ik netjes ActivePerl 5.6.1.536 gedownloaden (de MSI installer) geinstaleerd (de CGI en de ISAPI versie) en toen gereboot. daarna getest of die werkte door op de commandline "perl -v" in te voeren en jah .. prima .. hij draaide..
Daarna de scriptjes in m'n "htdocs" directory gezet en probeerde te openen met m'n webbrowser ... maar ipv dat het scriptje geproccesed werd kreeg ik gewoon de text te zien die in het bestandje stond :( . jah ik had de #! regel laten verwijzen naar mijn /perl/bin directory.
Toen ben ik gaan zoeken in de help files, en onder het kopje troubleshooting stond dat als ik de text te zien kreeg Perl 5.6 dus NIET goed was geinstalleerd. Daarna heb ik de instalatie nog is overnieuw gedaan maar weer hetzelfde verhaal.
kan iemand me vertellen welke stap ik oversla, ik ben nogal een newb op dit gebied dus ik ben er bijna zeker van dat ik iets vergeet, maar wat ? :?

... MMORPG Addict.

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 21:58

Nick Name

SinFest!

ik duik in mijn config en vind de volgende regel (Apache dus):
# To use CGI scripts outside of ScriptAliased directories:
# (You will also need to add "ExecCGI" to the "Options" directive.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• CRiMiNaL
... jah ... ook gevonden .. maar wat is de "options" directive ?

gedaan .... als ik me server dan restart krijg ik een mooie error .. en starten doet ie niet meer ... dus lijkt me niet echt wat te helpen

[ Voor 62% gewijzigd door CRiMiNaL op 25-04-2003 19:56 ]

... MMORPG Addict.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Nee zo ga je goede hulp krijgen...
*WAT* voor foutmelding?

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

1. tsja je kunt moeilijk je hele config posten (het mag wel met een linkje, maar of er iemand is die dat wil doorspitten...)
2. de error die je krijgt is misschien wel interessant om te weten (haal 'm desnoods uit je logfile en post 'm)
3. als je je scripts in de cgi-bin dir zet en dan het script opvraagd, doet ie het dan wel?
4. als je nieuw bent met Apache en perl, let dan heel goed op het gebruik van de slashes en de backslashes (als je die doorelkaar haalt kan het nog leuk worden.
5. als je scripts het straks nog niet blijken te doen, kijk dan of je ze direct kunt runnen met perl: perl -w scriptfile.pl

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• CRiMiNaL
als jullie goed gelezen hebben zie je dat ik geen errors krijg ..... krijg alleen de text die in het scriptje staat te zien .. dus Quark SU plz als je al de moeite niet neemt om goed te lezen.

... MMORPG Addict.

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

CRiMiNaL schreef op 25 April 2003 @ 19:50:
als ik me server dan restart krijg ik een mooie error
je krijgt dus wel een error ;) kun je die misschien posten? en kijk ff of je in de je apache logfile nog dingen tegenkomt en post die dan maar hier.
Je weet hoe groot de configfile van Apache is. Ik wil wel proberen te gokken wat daar verkeerd staat, maar het zou schelen als je de tips naloopt die ik eerder postte.
Werken je scripts wel als je ze in je cgi-bin directory zet en direct oproept????

• CRiMiNaL
jah het klopt als die de ExeCCgi aan me Options directive toevoeg start me server niet meer op ... maar ik heb het voorgevoel dat ik er meer neer moet zetten dan alleen ExecCGI moet er niet nog iets voor of achter ? als dat werkt denk ik wel dat het probleem is opgelost.

Opgelost ...
door neer te zetten
code:
1
Options ExecCGI

en nu werken me scripts prima ... zoals ik al zei .. .iets vergeten .. bedankt voor de hulp NickName

[ Voor 25% gewijzigd door CRiMiNaL op 26-04-2003 12:35 ]

... MMORPG Addict.

Pagina: 1