Toon posts:

[Stuk]105S Philips ineens kapt ie ermee 15"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug had deze monitor het idee om er zomaar mee te stoppen, dit deed ie zonder rook/geluid de volgende dag reageerde die namelijk niet meer op de aan en uit knop.
Ik heb nu een multimeter, dus kan eventueel dingen nameten.
Weet iemand wat er misschien aan de hand is (soortgelijk probleem gehad)

Ik ga nu zometeen kijken of de schakelaar en dergelijke nog goed werkt.
Ik neem aan als dat nog werkt hij niet meer te repareren is ?
Nu ik em uitelkaar heb zie ik ook dat de zijkant een beetje bruin is (binnenkant monitor) Alhoewel ik geen brandplekken zie op het apparaat zelf, zou dit gewoon normale warmte ontwikkeling zijn geweest of iets anders ?
Het zit ter hoogte van het elektronenkanon.

Moet deze post btw. hier of in Videokaarten & beeldkannonen?

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:36

rimpeldinky

nani?

ik enk dat dit meer iets is voor Videokaarten & beeldkannonen :+

maar ruik je niets vreemds erboven?
en die bruine plekken zijn "normaal"

*burp*

Verwijderd

Hij moet naar "Videokaarten & Beeldkanonnen" ja.

Als de beeldbuis kapot is, is hij moeilijk te repareren.

Verwijderd

probeer eens de zekeringen te bekijken binnen in de monitor zitten er ook heus wel een paar

Verwijderd

Topicstarter
Ik ruik iig geen brandlucht in en om de monitor, die bruine plek is overigens niet zwart en ook zeer minimaal, met mijn "timmermansoog" schat ik em op een omtrek van 3 cm.

Ik zal nu op dit moment kijken voor zekeringen, wat vreemd is dat voor de schakelaar 151 Volt staat en achter de schakelaar 220 (met voor bedoel ik de stroom die vanaf de stroom/voeding komt).
Dit lijkt me verkeerd?

Overigens moet ik 19:00 uur werken dus vanaf dan zal ik niet meer antwoorden, de volgende dag natuurlijk weer wel duurt namelijk tot 3uur s`nachts

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Pas op als je met een monitor werkt en een voltmeter!!!! Er staat daar hoogspanning in de monitor en als je wat verkeerds aanraakt dan loopt 't niet echt goed met je af... Verder zou het een schakelaar kunnen zijn die kapot is maar kan net zo goed een transformatortje of zelfs een klein c'tje zijn wat niet werkt.... Denk dat je niet teveel moet gaan prutsen en gewoon een nieuwe monitor moet halen... is gewoon veiliger voor jezelf...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Knoeien aan een beeldbuis kan inderdaad behoorlijk link zijn. Kijk maar eens in het beeldkanonnen en videoplanken forum naar soortgelijke onderwerpen. Doe jezelf een plezier en breng de monitor langs bij een service centre ofzo als je niet meteen een nieuwe wilt kopen.

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het kan zijn dat de transistor bij de hoogspanning kapot is, dit gebeurd regelmatig bij tv's/Monitoren.
deze is vaak op het chasis gemonteerd.

maar denk aan de spanning die nog in de elko's kan zitten, het kan anders een schokkende ervaring worden ;)

Als het de transistor is ben je een paar euro kwijt. het is dus zeker de moeite waard om te proberen.
Heb zelf op die manier al een aantal tv's kunnen repareren.

misschien heb je wat aan de volgende link

http://www.schematicsforfree.com/monitors/Monitor_Repair.pdf

Mocht je helemaal geen kennis van elektronica/monitoren hebben vraag in ieder geval om hulp bij iemand die er wel wat vanaf weet.
Een Gotter minder is ook niet goed :)

[ Voor 31% gewijzigd door PBloem op 25-04-2003 23:27 . Reden: link toegevoegt ]

Verwijderd

hebje een soho 105s tft? ik ook. Ik gebruik die aan en uit knop niet.
Ik heb geen last van je probleem

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
edit: [laat maar] :X

[ Voor 92% gewijzigd door yohan op 26-04-2003 11:18 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 22:51:
hebje een soho 105s tft? ik ook. Ik gebruik die aan en uit knop niet.
Ik heb geen last van je probleem
De TFT die jij bedoelt is de 150S.. een 105S is een gewone 15" CRT monitor :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:40

AcouSE

Swedish Chef

[CME] -> [V&B]

Verwijderd

Topicstarter
Pbloem, bedankt voor die PDF ik zal hem doorlezen.

Ik heb gezien dat die stekkertjes van die voltmeter isoleren tot 1000 Volt dus dat valt wel mee, ik heb ook wel een beetje ervaring met elektriciteit (ik weet al sinds m`n achste dat 220 best zeer doet als je er een paperclip indrukt) .
Maar idd als het een simpel zekeringetje of iets dergelijks zou zijn dan ga ik kijken wat ik kan doen, dan leer ik er namelijk ook weer wat van.

En aangezien ik de straalbuis nog nooi aan heb horen springen...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 17:40 ]

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 16:51:
Pbloem, bedankt voor die PDF ik zal hem doorlezen.

Ik heb gezien dat die stekkertjes van die voltmeter isoleren tot 1000 Volt dus dat valt wel mee, ik heb ook wel een beetje ervaring met elektriciteit (ik weet al sinds m`n achste dat 220 best zeer doet als je er een paperclip indrukt) .
Maar idd als het een simpel zekeringetje of iets dergelijks zou zijn dan ga ik kijken wat ik kan doen, dan leer ik er namelijk ook weer wat van.

En aangezien ik de straalbuis nog nooi aan heb horen springen...
Denk er aan op bepaalde delen van een monitor staat meer dan 1000 Volt.
reken maar op van 20Kv of hoger!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt lui,

Zekering is vervangen en werkt weer naar behoren :) .
En ook geen nare schokken gehad en weer veel geld bespaart, Iedereen had kunnen zeggen dat de hele beeldbuis is vervangen terwijl alleen de zekering kapot was ;)
Pagina: 1